Import fra USA
Moderator: Styremedlemmer
- BaktusBror
- 4200 RPM
- Medlemsnummer: 534
- Status: Offline
Import fra USA
Hei!
Jeg har fått anbefalt gjennom en kamerat følgende geniale(?) fraktløsning:
www.jetcarrier.com
Dette er et firma som driver med samlast fra USA til Norge, man registrerer seg og får postadresse i USA! Da kan man kjøpe hos dem som ikke vil eksportere, med levering i USA. JetCarrier tar seg av eksport, frakt og toll. I tillegg ser det ut til at prisene er veldig greie.
Uansett, jeg skal registrere meg ASAP, nå kan jeg handle som en ekte amerikaner!
Jeg har fått anbefalt gjennom en kamerat følgende geniale(?) fraktløsning:
www.jetcarrier.com
Dette er et firma som driver med samlast fra USA til Norge, man registrerer seg og får postadresse i USA! Da kan man kjøpe hos dem som ikke vil eksportere, med levering i USA. JetCarrier tar seg av eksport, frakt og toll. I tillegg ser det ut til at prisene er veldig greie.
Uansett, jeg skal registrere meg ASAP, nå kan jeg handle som en ekte amerikaner!
- Miatapowers
- 7200 RPM
Fikk pakke fra de senest i dag, har brukt disse i snitt 3 ganger per mnd. aldri noe tull, man setter også verdien selv på pakka, slipper å vente på tolling da pakka blir sendt videre nesten med engang, er kjempefornøyd ja,..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
- Vidar
- Moderator
- Medlemsnummer: 249
Eneste er at du kan oppleve tull med at noen IKKE vil sende til slike postboks adresser..
Eller ikke vil sende fordi PayPal/VISA kontoen har samme adresse som adressen den skal sendes til..
Men JetCarrier har jeg bare gode erfaringer med
Eller ikke vil sende fordi PayPal/VISA kontoen har samme adresse som adressen den skal sendes til..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- biXen
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 999
Du kan få den adressen lagt til kortet ditt. Men noen av dem nekter på det også, og sender bare til primæradresse for kortet.Vidar wrote:Eneste er at du kan oppleve tull med at noen IKKE vil sende til slike postboks adresser..
Sånn er det når USA er stuck i 1960 når det gjelder VISA kort

- Miatapowers
- 7200 RPM
Har vel mer med sikkerhet å gjøre tror eg, hadde vel kanskje begynt å lure om en amcar mann hadde ville handlet av meg, for så å sende det til nordkapp..biXen wrote:Du kan få den adressen lagt til kortet ditt. Men noen av dem nekter på det også, og sender bare til primæradresse for kortet.Vidar wrote:Eneste er at du kan oppleve tull med at noen IKKE vil sende til slike postboks adresser..
Sånn er det når USA er stuck i 1960 når det gjelder VISA kort

Mx-5 Nb 10TH
Mx-5 Nb 10TH
- biXen
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 999
Jeg vet jo det har med sikkerhet å gjøre, fikk nylig min egen kredittkort info stjålet så.StianOppistov wrote: Har vel mer med sikkerhet å gjøre tror eg, hadde vel kanskje begynt å lure om en amcar mann hadde ville handlet av meg, for så å sende det til nordkapp..
Det var ikke poenget mitt dog. Jeg mente utviklingen i kortbruk. USA har ingenting som Verified by Visa, chip på kortet osv. Bare svak begynnelse. Selv bruker jeg ikke kontanter, men bruker kredittkort på nett som ikke er knytta til konto, for da har jeg bedre oversikt.
Kan du skrive din egen verdi her dog?
- Miatapowers
- 7200 RPM
På jetcarrier så må man sette verdien selv ja, og håper at folk oppgir riktig så ikkje statskassa blir tom, hadde vert synd om vi hadde tømt denne..biXen wrote:Jeg vet jo det har med sikkerhet å gjøre, fikk nylig min egen kredittkort info stjålet så.StianOppistov wrote: Har vel mer med sikkerhet å gjøre tror eg, hadde vel kanskje begynt å lure om en amcar mann hadde ville handlet av meg, for så å sende det til nordkapp..
Det var ikke poenget mitt dog. Jeg mente utviklingen i kortbruk. USA har ingenting som Verified by Visa, chip på kortet osv. Bare svak begynnelse. Selv bruker jeg ikke kontanter, men bruker kredittkort på nett som ikke er knytta til konto, for da har jeg bedre oversikt.
Kan du skrive din egen verdi her dog?

Mx-5 Nb 10TH
Mx-5 Nb 10TH
- Miatapowers
- 7200 RPM
n0stra wrote:Jetcarrier krever dog kopi av kvittering bare så det er sagt. Hvis man lager kvitteringer med lavere verdi får du ikke mer enn denne verdien hvis varen forsvinner/blir ødelagt.
Hmm krever de kopi, aldri eg opplevd,, har handlet fra privatpersoner i usa. så noen kvitering er da ikkje alltid så lett å skaffe.
Mx-5 Nb 10TH
Mx-5 Nb 10TH
Når du booker frakt står det at du må enten faxe inn, laste opp bilde/fil eller maile inn en kvittering eller noe annet som viser hva du har betalt og til hvem. Kanskje de er sløve med å følge opp dette, men står der iallefall. Like greit å ha det i tilfelle tolla stopper det så man slipper beregnet verdi.StianOppistov wrote:n0stra wrote:Jetcarrier krever dog kopi av kvittering bare så det er sagt. Hvis man lager kvitteringer med lavere verdi får du ikke mer enn denne verdien hvis varen forsvinner/blir ødelagt.
Hmm krever de kopi, aldri eg opplevd,, har handlet fra privatpersoner i usa. så noen kvitering er da ikkje alltid så lett å skaffe.
- Miatapowers
- 7200 RPM
Har aldri gjort dette eg i allefall, men anbefaller alle dere andre å gjøre dette. så ser de kanskje vekk fra meg, ikkje det at eg fusker da. tjener så lite på det alikevel. men føler det er extra arbeid, klart man kan tjene om man kaller ett turbokit for en cd plate også vil man bli oppdaget, men ikkje når man skriver det som faktisk er, kanskje man skriver en 10 dollar mindre, men hva tjener man på det, 20kr eller noe slikt. Man kan vel faktisk få fengselarbeid om man blir tatt for mva fusk..n0stra wrote:Når du booker frakt står det at du må enten faxe inn, laste opp bilde/fil eller maile inn en kvittering eller noe annet som viser hva du har betalt og til hvem. Kanskje de er sløve med å følge opp dette, men står der iallefall. Like greit å ha det i tilfelle tolla stopper det så man slipper beregnet verdi.StianOppistov wrote:n0stra wrote:Jetcarrier krever dog kopi av kvittering bare så det er sagt. Hvis man lager kvitteringer med lavere verdi får du ikke mer enn denne verdien hvis varen forsvinner/blir ødelagt.
Mx-5 Nb 10TH
Mx-5 Nb 10TH