Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Emner som ikke har noe med Mx5/Miata å gjøre, men samtidig kan være interresant for de andre i klubben (offtopic) Kjøp og Salg av ikke MX5 relaterte ting henvises til qxl, finn.no osv..
Norsk mann i 50-åra i E39 5-serie ble intim med bakfangern min i det jeg stod på bremsen for noen kryssende syklister i fotgjengerfeltet utenfor Esso Alnabru (Oslo). Det var full rushtrafikk, så i det han følger etter meg inn til McDonalds der (jeg holdt han under oppsyn), snudde han plutselig på Esso og lå tre-fire biler foran meg. Rakk ikke å snu rask nok selv til å gå på hodejakt. Takker skjebnen for at jeg kjørte hverdagsbilen min (BMW 318i E30 Touring) og at den er sliten i utseendet fra før, eller så hadde jeg bare løpt ut av bilen for å se skiltnummeret og dratt rett ned på politistasjonen. Hurra for stygg sprekk i bakfanger som "gikk ut av ledd" og måtte skrus og sparkes tilbake.
For å toppe det hele så fikk jeg telefon like etter om at det var en nær kompis som ble brutalt ranet på ICA-butikken i går (overalt i mediene). Han ble slått og sparket i hodet og ansikt. Hurra for feiginger med liten p*** som ikke nøyer seg med å få ordentlig jobb som alle andre.
Ikke noe moro å høre.. Blir ekstra kjipt når folk ikke gidder å stå til ansvar for det de har gjort.. Jeg hadde nok uansett ringt politiet med signalement på bil og fører.(hvis du så han/hun da?)
Kjipe greier, men er vel en av grunnene til man har telefon med kamera, man åpner døren, tar bilder og snakker med vedkommende, blir enig om at man stikker der eller der for å skrive navnet på papiret, vet det irritere de bak, men man bør ta seg tid til det, noen sekunder har da de bak tid til. har selv gjort dette, men da var eg så heldig at eg viste hvem vedkommende var i tilleg,,
Et annet tips er og ikke stoppe for syklende syklister i fotgjengerfelt. Da får de selvtillit og tror de kan gjøre dette flere steder, og en dag ødelegger de frontruta til en uheldig bileier.
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
Å stoppe trafikken er et nødvendig onde ved uhell,
men man trenger ikke stå å sperre så mange minutter da...
Men det er ikke alltid like lett å holde hodet kaldt ved uhell,
så er forståelig at man ikke får gjort det mest innlysende i sånne tilfeller..
Jeg stopper ikke for syklende i fotgjengerfelt,
men jeg kjører så jeg kan stoppe uten å treffe de...
Når jeg ser at de reagerer på at jeg ikke stopper så gir jeg gass igjen
Syklende må bestemme seg for om de er myk eller ikke,
kan godt stoppe for dem jeg, men da må det bli slik at de ikke har lov å sykle uti veien med bilene... der hvor det er mulig..
De holder en helt annen fart enn resten av trafikken,
av og til for høy, og av og til for lav.. det er livsfarlig.
Men nå er det slik at man ikkje trenger noe fører kurs for å sykle, så det er da mangen uvitende syklister så tror man kan sykle over alt, er det på tide at dem også må kursest eller, spart noen liv ved slikt kurs tror eg, her i odda er de helt syke, gjerne småruset også, smetter ut rett i veien, rett over gangfelt, velger å sykle i veien når det er gang og sykkelsti,,
StianOppistov wrote:Men nå er det slik at man ikkje trenger noe fører kurs for å sykle, så det er da mangen uvitende syklister så tror man kan sykle over alt, er det på tide at dem også må kursest eller, spart noen liv ved slikt kurs tror eg, her i odda er de helt syke, gjerne småruset også, smetter ut rett i veien, rett over gangfelt, velger å sykle i veien når det er gang og sykkelsti,,
Da burde du prøve å kjøre budbil i Oslo på sommeren.. De er rett og slett syke i hode.. Trur de kan gjøre akkurat som de vil, og de er flere hundre hver eneste dag.. Daglig har jeg en eller to sykilister som banker i siden på bilen fordi at de vil fort fram. Og mange bruker klær som er nesten umulig å få øye på i bybildet.