
Ytelser på deres mX5'ere?
Moderator: Styremedlemmer
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
er igrunn enig, men er denne lommeboka da,Z3killer wrote:Elise er en av mine (realstiske) drømmebiler. Kan ikke skjønne at noen foretrekker MX-5 kontra denne. Hadde jeg hatt råd hadde jeg garantert solgt mx-5èn, og kjøpt en elise...
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
bare lyden i Lotusen din (Kenneth) er jo verd 100k!! 
skulle gjerne målt min med en G-tech, sånn før jeg tipper 1000hk. mener jeg..

skulle gjerne målt min med en G-tech, sånn før jeg tipper 1000hk. mener jeg..

| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
Jeg satt her tidligere i år og lurte på om det skulle bli Honda S2000 eller Lotus Elise..Z3killer wrote:Elise er en av mine (realstiske) drømmebiler. Kan ikke skjønne at noen foretrekker MX-5 kontra denne. Hadde jeg hatt råd hadde jeg garantert solgt mx-5èn, og kjøpt en elise...
Fant ut at Lotusen er helt rå å se på og kjøre. Blir litt for stiv til å "kose" seg med på norske veier. Og med det utseendet bør den kunne kjøre fra en golf gti på E6. (selv om den er milevis unna etter første sving)
Hondaen er ikke fullt så fin å se på og har ikke glassrute bak før 2002(noe jeg synes blir for dumt) og da blir dette fort en relativt dyr bil. "Lite" som skjer i motoren før V-tech Kicker inn.
Vel Mx5 er kjent for de fleste som en liten morsom sportsbil, og ikke kjent for masse hk og drag. Men det er nok mere enn en person som har blitt overveldet over kjøreegenskaper i disse??
Og hvis du gjør som noen få her, monterer turbo/presse og understell
får du en utrolig morsom, rask komfortabel roadster som kan hamle opp med de fleste større andre biler med langt mere hester og høyere prislapp.
Jeg for min del elsker blikket til illsinte bilister i sine dyre Audi,MB eller Bmw i speilet.. De trodde de lett skulle kjøre fra en mx5

Men neida.. den lille fjerten som de trodde hadde 1,6 kanskje maks 1,8L knappe 150 hk har vært på Elixia og trimmet...

Dessuten har Mx5 dette fantastiske forumet

Var ikke langt unna jeg kjøpte en Elise i våres(mulig det blir en Elise en gang).. men valgte litt annerledes og kan virkelig ikke si jeg angrer...

Sjåfør hos BjerkVoss Racing (lik oss på facebook)
-1999 1,6L "Gulliver"
-1994 1,8L Brg "BR01"
X 2004 Mazdaspeed MX-5 T.Grey "Diesel"
X 1998 1,6L Mx5 (grønn) "Mia"
NSK Medlem nr: 4319
-1999 1,6L "Gulliver"
-1994 1,8L Brg "BR01"
X 2004 Mazdaspeed MX-5 T.Grey "Diesel"
X 1998 1,6L Mx5 (grønn) "Mia"
NSK Medlem nr: 4319
Elisen min med bløte fjærer er sylskarp og presis på veikjøring (200lbs foran, 343lbs bak - dette er ett hakk stivere enn oginalt, mener min hadde 180lbs foran og 280lbs bak jeg da den var ny)
men til banebruk så er dette litt mykt.
så det å si at elise er for stiv til å nytes har faktisk ikke testa ut en elise før.
jeg har kjørt s2000, civic type r, intergra type r osv og elisen er overlegen selv i oginal stand når det kommer til fjeringskomfort og nytelse. greit nok det er ikke mye fres i 120 hestern litt opp i fart, men om man tør å trimme de litt så skal det ikke mye trimm til før at man holder disse gti'ene bak seg uten problemer på e6'n.
men alle har hver sin smak, godt er det.
PS: i min bil så skjer det greit mye før vtec'n slår inn, og man kjenner at vte'cn slår inn godt om man gir pent på og.
gøy med lett bil og stor motor.
men til banebruk så er dette litt mykt.
så det å si at elise er for stiv til å nytes har faktisk ikke testa ut en elise før.
jeg har kjørt s2000, civic type r, intergra type r osv og elisen er overlegen selv i oginal stand når det kommer til fjeringskomfort og nytelse. greit nok det er ikke mye fres i 120 hestern litt opp i fart, men om man tør å trimme de litt så skal det ikke mye trimm til før at man holder disse gti'ene bak seg uten problemer på e6'n.

men alle har hver sin smak, godt er det.

PS: i min bil så skjer det greit mye før vtec'n slår inn, og man kjenner at vte'cn slår inn godt om man gir pent på og.

Kenny McGormick / "Orginal" Lotus Elise S2
jo, absolutt.. men en mazdaspeed mx er neppe det man kaller en blodtrimma mx.. den er tung, og har relativt lite effekt.. så resultatet er ganske jevnt.
en 200hk mx5 på under 1000kg ligger ca jevnt med en orginal rover motorisert elise på bane.. en trimmet mazdaspeed har kanskje 240hk.. 1100kg ihvertfall.. så blir relativt jevnt.
en 300hk mx5 derimot
rettelse på forrige post da.. no way in hell no bortimot orginal, eller semitrimma mx5 kjører fra en elise.. så lenge begge førere er likt matcha...
en 200hk mx5 på under 1000kg ligger ca jevnt med en orginal rover motorisert elise på bane.. en trimmet mazdaspeed har kanskje 240hk.. 1100kg ihvertfall.. så blir relativt jevnt.
en 300hk mx5 derimot

rettelse på forrige post da.. no way in hell no bortimot orginal, eller semitrimma mx5 kjører fra en elise.. så lenge begge førere er likt matcha...
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
''objects in mirror appear to be slow''