NSK kjøring på Rudskogen 30/06

Forum for Østlands saker

Moderator: Styremedlemmer

AJF
6500 RPM
6500 RPM
Medlemsnummer: 282
Status: Offline

NSK kjøring på Rudskogen 30/06

Post by AJF »

Jeg planlegger å ta turen til Rudskogen på tirsdag. Moro om flere herfra kommer...
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM

Post by nope-mx5 »

Jeg prøver så godt jeg kan.

Harald m.fl, mobber meg fordi jeg ikke har vært på banen enda, så vi får se :)

Har ikke noe kvittering på NSK medlemskortet, men får ringe imorgen og sjekke om de har registrert betalingen.

Blir raskt dyrt nok iallefall.

600,- for kjøring
600-700 for hjelm
350-400 i bensin.

Men jeg vet jo hvor styggmorro jeg kommer til å synes det er...
Huff :)

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
Harald
7200 RPM
7200 RPM

Post by Harald »

ajf, jeg prøver hardt for å få bilen baneverdig.. har veldig lyst å teste litt.. stor sjans for at jeg kommer og kjenner litt på greiene ihvertfall.
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
arildh
7200 RPM
7200 RPM

Post by arildh »

Jeg er med i RatX5'en. Nå skal det jages OEM rundetider.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
arildh
7200 RPM
7200 RPM

Post by arildh »

Kjempekveld som vanglig på Rudskogen.
Litt for bra vær, masse raske biler, bra organisering og mye kjøring.
Jeg logget 38 runder.
Beste tid for RatX5'en ble 1:15,5 . Tror det var runde 12. Etter det var dekka kjørt og det gikk gradvis opp til 1.16+ runder.
Det morsomme er at en 14 år gammel bil med 260K på meteret fortsatt fungerer så bra.

Jeg telte 5 MXer.
Meg, Harald, Sort NA med Hardcore double hoop sak, NC med R888 og AJF.

Fikk også hørt en 4-rotor wanker for første gang. Hørtes ut som en mellomting mellom en F1 bil og 60 stk. Suzuki ZR50 som står på en parkeringsplass og prøver å spøle. Med andre ord ganske kult.

Fin kveld med masse kjøring.
De som har MX og bor på østlandet går glipp av noe stort når de ikke deltar på slike kvelder.
Jeg tipper man får kjørt ca. 100 ganer så mye på en slik kveld enn de 7 passene man rekker blant kjeglene på Gardermoen.
Det er banekjøring som er den ekte p0rnon...
.
AJF
6500 RPM
6500 RPM
Medlemsnummer: 282

Post by AJF »

arildh wrote:Kjempekveld som vanglig på Rudskogen.
Jeg tipper man får kjørt ca. 100 ganer så mye på en slik kveld enn de 7 passene man rekker blant kjeglene på Gardermoen.
Helt enig en knall kveld 8) , logget 49 runder inkludert av og påkjøringsrunder fra 1715-2015, noe som sier sitt til at det ble nok kjøring :twisted: - kan ikke sammenlignes med autoX :) Beste tiden min for dagen ble satt på første passet mitt, med relativt kalde dekk (runde2), 1.12.2, over et sekund bak egen pers med bilen :(

Moro å se Harald sin bil tilbake på banen, hørte godt turbolyden fra den når jeg kjørte foran han et par runder, før jeg forsvant i støvskyen bak han :?

Merket på vei hjem at det begynte å skrape vel mye fra hjula, en liten titt og det ble konstatert at bremsebellegget foran var neste borte. Så da er det bare og sende en mail til herr Goodwin i morgen ettermiddag og be om et sett nye Hawk klosser, de som stod på nå holdt fra påsken i fjor til i dag, totalt 12500km hvorav ca 300 runder på Rudskogen og 5 autoX treff. Høres dette ut som normal slitasje??
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 999

Post by biXen »

arildh wrote: Fikk også hørt en 4-rotor wanker for første gang. Hørtes ut som en mellomting mellom en F1 bil og 60 stk. Suzuki ZR50 som står på en parkeringsplass og prøver å spøle. Med andre ord ganske kult.
Feit den ja, lyst å se og høre den live jeg også.

For de uinvidde:

http://s20.photobucket.com/albums/b221/ ... 009014.flv
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
Harald
7200 RPM
7200 RPM

Post by Harald »

dette var morro ja, selv med kanskje 60 ? biler.. fikk man kjørt relativt mye. jeg kjørte vel ca 40 runder, og kunne kjørt mye mer om jeg ville..

utrolig bredt spekter av biler. og ingen rånere i skrot omtrent..

frisørbilen min overasket meg stort.. går utrolig bra i forhold til trykk .. jeg ble timet (ikke logget med gromt utstyr desverre) til ca 1.07 runder på slutten. med 0,6 bar ladetrykk og rusten fører.. det er veldig motiverende for videre tuning og førertrening..

NSK treff er som vanlig geniale ting å kjøre på, synd ikke fler mx eiere tar turen på sånne treff. får jo kjørt så utrolig mye mer, fortere osv enn på slalom.. koster noen kr mer enn gardermoen kjøring men man får så mye mer igjen for det..
-*Snylter*-
motorhead
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 201

Post by motorhead »

Harald wrote:utrolig bredt spekter av biler. og ingen rånere i skrot omtrent..
Jeg måtte jo jobbe jeg..
Men det var visst en "taxi" der og "øvde" seg til Nürburgring.. Og den var, i følge de som så den på bane, rustfri under om ikke annet :D
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro

x 13 Porsche Boxster

x 19 Golf GTI Performance

x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q

x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim

x -09 Folkevogn Scirocco

x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500

x -96 MX-5 1,6 Classic red
Hauk
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 569

Post by Hauk »

Harald wrote:NSK treff er som vanlig geniale ting å kjøre på, synd ikke fler mx eiere tar turen på sånne treff. får jo kjørt så utrolig mye mer, fortere osv enn på slalom.. koster noen kr mer enn gardermoen kjøring men man får så mye mer igjen for det..
arildh wrote:De som har MX og bor på østlandet går glipp av noe stort når de ikke deltar på slike kvelder.
Synsing og personlige preferanser. Her er mine:

Nuvel. Banekjøring med "sivilister" hvor det kun er lov til å kjøre forbi til venstre på langstrekka (såfremt man følger reglene) blir litt for mye... paralympics. Den "ekte p0rnon" er etpar hakk over.

Men for å trene linjer og kjenne grensene på bilen så er det bra. At dere orker å jage egne tider i 40-50 runder er beundringsverdig. :) Mtp. antall meter kjørt per tidsenhet/krone så ruler jo en slik banekjøring på Rudskogen over autoslalomen, hvis det er målet.

[henter cola og popcorn]
/Jon.
1994 MX-5 1.8 Laguna Blue.
2019 Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid
arildh
7200 RPM
7200 RPM

Post by arildh »

motorhead wrote:
Harald wrote:utrolig bredt spekter av biler. og ingen rånere i skrot omtrent..
Jeg måtte jo jobbe jeg..
Men det var visst en "taxi" der og "øvde" seg til Nürburgring.. Og den var, i følge de som så den på bane, rustfri under om ikke annet :D
Hehe, han kjørte bremsene så varme at det veltet røyk ut i alle hjørner til og med etter en nedkjølingsrunde utenfor banen. Han påstod at han presset tiden ned i 1.24 med innerhjulsspøling i alle svinger. Mest sporty innsatsen denne kvelden.
.
Harald
7200 RPM
7200 RPM

Post by Harald »

hauk, de reglene med forbikjøring håndheves ikke veldig sterkt. for å si det mildt. man får på alle måter kjørt mer enn hardt nok. tror ikke jeg så noen som kom i en raskere bil, som faktisk venta til raka og passerte pent og pyntelig på venstre sida.. men jeg så heller ingen "stygge" forbikjøringer. jeg hadde flere runder i strekk der jeg og kompisen min med rx7 4 rotor lå og jaget alt vi klarte. ingen kommentarer fra ledelsen på banen, selv om kjøringa vår var laangt utenfor reglene..
-*Snylter*-
arildh
7200 RPM
7200 RPM

Post by arildh »

Det er også egne heat for lisensierte biler på NSK treff hvor det er mer destruction derby regler. Alt går egentlig veldig ryddig for seg.

Saken er vel at om man liker Autoslalom men har lyst på "mer" så bør banekjøring prøves. På bane kan man konkurrere med seg selv og finslipe teknikk i svinger runde på runde med kun temperaturer på fører og bil som begrensning. Så populær som SS2 har blitt blir det ikke mye kjøring i løpet av en lang søndag.
.
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 554

Post by DrHolm »

klør etter å få kjørt på skogen igjen kan man si! liken banen godt.
helt enig nar det gjelder NSK/skogen vs. SS2, hvor SS2 koster mindre men har fort for å bli mer venting.

vil anbefalle de som har prøvd autoslalom å prøve bane kjøring og.
drit morro og jage hverandre, spes. andre mx-5/miataer.

skulle likt og få klokka inn min på den banen en gang.
veldig bra tider dere setter!
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
Harald
7200 RPM
7200 RPM

Post by Harald »

hauk.. er ikke strengere enn at jeg kunne passere som her.. og ingen sa no på det..

Image

ajf og jo..

Image

endel ekstra bilder her, kompis knipset litt http://hiip-photo.com/nsv300609/
-*Snylter*-
Post Reply