Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jeg har fått låne meg en ecu her på forumet. Når jeg sammenlikner merkelappen som står på denne, med den som sitter i min bil, så er disse forskjellige.
Min ecu heter: B61P
mens den ecu´en jeg har lånt heter: B64E
Har det noe å si at min bil har airbag?
det skal være plug and play dette her ?
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
mojo-91 wrote:Jeg har fått låne meg en ecu her på forumet. Når jeg sammenlikner merkelappen som står på denne, med den som sitter i min bil, så er disse forskjellige.
Min ecu heter: B61P
mens den ecu´en jeg har lånt heter: B64E
Har det noe å si at min bil har airbag?
det skal være plug and play dette her ?
Ser ut til at den du har lånt er til en bil med automatkasse (B64E).
ECU-ene er like på alle 90-93 modeller, med manuell kasse (B61P).
Prøv !
(Bilen eksploderer sikkert ikke ... )
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
vil nok starte, men er ikke sikkert det funker så bra, svogern byttet noe greier på sin volvo automat, men fikk ikke ett signal, så motoren gav feilsignal og pøste på suppe,, vil tro det er mye det samme denne veien,,
mojo-91 wrote:ecu´en til banzai fungerte som den skulle, den.
Det betyr at den ikke gjorde noe fra eller til, og jeg da kan friskmelde min egen ecu
Da er det bare to punkt igjen på sjekklista mi, og et av dem er å bytte pakninger på bensindysene.... (begynner å bli lei denne lugginga)
Mistenker du falskluft. Så sprayer du startgass der du tror det kan komme inn falskluft mens bilen går på tomgang.. Suger den luft, vil turtallet øke..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Jeg har prøvd dette.
Er du sikker på at dette og fungerer for pakningene ved bensindysene?
Jeg har det for meg at en av disse pakningene kan være modne for utskifting. Jeg har ikke noe annen indikasjon enn at de sansynligvis aldri har blitt byttet, og bilen min oppfører seg som om den tar falsk luft...
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
Dysene har o-ringer. De andre er vel bare avstandsstykker ?
Koster vel ikke alverden å skifte 4 o-ringer.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
mojo-91 wrote:Jeg har prøvd dette.
Er du sikker på at dette og fungerer for pakningene ved bensindysene?
Jeg har det for meg at en av disse pakningene kan være modne for utskifting. Jeg har ikke noe annen indikasjon enn at de sansynligvis aldri har blitt byttet, og bilen min oppfører seg som om den tar falsk luft...
Det skal virke med startgass ja. Hadde det problemet på min bil. Hadde mistet den ene pakningen ig det var rift i den andre. Når det ble sprayet på startgass kom reaksjonen med en gang. Fant en ny pakning til den som var borte og byttet den med rift i og alt ble ok.
Den gikk høyt på turtall og hadde noen "dips" i gangen. Hørte godt at det trakk luft fra feil sted, skikkelig sugelyd. Hvis jeg ikke husker helt feil døde motoren ut når den fikk en heftig dusj med startspray.
Du kan komme til meg å få låne fire stk overhalte bensindyser som jeg har liggende.
Så tar du med deg startgass
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package