Jeg kjører i en -90 registrert i Norge 20.06.90, men er det noen som er registrert før dette?
Lurer på dette kun for moro skyld.....
Moderator: Styremedlemmer
Hei!TJ wrote:Jo greit at det er 4 stk -89 modeller i Norge, men spørsmålet mitt gikk mer ut på når de ble registrert i Norge. Du kan fortsatt importere -89 modeller hit.
Utgangspunktet mitt var på om min var en av de første NORSKE bilene.
Hei !TJ wrote:Kjempe fint med mange nye tall å lese.Takk for hjelpa, men jeg håper at det er flere som vil svare så vi kan få vite hvem som kjører Norges FØRSTE registrerte MX-5. Håper at vedkomende er i klubben.
Har noen evt andre tall og info og komme med er det bare å skrive inn. Jeg gjør dette av ren nysgjerrighet....
Hei !Rudolf wrote:Hei!TJ wrote:Jo greit at det er 4 stk -89 modeller i Norge, men spørsmålet mitt gikk mer ut på når de ble registrert i Norge. Du kan fortsatt importere -89 modeller hit.
Utgangspunktet mitt var på om min var en av de første NORSKE bilene.
Jeg fikk dagens SJOKK![]()
Skulle sjekke mitt rammenr. og fant ut at jeg kjører rundt i en meget tidlig MX-5.
Mitt nr. er 102648, altså MX-5 nr. 2647 som er levert til Europa.
Bilen er importert av Kolberg Motors, men det har blitt noe kluss i papirene så jeg trodde jeg hadde en 92-mod.
Den første MX-5 i Europa ble registrert i England den 14/3-1990 (nr. 100001).
Den første til Tyskland kom i april 90.
Jeg skal nå prøve å finne ut når min ble registrert i Norge (tipper i mai).
Så beklager TJ, men det ser ut som jeg leder.
Erik (med en bil som eldes fryktelig fort)
HeiTJ wrote:Hvem kjører Norges eldste MX-5![]()
Jeg kjører i en -90 registrert i Norge 20.06.90, men er det noen som er registrert før dette?
Lurer på dette kun for moro skyld.....