Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Emner som ikke har noe med Mx5/Miata å gjøre, men samtidig kan være interresant for de andre i klubben (offtopic) Kjøp og Salg av ikke MX5 relaterte ting henvises til qxl, finn.no osv..
Madammen og jeg er på jakt etter ny familiebil og sitter og titter litt på Mazda 6. Rundt 2004-2005 mod. Noe spesielt man bør se etter eller være oppmerksom på?
Vi valgte og gå for 2006 pga rustproblemet. Kjenner to forskjellige som jobber på mazda og de er helt fylt opp med mazda av den gamle typen som de ordner rust på. Det er garantisak så klart.. Kan også levere den før rusta kommer (om den ikke har kommet) og få den klargjort.
Men abefaler og se om dere klarer å komme opp til 2006.
Jeg har aldri vært så fornøyd med en bil som mazda 6en (stasjonsvogn).
Ikke funnet en ting som irriterer meg.. og det har jeg gjort på samtlige tidligere biler!
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
Som jeg sa tidligere i tråden: Nc'n min fikk jeg 12 år på.. Og det skal jo være fabrikk garanti, som gjelder overalt.. Slik har ihvertfall Ford og Mercedes det..
Ville jo vært rart om Mazda hadde andre regler enn de andre.. En kompis tok akkurat inn en Mondeo. Rust på dører, og dette blir dekket av fabrikk garantien. Han tok bilen inn fra Tyskland..
Noe som er viktig å huske på ved reklamasjon på rust, er f.eks ved hjulbuerust, å ikke vise bilen med for breie dekk.. Da kan de skylde på at de kaster stein/grus og foråsaker skader som igjen gir rust..
Dette gjelder også annet uorginalt utstyr som er blitt påmontert..