Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Min gode venn som har kjøpt seg Miata skulle ha bytta kløtsjen sin da den er slitt.. Delene er kjøpt inn, et sett med alt som trengs, eneste som da gjenstår er jobben..
Hvis dette er en såre enkel jobb så er det mulig vi gjør det selv, men har ingen erfaring, så han spør pent om det er noen her som gjør en slik jobb, og hvis ja, eventuell pris..
PM eller svar her bare..
Ja, kan jo spørre, hvor mye tar de for en sånn jobb på et verksted?
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
Regner med du kan få byttet på kveldstid for ca 1200,-
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Jeg har akkurat gjort det på min. Andre gangen på en MX5.
MSM har mye skrot som skal bort før man faktisk får ut girkassa.
Jeg brukte sikkert 2 timer ekstra i går før jeg skjønte at Mazda comp motorfester bikker motoren usannsynlig langt fremover når girkassen ikke presser den ned i bakkant.
Det er derfor viktig å jekke opp motoren i forkant for å få den f&%&¤# splines til å skli inn i lag med styrepinnene på siden av girkassa.
1200,- høres billig ut. Hvor lang tid bruker en "mekaniker" med bukk og luftverktøy på en sånn jobb ?
arildh wrote: Hvor lang tid bruker en "mekaniker" med bukk og luftverktøy på en sånn jobb ?
På min forrige bil, leverte jeg den ved 5 tiden, og hentet den ca. halv 8. Det gir kanskje en liten pekepinn.
Spørs litt på diverse det, på den bilen eg har nå, så bytter eg nok på 2-3 timer selv, men første gangen eg skulle av med dette så brukte eg nok 5, noe inn i Høylete det satt fast ene festet til grenrøret..
Jeg bruker 2 lange kvelder. Sikkert 10 timer til sammen.
Bare det å få bilen på bukker, av med alle stag, PPF, eksosanlegg, mellomaksel, tappe olje, av med konsoll og girspak tar fort en kveld for min del. Det er også alltid noen småting ekstra man finner når man ligger under der. Denne gangen byttet jeg bensinfilter og borret hull til 4-punkt sele mot girkassetunnellen og småtteri.
Jeg hadde forrige bilen på løftebukker og fikk hjelp av en mekaniker. Det tok sin tid, var overraskende vanskelig i forhold til clutchbytte på andre biler, både rwd og fwd. Gikk endel timer, selv med alt av verktøy.
Så hvis du trenger bilen til jobb hver dag, ville jeg ikke startet med dette på tirsdag ettermiddag for å si det sånn.
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
Bump`r denne nå, for nå er bilen ferdig på lakkverksted! Hvis noen her på forumet har tid og lyst, send med en PM med pris, så tar jeg/bileier kontakt!
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
mussa wrote:Bump`r denne nå, for nå er bilen ferdig på lakkverksted! Hvis noen her på forumet har tid og lyst, send med en PM med pris, så tar jeg/bileier kontakt!
burde tatt det før lakkjobben igrunn,, meget lett å få riper da, man må henge over skjermer osv, må av med cas og coil,, men finnes vel gode beskyttere,,
Hehe.. Enig, men dette var egentlig en forsikringssak grunnet innbruddsforsøk, en dør som måtte rettes og lakkes.. I samme slengen ville han lakke frontfangeren også.. Endte med hellakkering.. Hehe.. For en svært god pris også!
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson