MX-5 treff på Centralgaragen
Moderator: Styremedlemmer
- mussa
- 7200 RPM
- Posts: 3538
- Joined: 31 Jul 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 642
- Location: Hokksund
- Status: Offline
Knekten: Den er sikkert god nok i massevis, men noen der ute er sikkert som meg, som må ha det med teskje for å ikke havne i Uvdal..
La ut en kartbit også jeg.. Er litt knotete kjøring etter man tar av Rose`n, virker som man havner i ingenmannsland.. 



Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7
- Pelle
- 7200 RPM
- Posts: 2410
- Joined: 19 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 300
- Location: Jessheim
- Status: Offline
Det var jo en sportsutgave jeg prøvde, så den er nok noe stivere og virker litt mer direkte. Clutchen er merkbart bedre.arildh wrote:Hvordan var den å kjøre i forhold til NC ? Var det mindre luft under hjulbuene orginalt ? Annen lyd ?
En annen morsom gimmik er at en del av motorlyden ledes via et rørsystem inn i cockpiten, en ren fornøyelse å høre ved pådrag.
Det var like mye luft under buene som på den gamle ja. Sportsutgaven var merkbart lavere enn 1,8 modellen. Vet ikke om den var senket eller om det er originalt.
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
x-1991 classic red
- Hauk
- 7200 RPM
- Posts: 3042
- Joined: 16 Apr 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 569
- Location: Nesodden
- Status: Offline
Apropos treg: På papiret skal den vel ha 0-100 på sub-8,0. 7,8 sek? Det er vel den raskeste MX-5en levert fra Mazda Norge? Ever.indahla wrote:Jeg testet også 2.0 Sporten. Fin bil å kjøre, veldig behagelig. Men, uff så myk og treg.... Trodde 160hk ville gjøre mer ut av seg.
Hvordan den oppleves er jo selvsagt en helt annen ting.
Jeg passet som hånd i hanske i den jeg prøvesatt (2,0 sport) - så jeg trekker tilbake det jeg sa tidligere, i en annen tråd, om at det ble for trangt.
Edit: Fra Mazda.no:
2,0 med stofftak: 7,9 sek
2,0 coupe: 8,3 sek
2,0 coupe sport: 8,2 sek