Page 1 of 4

litt uviten

Posted: 28 Oct 2007, 18:49
by jeaste
heisann...
Har nettopp meldt meg inn for jeg har noe spørsmål i forhold til bilen,
Utseende så er den jo fin og liten. Bakhjulstrekk er jo ikke å hate...så godkjent sånn.. men det jeg ønsker å få vite er om hvordan man kan bygge om vippelyktene til de nye eller noen andre lykter...hvor man finner noe sånt noe? Noen som har noen linker jeg kunne ha tittet på?

ER denne bilen for liten som bruksbil?
hva med å ha med bagasje i bilen? eller vinteren på hytteturer? snowboard og greier- regner med at man får tak i stativ til å ha på enden men må jo spørre da jeg føler meg sikker men allikevel så usikker siden den er så liten....

Har ikke enda hatt gleden av å prøvekjøre men det må jo skje straks...
Er det noen som har en mx-5 1,8 liters til salgs så er det også bare å si i fra...

Etter mye prat så har jeg da sett meg ut en... men det er 1.6 l.... skulle gjerne hatt 1.8 fort fort... man vet alri hvor en slik motor står.. kanskje hos deg?


:lol:

Posted: 28 Oct 2007, 19:13
by biXen
Får stort sett med veldig mye, uten passasjer ihvertfall :P Sånn til daglig får jeg hentet nokså mye pakker av middels størrelse osv. Har vært på langtur med den, pakket da i bag, og hadde sovepose osv. baki. Man må vel ikke absolutt pakke i koffert, men om man skal så er det jo plass til to sånne firkanta reisekofferter. Jeg sliter sjelden, men skal jeg flytte noe så tyr jeg til kamerater. Dog har vi frakta sykkel i min bil med taket nede :P

Posted: 28 Oct 2007, 19:23
by Rudolf
Noen tips :

Image ImageImage

Litt kreativitet så er det utrolig hva du får med deg ... :D

Erik

Posted: 28 Oct 2007, 20:15
by biXen
Jepp

Image

Posted: 29 Oct 2007, 00:09
by Rudolf
Eller du kunne jo mekke deg en sånn :

Image

Lag gjerne to med det samme du er i gang !
(Men jeg vil også ha bakpart, altså ).

Erik

P.S. Jeg lurer igrunnen fælt på hva de bruker den antenna (på hengeren) til.
Men den var jo litt "riktig", da ..... (eksosen også)

Posted: 29 Oct 2007, 10:47
by jeaste
Ser nok løsninger på bagasjen her ja, takker så langt.
Men er det noen som noen skikkelig bra begrunnelser hvorfor jeg skal kjøpe med en mx-5 unntagen at det er jo en herlig bil, tenker litt mer teknisk... hvordan er det å mekke litt på feks..
Lett å bygge om fra 1.6 til 1.8l?
sånne små ting... om man kan kalle det for småting :)


:idea:

Posted: 29 Oct 2007, 11:40
by biXen
Jeg er jo langt fra noen mekaniker men de jeg kjenner sier den er deilig å mekke i pga. det er mye plass og pga. alt er forholdsvis enkelt. Så er det jo et lass med deler til bilen, var mye det som tiltrakk meg den gang ihvertfall. Det finnes jo en del ressurser til å skifte motor, men jeg har ikke kompetanse til å uttale meg om det :P

Posted: 29 Oct 2007, 13:37
by inglar
De bilmekanikerene jeg kjenner sier MX-5 er like lett å mekke på som det er å bygge lego. Har også merket det selv. Jeg er langt fra noen mekaniker selv, men har aldri hatt noen problemer med å mekke på bilen. Har stått fast på enkelte ting, men det har vært noen idiotiske ting jeg egentlig burde ha forstått :oops:

Kompressor

Posted: 31 Oct 2007, 12:44
by jeaste
Noen som har vært borti8 mx-5 med kompressor?
Eller har montert?
Her må man se ann alle muligheter :)
:twisted: speed :twisted:

Re: Kompressor

Posted: 31 Oct 2007, 12:51
by Vidar
jeaste wrote:Noen som har vært borti8 mx-5 med kompressor?
Eller har montert?
Her må man se ann alle muligheter :)
:twisted: speed :twisted:
å ja :)

Re: Kompressor

Posted: 31 Oct 2007, 13:39
by jeaste
[quote="Vidar"][quote="jeaste"]Noen som har vært borti8 mx-5 med kompressor?
Eller har montert?
Her må man se ann alle muligheter :)
:twisted: speed :twisted:[/quote]
å ja :)[/quote]


Så hvordan har det seg?
Utbyttet av det ble?
Fortell litt montering osv...trenger den infoen jeg kan få :)

Posted: 31 Oct 2007, 14:22
by Vidar
Tok litt lang tid å montere.. Men mesteparten av tiden gikk med på å lese bruksanvisning. Men det går greit å montere. Jeg har ett jackson racing kit med M45 kompressor. Klarer kanskje å lukte på 200 hk ? Klarer nok ca 1 bar nedkjølt luft.. (18000 rpm)

Jeg vil nok anbefale at du kjøper ett kit med Mp62 kompressoren eller Bell sin lysholm.
Kjøp ett kit uten bensinstyring og kjøp en datasprut (link/hydra/MS) FM link er på vei ut og det er vel hydra som vil ta over i FM-butikken.

Du har ikke kjøpt bil enda. Og har tydligvis ønsker om å trimme.. KJØP 1,8L
Bedre bremser, større utvalg i trim..

Posted: 31 Oct 2007, 14:23
by HF-mx5T
viktig forskjell med 1.8 modellene er at diffen ikke havarerer så kjapt :)

Posted: 31 Oct 2007, 17:27
by jeaste
[quote="Vidar"]Tok litt lang tid å montere.. Men mesteparten av tiden gikk med på å lese bruksanvisning. Men det går greit å montere. Jeg har ett jackson racing kit med M45 kompressor. Klarer kanskje å lukte på 200 hk ? Klarer nok ca 1 bar nedkjølt luft.. (18000 rpm)

Jeg vil nok anbefale at du kjøper ett kit med Mp62 kompressoren eller Bell sin lysholm.
Kjøp ett kit uten bensinstyring og kjøp en datasprut (link/hydra/MS) FM link er på vei ut og det er vel hydra som vil ta over i FM-butikken.

Du har ikke kjøpt bil enda. Og har tydligvis ønsker om å trimme.. KJØP 1,8L
Bedre bremser, større utvalg i trim..[/quote]

Valget blir uten tvil en 1,8l, og trimming må til... blir gal av ponnier under panseret.. og det er ikek bra for helsen!
:twisted:

Takk for tips :)

Posted: 31 Oct 2007, 17:33
by HF-mx5T
ikke dumt å gå for "rett" bil med en gang..