Bare å gå igang med jobben.
Skifte støtdemper, nedre bærebro, styrestag (knekt rett av) og p-ende.
Nedre bærebro skiftet ut med en mindre skadet og rustet en.
Øvre bærebro avventer jeg med til 4-hjulskontroll, da jeg ikke kan se noen synlige skader på den.
Skal uansett på jigg, trekke ut B-stolper og måles opp.
Bremseklosser nesten utslitte, får sette det på lista også.
Først det viktigste, så blir det service og helsjekk.
Jobb ferdig, ser greit ut.
Blir 4-hjulskontroll på jobb, etter karossrep./utskiftninger.
Jobbe 2 uker til, så blir det sommerferie.
Målet er å få en kjøretur i løpet av høsten.
Fint vær å holde på ute i også.
Der, nede på hjula igjen, og ikke minst, flyttbar.
Så er det og hive seg på samme jobb i morgen kveld, etter litt soling og bading med unger og samboer.
Så høyre forhjul kan monteres tilbake der det hører hjemme.
Skade/sprekk på ca 10 cm. frontfanger.
Har tilgang til plastsveisingutstyr, så jeg kommer til å ta med litt bilder og "how to" på slike ting også i denne prosjekttråden.
Funderer også å sette på noen enkle skjermbreddere, oooppss.
Begynner igjen

, denne her skal holdes tilnærmet original, har et rått nok prosjekt stående i ene garasjen.
Regner denne ferdig rep. med hellakkering, alufelger/dekk, service.
til ca. 30 K, deler har jo betalt seg selv med delesalget fra donor-bil, som gikk kraftig i pluss.
Pluss moroa med å gjøre jobben.
Mesteparten av grunnarbeid/lakkering går som byttejobb med lakkerer.
Og med kun 118 K på speedoen, regner jeg med den har mange mil igjen.
Helt og pent interiør, motor-rom som er helt originalt, eneste jeg kan se, er et rele som er montert for kjørelys, helt greit, slipper da å kjøre oppe med froskeøyene på dagtid.
Gir en mye cleanere look.
Ikke noe imot froskeøynene, samme prinsipp både på 914 og 944.
anser