Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Har kjøpt meg Castrol GTX olje hos Torshov. Denne oljen var 15-40 mineralsk mener jeg. Er dette god nok olje på min tilårskomne miata eller bør jeg bytte olje til syntetisk. Ps bilen blir ikke brukt til vinterkjøring.
Bruk søkesiden.
Det er skrevet en million innlegg om dette tidligere.
(OK, kanskje bare noen tusen )
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Når det ikke har vært kjørt på syntetisk før så er det ikke vits å bytte heller, da det koster mer. Olje er tross alt preventivt. Det blir som å lukke porten etter hestene har løpt ut.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
Jeg bytter ca ved hver 7.500 km. (Dvs. bytter selv én gang mellom hver service). Kjører full syntetisk fra en av de øverste hyllene, men stresser ikke så mye med merke - eller å holde meg til samme merke hver gang.
Tror jeg leste ett sted på forumet at SmartClub hadde rimelig olje(gammel tråd)? Planen var å gå for Delsyntetisk 5w50 olje. Tips til hvor man kan finne det?
Biltema har rimelig fullsyntetisk olje.
Torshov skal ha ca 500 for 4 liter
Husker i sin tid at Europris hadde rimelig Mobil1 olje..
jeg kjører agip 10w-60, kommer ikke til å kjøre noe annet. eneste som får HLA'ene mine til å holde kjeft
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
Det kan lønne seg å handle på Mekonomen hvis du har endel dilldall som skal handles inn, kan få litt rabatter da. Fikk halv pris på dyreste Castrol-olja uten å spørre ved en større handel.
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
Jeg gikk for biltema sin 5w50 helsyntetisk.. Kjøper oljefilter på mazda i morgen om jeg rekker det. Eller kan man bare gå for torshov sine? Var borti på forrige bilen at de uoriginale manglet en ventil som gjorde at filtrene tømte seg for olje når man startet bilen, kontra originale som holdt seg fulle.