Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Predator wrote:Har ikke sjekket bensinpåfyllingsrøret, men det kommer mest vann i den "lommen" på førersiden, der det er sånn tre/papp plate over.
Under bensinlokket (det ytre) så ligger det et dreneringshull med tilhørende slange.
Denne slangen går gjennom bagasjerommet på venstre side og ut av et hull nederst i "lommen" som du kaller den.
Et brudd eller skade på denne slangen vil føre til vann i brønnen på venstre side.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
samme problem jeg også.
Veldig bløtt i bagasjerommet og kondens under bagasjeluka.
Jeg har snakka med ei Mazda-forening i nærheten av der jeg bor og de hadde rett og slett ikke peiling på slike biler.. Så jeg kom ikke langt. Og siden jeg har null peiling på biler så er det ikke bare bare å sjekke dette selv.
Forslag til hvor jeg kan få sjekka/fikset dette`?
Jeg har en sub og en forsterker i bagasjerommet så litt synd hvis dette skulle bli ødelagt.. og rust er heller ikke noe særlig
Det kan også være lekkasjee fra boltene som holder "Frankenstein boltene" på plass.
Jeg tror at jeg har hatt litt lekkasje her for noen år siden, og jeg jeg tettet med "biltema antirustvoks". En dag det var solskinn og alt var tørt, sprutet jeg voks i sprekkene tundt den rustfrie plata på begge sider. Jeg lot det tørke, og sprayet igjen.
Grunnen til at jeg trodde det var en lekkasje i dette området er at jet var litt tørr rust i reservehjulet mitt, så jeg måtte jeg restaurere. Etter spraying og nye pakninger har jeg ikke sett noe vann, bare kondens i bagasjerommet.
Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
Har et lite spørsmål!
Hvilken funksjon har egentlig dreneringshulla?
Er det ikke vanlig at hvis det regner så skal vannet renne ut på utsida og ikke innsiden?
Så da må jo egentlig caben være utett? (caben er forholdsvis ny)
Og for å nevne det, har tatt ut seter og tatt vekk teppet i hattehylla.. og der var det utrolig bløtt! og i bagasjerommet kommer det masse vann i.
Varme0vn wrote:Har et lite spørsmål!
Hvilken funksjon har egentlig dreneringshulla?
Er det ikke vanlig at hvis det regner så skal vannet renne ut på utsida og ikke innsiden?
Så da må jo egentlig caben være utett? (caben er forholdsvis ny)
Og for å nevne det, har tatt ut seter og tatt vekk teppet i hattehylla.. og der var det utrolig bløtt! og i bagasjerommet kommer det masse vann i.
Håper dere skjønner hva jeg mener... Hehe =)
langs kalesja så er det ikke helt tett, vannet renner ned i en kanal, railen til kalesja, så renner vannet inn i bilen bak i hattehylla på sidene der, og er kanalene ned tett, så renner det ut på gulvet og bagasjerom,, har selv hatt det problemet..
Så det går egentlig ikke an å få kalesjen helt tett altså?
jo selve kalesja er tett, men vannet i skjøten renner ned i denne railen, vet ikke hvorfor de har laget det slikt, men er nok en god grunn, er jo mazda, finner ikkje på tull dem,,
Kalesjen er helt tett dersom den er hel og fin.
Som du ser så er kalesjen festet på "innsiden" av bilen slik at vannet renner ned i "rainrailen", eller takrenna på norsk. Fra takrenna blir vannet ledet ut til taknedløpet og takrennene, dvs. plastkoppene ved siden av/under de øvre sikkerhetsbeltefestene og videre under bilen via gummislangene.
Spesielt disse gummislangene bør stakes opp ved jevne mellomrom (evt. trykkluft).
Undertegnede har aldri hatt vann inne i bilen, selv ikke under det værste skybrudd.