Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Har kontakt med en muligens ny MX medlem. Han vurderer å kjøpe en NB og lurer på om det er noe spesielt han bør se etter på bilen. Jeg vet NA har et problem med kanalene, men kjenner ikke NB modellen.
Kan dere kyndige hjelpe oss her?
Formann Rogaland
2007 MX-5 1,8 Sort Roadster Coupe
X: 1997 MX-5 1,6 Brilliant Black
Det eneste jeg har hatt problemer med er coilen, som begynte å krangle ved 68K km. Og det er vel faktisk det eneste problemet jeg har hørt andre har hatt også.
Kanalene er helt riktig. Men, som på NA, er det viktig å stake opp avløpet fra kalesje brønnen. Dersom denne dreneringen blir tett blir avløpsrøret mellom brønnen og bilens underside fylt opp, og selvfølgelig; oversvømmelse i røret. Dermed kommer det vann inn i kanalene. Følgende blir derfor rust! Enkleste måten å unngå dette på heter "gardin-wire", og fås kjøpt i enhver seriøs jernvare for noen kroner pr. meter. Du vil trenge litt over en meter. 8-)
Jeg kjøpte min NB for 20,000 siden. Nå skal jeg ha 90,000 service, og har ikke hatt noen problemer. (knock on wood!).
En løsning kan nok være å se etter en bil som har historie og servic-historikk. Ta bilder av undersiden på bilen, og vær bevist på at det er en hel haug av biler (også MX5'er) der ute. Riktignok er alle unike, men du vil alltid finne en.
8-)
Petter HG
Medlem: 513
Oslo
'98-NB (Nytt 2008: Skreddersydde skinn seter! Flott jobb, Tor340!!)
"... bare en død fisk følger strømmen..."
Harald wrote:konstruksjonen på kanalene har ikke endra seg fra na. så sikkert samme issue ja..
Det stemmer ikke helt. NA fikk større dreneringshull fra tidlig 95, men det betyr ikke nødvendigvis at det er mindre rust på de med større dreneringshull.
Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport