Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Med hjelp fra min far har jeg endelig funnet ut hvor vannlekkasjen kommer fra, tok vekk teppet i hattehylla, spyla litt og det rant inn vann med en gang i hattehylla.
fant også ut at dreneringshulla var tett så har staka ut dem.
Men er det da rainrailen jeg (min far) må skifte eller er det de frankensteinboltene som må gjøres noe med? Leste i en annen debatt her at de må skrus på en spesiell måte..
Noen som vet hvordan?
Og hvis jeg må bytte ut rainrailen kan man få kjøpt det i Norge og evt hvor mye kommer det til å koste?
Renner det etter dere fikk opp dreneringene også, så er det nok rail, dette får man jo alltid tak i norge også, bare sykt dyr, www.cabrioworld.com har til god pris, men vurder gjerne om det kanskje er på tide å bytte taket også, siden det nesten er samme jobb,,
Varme0vn wrote:franksteinbolter heter det kanskje ikke. mente skruene..
og taket er forresten ganske nytt...
Tviler på om det er de boltene, eg hadde løse slike på ene min, men 0 lekk, så det er da sikkert din rail, er det en gnien en så byttet kalesja på denne sist da, siden den skal lekke nå, men er fort å skru ut for å sjekke, er ikke så mangen mutrene så er kalesja bak av, kanskje den er full av dritt også,,
Varme0vn wrote:Spurte den tidligere eieren av bilen og han hadde visstnok ikke skifta rainrail når kalesjen ble bytta ut nei.
Tenkte meg det, sparte litt kroner da, må ut med extra nå, pluss iritasjonen,,, eg anbefaller alle å bytte når de først tar på seg en slik jobb på tak denne og waiere bytter eg hver gang..
Kjøp duetto polyurethane rainrail. MYE lettere å få på plass (få gummilista til å lede vann inn i rainrailen istedet for bakom), livstidsgaranti, og myk. Jeg anbefaler denne til ALLE som skal bytte kalesje.
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
TurboLag wrote:Kjøp duetto polyurethane rainrail. MYE lettere å få på plass (få gummilista til å lede vann inn i rainrailen istedet for bakom), livstidsgaranti, og myk. Jeg anbefaler denne til ALLE som skal bytte kalesje.
Jeg har ikke tenkt å bytte kalesje jeg siden den er ny.. Men må få i ny rainrail. Hvor kan jeg få kjøpt den du anbefalte? Og til hvilken pris er den der?
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
Da har man fått i ny rainrail Så da mangler bare montering...
Noen som har en slags bruksanvisning for skifte av rainrail?
Hørte av et medlem her at det finnes en gammel tråd angående skifte av rainrail.. Men jeg finner den ikke.. Noen som vet? Eller har en annen bruksanvisning?
Bare ta ut de 3 skinnene som går rundt hattehylla (13 muttere), ta ut en plast-plugg i hver ende, og napp ut railen. Må borre ut eventuelle popnagler i railen også. Når gammel rail er ute bare gjør du motsatt for å få inn den nye Jeg pleier ikke bruke popnagler når jeg monterer nye, og har ikke hørt noe eller sett noen lekkasjer pga det..
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson