Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Beklager at jeg spør å lurer på alt nå for tiden... Men hva har man ikke et forum for?
Har en liten skrapelyd i eksosen. Høres ikke ut som det er varmeskjoldet som vibrerer. Så tipper det er cat'n. Har neste EU kontroll April 2010, og skal bytte eksos før den tiden. Lurer derfor på om jeg kan fjerne cat'n og skjøte på et vanlig rør? Vil det påvirke ytelsen (positivt eller negativt)?
Du vil kanskje få en max 2 hk mer ved å ta den vekk, men vil bråke endel mer, kjøp heller en ny cat, så slipper du stresse før eu, eller teknisk kontroller så de har begynt å ta på alt så ser ut som de kan gå fort,
Hvordan ligger det an til å skjøte på et rør der da? Husker ikke tegniga helt.. Må det bøyes? Skader vel ikke å kappe festene hvis hele eksosen skal byttes?
Jeg kjøpte ett som var ferdig tilpasset med korrek flens i begge ender.
Det er sikkert ikke noe stress å bare kappe. Jeg ville kanskje da prøvd å kappet i selve katalysatoren slik at det resterende anlegget forblir helt? Men nå har aldri jeg kappet og sveiset og eller lappet eksos tidligere, så andre kan sikkert svare for om det er lurt eller ei..
Legger ved ett dårlig bilde av anlegget fra og med kat og bak
Flensen på eksosanlegget ned fra manifolden var dårlig slik at jeg fikk det ikke 100% tett. Må ordne meg noen pakninger og mekke til noe. Ellers gikk det relativt smertefritt, bortsett fra en bolt som dessverre var helt kanakas og måtte skjæres av..
Har du mulighet til å ta et mål av røret, med flensene?
Var på svendsen eksos nettopp. Skulle få to flenser for 200 kr. Så da kjøper jeg bare et rør å sveiser på
There are three different cats fitted to the Mk1,
1.6 or 1.8 upto 1994. This cat is 370mm in length.
1.6 or 1.8 from 1994 to 1997. This cat is 440mm in length.
1.6 or 1.8 1997/8. This cat is 475mm in length.
men nå står ikke disse flensene rett, så det er ikke bare å måle for å regne med det passer, du må av med det gamle og skru fast flensene, kappe til ett rør, legge opptil, pungte fast, for så å hel sveise når du har skrudd av..
nå har jeg aldri engang sett eksossystemet til en mx5, men på de aller fleste biler er det mulig å stake ut en defekt katalysator med feks et spett, og montere den tomme katalysatoren på plass igjen.
da har man garantert passform, og det blir ikke spørsmål på biltilsynet om hvorfor man har fjernet katalysatoren som skal være på alle biler som er nyere enn 89(?)
bør ikke være noe problem med co-målinger heller.