Hente mer hk utav en greddykit bil
Moderator: Styremedlemmer
Hente mer hk utav en greddykit bil
Kunne godt tenkt meg litt mer effekt i bilen, å sikter meg inn på ca. 250 whp.
Har nå montert Greddy turbokit på bilen og det flytter seg jo helt ok.
Men så til spørsmålet, hva trenger jeg? Pris? Noen som kunne listet opp en handleliste? Må vel ha sprut, ny turbo og dyser tenker jeg ihvertfall. Noe mer? Gjerne linker til hva og hvor det handles.
mvh.
Erlend
Men så til spørsmålet, hva trenger jeg? Pris? Noen som kunne listet opp en handleliste? Må vel ha sprut, ny turbo og dyser tenker jeg ihvertfall. Noe mer? Gjerne linker til hva og hvor det handles.
mvh.
Erlend
Mazda MX5 NA 1.6 Turbo
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Status: Offline
Re: Hente mer hk utav en greddykit bil
Intercooler av front mounted type,, om du skal ha ett lett datasprut så funker lett, så er link ecu greit, men sluttet å selge de nå, må spore opp ett brukt på ebay eller noe da, eg bruker originale mazda dyser, best erfaring med dem, hadde rc enginering sine, men de var så vanskelige å få helt rett, så eg bruker nå dyser ifra mazda 323 gtx, de er høyomh som de fleste sprut liker etter så eg har funnet ut, ellers så selger de hydra datasprut på flyin miata, men som eg har lest meg til. så er de vanskelige, og masse rart så ikke funker,, og er ikke så lett å tune selvtenacius wrote:Kunne godt tenkt meg litt mer effekt i bilen, å sikter meg inn på ca. 250 whp.
mvh.
Erlend
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
Intercooler er på plass. Angående sprut, hva med MegaSquirtPNP? Har jo ikke så veldig dum pris, å skal vel ikke være noe problem å finne noen til å mappe dette? Så dyser fra en 323GTX vil være store nok til mitt mål? Kom på en ting til skulle vel hatt noe bedre kjøling både til olje og vann? Eller går det uten?
Mazda MX5 NA 1.6 Turbo
beste løsning nå for tida, er megasquirt pnp(datasprut). anbefaler større dyser enn 323gtr dysene. gjerne 550cc(mener at 550cc er det de fleste map til mspnp er for også, greit å kjøpe det andre bruker, så sparer du mye pes) .
ang rc dysene er det kun brukerfeil om de ikke funker.. har hatt flere sett, mot flere motorstyringer, og ingen problemer.
du kan med fordel også oppgradere til en noe større bensinpumpe, walbro 190lph eller 255( sikkert unødig stor til 250hk bare)
eksosanlegg gjerne med større downpipe(dette finnes å få ferdig for greddy kit, 2.5" downpipe. og no åpnere eksos.
du MÅ ha en intercooler av no slag, trenger ikke være store greiene, allerede med en brukt cosworth cooler, eller no ebay greier, er man i mål.. men man må lage slange/rør løsning om man ikke kjøper dyre ferdige kit med ic og alt.
anbefaler også å lete opp en bedre(kraftigere vakumklokke) til turboen, da den orginale er beregnet for veldig lave ladetrykk, og ikke fikser å styre turboen stabilt når trykket går over .8 bar.
jeg ville kjørt greddy kittet med den turboen som følger med, til rundt 1 bar. føler du at det går for smått da.. så er det egentlig like greit å selge hele greia ,grenrør turbo osv. og kjøpe noe mer egnet..
grenrøret begynner å bli veldig utsatt for sprekkdannelser pga mye varme når man runder 1 bar . De er kjent for å sprekke allerede på lavere trykk.
du kommer nok over 200whp med litt klaring på org turboen, om ikke dette går bra nok. ville jeg helt klart vurdert å byttet grenrør, turbo og downpipe som en pakke(tenk i retning av feks begi S kit med vettug turbostørrelse) istedenfor å bygge videre på greddy bitene.
følgende liste hadde jeg gjort om jeg allerede hadde greddy kit i bilen, og skulle tune videre(har vært akurat der før)
* megasquirt pnp
* 550cc dyser (man kan vurdere ny dualfeed fuelrail og ,den orginale er noe trang)
* oppgradert bensinpumpe
* større eksos(2.5-3")
* racingmazda downpipe(2.5", hvis disse lages enda)
* hjemmemekk intercooler løsning, trenger ikke no monsterstor sak
* sterkere wastegate vakumklokke (gjerne med grunntrykk på .6-.7 bar , istedenfor .3 bar som orginalt
optional..
* bredbåndslambda til å hjelpe med tuning
* oljekjøler
* oppgradert bakdiff(store diffen fra nyere 1.6 eller 1,8 )
oppgraderinger rundt dette blir veldig fort clutch
ang rc dysene er det kun brukerfeil om de ikke funker.. har hatt flere sett, mot flere motorstyringer, og ingen problemer.
du kan med fordel også oppgradere til en noe større bensinpumpe, walbro 190lph eller 255( sikkert unødig stor til 250hk bare)
eksosanlegg gjerne med større downpipe(dette finnes å få ferdig for greddy kit, 2.5" downpipe. og no åpnere eksos.
du MÅ ha en intercooler av no slag, trenger ikke være store greiene, allerede med en brukt cosworth cooler, eller no ebay greier, er man i mål.. men man må lage slange/rør løsning om man ikke kjøper dyre ferdige kit med ic og alt.
anbefaler også å lete opp en bedre(kraftigere vakumklokke) til turboen, da den orginale er beregnet for veldig lave ladetrykk, og ikke fikser å styre turboen stabilt når trykket går over .8 bar.
jeg ville kjørt greddy kittet med den turboen som følger med, til rundt 1 bar. føler du at det går for smått da.. så er det egentlig like greit å selge hele greia ,grenrør turbo osv. og kjøpe noe mer egnet..
grenrøret begynner å bli veldig utsatt for sprekkdannelser pga mye varme når man runder 1 bar . De er kjent for å sprekke allerede på lavere trykk.
du kommer nok over 200whp med litt klaring på org turboen, om ikke dette går bra nok. ville jeg helt klart vurdert å byttet grenrør, turbo og downpipe som en pakke(tenk i retning av feks begi S kit med vettug turbostørrelse) istedenfor å bygge videre på greddy bitene.
følgende liste hadde jeg gjort om jeg allerede hadde greddy kit i bilen, og skulle tune videre(har vært akurat der før)
* megasquirt pnp
* 550cc dyser (man kan vurdere ny dualfeed fuelrail og ,den orginale er noe trang)
* oppgradert bensinpumpe
* større eksos(2.5-3")
* racingmazda downpipe(2.5", hvis disse lages enda)
* hjemmemekk intercooler løsning, trenger ikke no monsterstor sak
* sterkere wastegate vakumklokke (gjerne med grunntrykk på .6-.7 bar , istedenfor .3 bar som orginalt
optional..
* bredbåndslambda til å hjelpe med tuning
* oljekjøler
* oppgradert bakdiff(store diffen fra nyere 1.6 eller 1,8 )
oppgraderinger rundt dette blir veldig fort clutch

-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
''objects in mirror appear to be slow''
Burde jeg ikke ha enn bedre bensintrykkregulator enn den orginale da?
Ja er fullt klar over at krefter koster penger, men er lite villig til å kaste ut mye penger på noe jeg nesten garantert ikke blir fornøyd med. Men si jeg er villig til å bruke ca. 20k + det jeg får for ett eventuelt salg av greddy greiene jeg har nå. Er det mulig å få noe brukendes til den prisen? Som gir meg 250+ hk.
Ja er fullt klar over at krefter koster penger, men er lite villig til å kaste ut mye penger på noe jeg nesten garantert ikke blir fornøyd med. Men si jeg er villig til å bruke ca. 20k + det jeg får for ett eventuelt salg av greddy greiene jeg har nå. Er det mulig å få noe brukendes til den prisen? Som gir meg 250+ hk.
Mazda MX5 NA 1.6 Turbo
- Miatapowers
- 7200 RPM
problemet med rc dysene at de var så ustabile, mye lettere å tune mazda sine, eg fikk småfusk med rc sine, enda de var tunet helt rett, eg har brukt både 323 gtx, og 550cc ifra rx-7. begge varianten fikk min tomgang strøken, mens med rc så var det nesten umuligt å få den rett, sikkert mye pga meget lett svinghjul, men originale er nok bedre kvalitet,, men rc funker da greit om man ikkje vil ha det helt strøkent på tomgang,,
Mx-5 Nb 10TH
Mx-5 Nb 10TH
- Miatapowers
- 7200 RPM
Hva feil kan man gjøre da,, er har mer troen man får hva man betaler for, de funker fett til tuning osv, men til noe fin innstillninger er de ikke noe gode til, racing bruk sikkert helt ok, men til hverdags så var de ikke så gode, arild hadde også problemer med at bilen gikk ujevnt med disse dysene og letta svinghjul, eg har en strøken tomgang nå med letta svinghjul og mazda dyser, klarte ikke få tilfredstillende med rc,,Harald wrote:jeg mener fortsatt det er brukerfeil.. har aldri hatt tendenser til feil med rc..
Mx-5 Nb 10TH
Mx-5 Nb 10TH