Effektmåling av bil med iPhone/iPod Touch
Moderator: Styremedlemmer
- Kri(ma)z(da)
- 0 RPM
- Status: Offline
Noen som kjapt har lyst til å gi meg oppskriften til testing av ytelse med ipod touch??
1 stk ipod touch 8gb? 16gb????? Strl?
Hva mer trenger jeg, hvor finner jeg det og hvordan gjør jeg det?
Mange sider å lese:/ Derfor håpet jeg på at en eller annen vil forklare meg dette enkelt..
Kan man virkelig måle ytelsen med en ipod?
Hmmm velkommen til 2009...?
1 stk ipod touch 8gb? 16gb????? Strl?
Hva mer trenger jeg, hvor finner jeg det og hvordan gjør jeg det?
Mange sider å lese:/ Derfor håpet jeg på at en eller annen vil forklare meg dette enkelt..
Kan man virkelig måle ytelsen med en ipod?
Hmmm velkommen til 2009...?
x - Mazda Rx7 Fc -87'
x - Mazda 323 Lx -93'
Mazda 616 -76'
Mazda Mx-5 -99' 10th...
x - Mazda 323 Lx -93'
Mazda 616 -76'
Mazda Mx-5 -99' 10th...
- Kri(ma)z(da)
- 0 RPM
har har dynolicious en stund selv, og den er veldig nøyaktig. Veldig morsom app dette.
Før jeg lastet den ned, så jeg denne videoen på youtube, hvor noen tester programmet mot en gtech-måler.
Før jeg lastet den ned, så jeg denne videoen på youtube, hvor noen tester programmet mot en gtech-måler.
Tips om slanking, fitness og kosthold.
Besøk www.slankmeg.com
Besøk www.slankmeg.com
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Miatapowers
- 7200 RPM
Var ute å testet nå, men la inn vekten av vognkort pluss meg selv, vet eg har mer vekt enn dette i bilen,pga alt unødvendigt, men noen har knust skjermen på vekta til staten her, meget unødvendig nå,, men slik gikk det,
første run 82hk
andre run 91hk stilte 3 grader mer tenning,,
tredje run 106hk stilte enda 2.5 grader mer tenning
kjører litt magert for tiden, ca 13.5 i af, skal tune den ned på 12.6 så eg leste meg til på miata.net skulle funke suverent,, luftfilter løsningen min er meget crappy for tiden, suger luft rett ifra radiator ca, tenningsbank ved 3-4k rpms, så eg må inn å stille ned der, og opp senere i rpms lista.
Blir oppdatert når svogern er ferdig å sveise innsug til meg, og eg har stilt inn litt mer, blir nok 98 okt bensin neste gang, og taket på, vet ikke hvor mye det har å si, men vil ha mest muligt,
burnet sykt mye på det våte underlaget også, har vel litt å si, men ikke all verden, for den vil vel regne ut når den tar tak igjen,,
første run 82hk
andre run 91hk stilte 3 grader mer tenning,,
tredje run 106hk stilte enda 2.5 grader mer tenning
kjører litt magert for tiden, ca 13.5 i af, skal tune den ned på 12.6 så eg leste meg til på miata.net skulle funke suverent,, luftfilter løsningen min er meget crappy for tiden, suger luft rett ifra radiator ca, tenningsbank ved 3-4k rpms, så eg må inn å stille ned der, og opp senere i rpms lista.
Blir oppdatert når svogern er ferdig å sveise innsug til meg, og eg har stilt inn litt mer, blir nok 98 okt bensin neste gang, og taket på, vet ikke hvor mye det har å si, men vil ha mest muligt,

2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
- Miatapowers
- 7200 RPM
er noe denne målern ikke tar hensyn til tror eg, var å testet x bilen til fruen også, golf tdi 4motion, omprogramert av ts-racing, denne fikk en måling på 207whp,Harald wrote:138hk viste bilen min på iphonen til erik med den gule mxen.FAIL..

Mx-5 Nb 10TH
Mx-5 Nb 10TH
- Miatapowers
- 7200 RPM
skal ikke ha noe å si det, for den måler hele tiden underveis, men kan det vera du la inn kg som lbs osv, da skulle denne hatt nesten 300hk, noe så er mer fornuftigt, eventuelt dårlig calibrert program,,erikxedge wrote:Fail ja. Men jeg trur jeg stoppa den alt for seint så den målte litt av nedbremsinga og. Får prøve igjen en annen gang og gjøre ting riktig :pHarald wrote:138hk viste bilen min på iphonen til erik med den gule mxen.FAIL..
Mx-5 Nb 10TH
Mx-5 Nb 10TH
For de som er veldig interessert så har jeg akkurat installert et program på min Nokia 5800 som heter RaceChrono. Dette benytter en blanding av GPS og aksellerometer for å regne ut endel knask. Har ikke fått testet det enda, men det kan i alle fall lastes ned free of charge. Man kan plotte en kjørerute, eller bane og tracke denne med programmet. Man vil da kunne hente ut tider og performance resultater etter at man har kjørt. Programmet skal også logge pr. runde om du logger på bane. Ettersom den vet når du passerer start. Det er også mulig å eksportere data og bruke det i andre programmer. I selve programmet får man opp pene grafer og slikt som man kan kose seg med etter at man har kjørt. Som standard måler den performance for f.eks. 0-100 og quartermile. 80-120, 100-200 osv. Så om det holder hva det ser ut til å love. Bør det være en grei sak å bruke. Fungerer også på S60 V3 telefoner. Støtter også bluetooth GPS om man ikke har innebygget i telefonen. Tror ikke programmet regner ut HP eller noe sånt. Ser ikke slik ut.
Bil #1: Seat Leon4 20VT
Selges: Smart ForTwo Passion
Solgt: 10th Anniversary Edition (#2690)
Selges: Smart ForTwo Passion
Solgt: 10th Anniversary Edition (#2690)