oljekjøler ifra mx5parts (il motorsport)
Moderator: Styremedlemmer
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
oljekjøler ifra mx5parts (il motorsport)
Er det noen så har montert en slik, fikk min sårt etterlengtede idag, men har smått med tid for tiden med ett lite barn, så vil gjerne høre om monteringsforslag for å spare litt tid,, gjerne bilder om man har tatt slikt,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
sorry, men det kittet er no drit.. ingen termostatløsning, slangene har pressa koblinger(greit nok, men de er veldig stive over et parti i starten, passformen er ræva, det er ingen festeløsninger, osv..
det er ikke et kit til en mx5 mener jeg, men et par slanger en kjøler og en adapterplate.. så er det opp til eier å finne ut resten selv..
høres sikkert veldig negativt ut, men er ikke en gjennomført løsning..
kjøp en mocal termostatplate, an koblinger og slanger fra summit, og en oljekjøler i fritt valgt str.. lag skikkelige fester.. og gjør det riktig med en gang..
det er ikke et kit til en mx5 mener jeg, men et par slanger en kjøler og en adapterplate.. så er det opp til eier å finne ut resten selv..
høres sikkert veldig negativt ut, men er ikke en gjennomført løsning..
kjøp en mocal termostatplate, an koblinger og slanger fra summit, og en oljekjøler i fritt valgt str.. lag skikkelige fester.. og gjør det riktig med en gang..
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
''objects in mirror appear to be slow''
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Vet du om noen kit som er bedre?
InnleggSkrevet: 19:10 - Fredag 19 Jun 2009 Tittel:
sorry, men det kittet er no drit.. ingen termostatløsning, slangene har pressa koblinger(greit nok, men de er veldig stive over et parti i starten, passformen er ræva, det er ingen festeløsninger, osv..
det er ikke et kit til en mx5 mener jeg, men et par slanger en kjøler og en adapterplate.. så er det opp til eier å finne ut resten selv..
høres sikkert veldig negativt ut, men er ikke en gjennomført løsning..
kjøp en mocal termostatplate, an koblinger og slanger fra summit, og en oljekjøler i fritt valgt str.. lag skikkelige fester.. og gjør det riktig med en gang..
Hvordan er dette kittet til FM for eksempel?
-Roger
Medlem nr. 722
X-Fiat Uno 60
X-Ford Siera 20L
X-Ford Eskort Si
X-Golf Gti 8v
X-vw Corado VR6
X-98-MX5 NB 1,8 sort
1995 Golf TDK (bruksbil)
2008 Mazda3 1,6D (bruksbil)
X-Fiat Uno 60
X-Ford Siera 20L
X-Ford Eskort Si
X-Golf Gti 8v
X-vw Corado VR6
X-98-MX5 NB 1,8 sort
1995 Golf TDK (bruksbil)
2008 Mazda3 1,6D (bruksbil)
riktige deler i fm sitt kit egentlig, men ikke helt der jeg hadde plassert selve kjølern... de har tatt den enkle måten og satser på at ingen klager, men kjølern er jo ikke plassert i ren luft for å si det sånn.. er så mye dårlige løsninger at jeg nesten skulle laget et kit som er bra 
rettelse.. jeg ville nok hatt -10 slanger istedenfor -8 som på fm kittet, for noe bedre flow.. ikkeno vits å begrense oljeflow

rettelse.. jeg ville nok hatt -10 slanger istedenfor -8 som på fm kittet, for noe bedre flow.. ikkeno vits å begrense oljeflow

-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
''objects in mirror appear to be slow''
Si fra når du legger de ut for salg da
InnleggSkrevet: 20:44 - Fredag 19 Jun 2009 Tittel:
riktige deler i fm sitt kit egentlig, men ikke helt der jeg hadde plassert selve kjølern... de har tatt den enkle måten og satser på at ingen klager, men kjølern er jo ikke plassert i ren luft for å si det sånn.. er så mye dårlige løsninger at jeg nesten skulle laget et kit som er bra Razz

-Roger
Medlem nr. 722
X-Fiat Uno 60
X-Ford Siera 20L
X-Ford Eskort Si
X-Golf Gti 8v
X-vw Corado VR6
X-98-MX5 NB 1,8 sort
1995 Golf TDK (bruksbil)
2008 Mazda3 1,6D (bruksbil)
X-Fiat Uno 60
X-Ford Siera 20L
X-Ford Eskort Si
X-Golf Gti 8v
X-vw Corado VR6
X-98-MX5 NB 1,8 sort
1995 Golf TDK (bruksbil)
2008 Mazda3 1,6D (bruksbil)
- inglar
- 7200 RPM
- Posts: 3098
- Joined: 29 Mar 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 558
- Location: Rælingen
- Contact:
- Status: Offline
Er som Harald skriver. Det er et vanlig kitt, ikke tilpasset MX-5. Jeg for min del som ikke kjører om vinteren så driter jeg i termostaten, men blir bilen vinterkjørt er det bedre med FM sin.
På IL-kjøleren er det an-10 slanger og koblinger, men også som Harald sier så er det presset på stive koblinger som kuker det skikkelig til. Måtte nedom Harald for å låne noen 90graders an-10 koblinger, kutte slangene og koble på. Hvis ikke måtte jeg ha frest av en del på staget som går til motoren.
Fulgte med 3 90graders bend i pakka, men da jeg måtte bruke to av de på selve filtermonteringen strakk de ikke til. Burde egentlig hatt en 90grader i hver ende for å slippe unna mye krøll. Men jeg fikk det på og det sitter som det skal og gjør jobben sin.
Kjøleren sitter bak hullet til tåkelyset. Burde sikkert hatt større hull, men har ikke hatt noe problemer enda. Tror det er bedre luftgjennomstrøming der enn den FM har.
På IL-kjøleren er det an-10 slanger og koblinger, men også som Harald sier så er det presset på stive koblinger som kuker det skikkelig til. Måtte nedom Harald for å låne noen 90graders an-10 koblinger, kutte slangene og koble på. Hvis ikke måtte jeg ha frest av en del på staget som går til motoren.
Fulgte med 3 90graders bend i pakka, men da jeg måtte bruke to av de på selve filtermonteringen strakk de ikke til. Burde egentlig hatt en 90grader i hver ende for å slippe unna mye krøll. Men jeg fikk det på og det sitter som det skal og gjør jobben sin.
Kjøleren sitter bak hullet til tåkelyset. Burde sikkert hatt større hull, men har ikke hatt noe problemer enda. Tror det er bedre luftgjennomstrøming der enn den FM har.
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline