Godkjenning av turbo i MX5

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
miata91
0 RPM
0 RPM
Posts: 1
Joined: 29 Jan 2007, 01:00
Status: Offline

Godkjenning av turbo i MX5

Post by miata91 »

Jeg har en 1991 MX5 som jeg vil montere turbo på. Dette vil jeg selvsagt ha godkjent, og vil gjerne ha kontakt med noen som har vært igjennom det samme. Med andre ord, hva må til for å godkjenne det. Settet -som leveres av Flyin Miata- gir 160 HK.

Mail : torsteinsolvi@gmail.com

Miata91
StianF
Status: Offline

Post by StianF »

om du bruker søk eller leser litt nedover på teknisk sida.. så vil du se tråden........................................................................... :roll:
User avatar
TurboLag
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 676
Joined: 22 Aug 2007, 15:14
Location: Holmestrand
Status: Offline

Post by TurboLag »

ser ut som alt bunner i at det ikke er noe problem å få godkjent effekten, men det er verre med avgasspapirer etter påmontert snurre :?
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
User avatar
Sladd
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 171
Joined: 18 Jul 2005, 02:00
Location: Modum
Status: Offline

Post by Sladd »

TurboLag wrote:ser ut som alt bunner i at det ikke er noe problem å få godkjent effekten, men det er verre med avgasspapirer etter påmontert snurre :?
Stemmer bra det. :(
===================
Nåværende biler og fremkomstmiddel:
Bil: 1995 Mazda MX5 1,8 16v Farge: For det meste BRG.
Bil: 2001 BMW 520i
Fremkomstmiddel: 2004 VW Transporter
EX.: 1990 Mazda Miata 1,6 16v
===================
User avatar
Banzaibaggen
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 576
Joined: 28 Feb 2007, 01:00
Medlemsnummer: 670
Location: Solbergelva
Status: Offline

Post by Banzaibaggen »

Ok. Men hvor kan jeg få dette gjort? Om det er alt som skal til for en godkjenning så D****R jeg i hva det koster. All info om hvor man kan få dette målt tas imot med takk :).
-`99 MX-5 MS, GT2871, 3", ++
User avatar
TurboLag
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 676
Joined: 22 Aug 2007, 15:14
Location: Holmestrand
Status: Offline

Post by TurboLag »

Banzaibaggen wrote:Ok. Men hvor kan jeg få dette gjort? Om det er alt som skal til for en godkjenning så D****R jeg i hva det koster. All info om hvor man kan få dette målt tas imot med takk :).
Tyskland..
MEN jeg har funnet et lite smutthull, som tilogmed teknisk avdeling hos mazda norge har gått god for og foreslått :wink:
Last edited by TurboLag on 10 Jan 2008, 22:51, edited 1 time in total.
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

Banzaibaggen wrote:Ok. Men hvor kan jeg få dette gjort? Om det er alt som skal til for en godkjenning så D****R jeg i hva det koster. All info om hvor man kan få dette målt tas imot med takk :).
Hvis du har så mye penger så er det like greit å importere en som allerede er godkjent ;)

men all denne infoen er diskutert flere ganger før,
og selv om du tar testen er det ikke sikkert du kommer lavt nok på utslipp, i forhold til eu regler...
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

TurboLag wrote:
Banzaibaggen wrote:Ok. Men hvor kan jeg få dette gjort? Om det er alt som skal til for en godkjenning så D****R jeg i hva det koster. All info om hvor man kan få dette målt tas imot med takk :).
Tyskland..
og Norge... (Trondheim)
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

I tilfelle noen sliter med å finne denne:

http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=5664

:lol:
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
Ole
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 345
Joined: 12 Jan 2006, 01:00
Location: Bergen
Status: Offline

Post by Ole »

TurboLag wrote:
Banzaibaggen wrote:Ok. Men hvor kan jeg få dette gjort? Om det er alt som skal til for en godkjenning så D****R jeg i hva det koster. All info om hvor man kan få dette målt tas imot med takk :).
Tyskland..
MEN jeg har funnet et lite smutthull, som tilogmed teknisk avdeling hos mazda norge har gått god for og foreslått :wink:
Og det er????????
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
User avatar
Sladd
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 171
Joined: 18 Jul 2005, 02:00
Location: Modum
Status: Offline

Post by Sladd »

TurboLag wrote:
Banzaibaggen wrote:Ok. Men hvor kan jeg få dette gjort? Om det er alt som skal til for en godkjenning så D****R jeg i hva det koster. All info om hvor man kan få dette målt tas imot med takk :).
Tyskland..
MEN jeg har funnet et lite smutthull, som tilogmed teknisk avdeling hos mazda norge har gått god for og foreslått :wink:
Smutthull? Hvis det er 15% effektøkning du tenker på, så krever de avgasstest på det også..
===================
Nåværende biler og fremkomstmiddel:
Bil: 1995 Mazda MX5 1,8 16v Farge: For det meste BRG.
Bil: 2001 BMW 520i
Fremkomstmiddel: 2004 VW Transporter
EX.: 1990 Mazda Miata 1,6 16v
===================
User avatar
TurboLag
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 676
Joined: 22 Aug 2007, 15:14
Location: Holmestrand
Status: Offline

Post by TurboLag »

fullt klar over det.. Skriver muligens en mer utfyllende tråd når alt er i boks og bekreftet
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
Post Reply