Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Etter at katalysator har skranglet i lengre tid fikk jeg endelig byttet ut denne. En hyggelig handel med Vegard på forumet resulterte i en Boss Frog Straight Cat.
Eksosen ellers var ikke tipp topp slik at nytt grenrør og catback vurderes sterkt.
Høyre øye er ødelagt - men jeg fikk med ett nytt av Vegard! Er bare litt sløv med å bytte. Liker den nesten bedre uten. Dog, irriterende med trafikanter som ikke blinker i kryss og rundkjøringer. Skal transplanteres tilbake
Ett kjapt bilde av smått provosorisk montert style bar. Hadde ikke lange nok skruer for å feste den i hattehyllen/karosseriet. Det blir ordnet på mandag. Som style bar funker den fint slik den står nå, men for å gi 5% mer sikkerhet skal jeg også feste den i bunn - ikke bare i sidene. Evig optimist!
Da håper jeg at jeg endelig får fyrt igang bilen i morgen etter snart en uke på bukk.
Blir spennende å høre hvordan racingbeat grenrøret (kjøpt av soltec), kombinert med boss straight cat (kjøpt av vegard) og original dimensjonert eksos (fått av siemens) blir låtende
Nye plugger ble også satt inn.
Nye bremser (skiver og klosser) er kjøpt inn fra mx5-parts. Slengte også inn en gv leppe siden frakten ble det samme. Dette er underveis og blir vel montert etter påske.
Siden jeg nå bare har ett sett felger må jeg også a) finne meg nye felger b) legge om til sommerdekk på samme felger. I mine øyne tror jeg at hvite felger blir det eneste pene om jeg skal beholde de hvite stripene. Synspunkter?
Hva med disse felgene?
5500,- kliss nye m/dekk. ET38
Slike burde du kjøpe, ser sikkert knall ut med slik innpress også.
Jeg har jo samme farge selv på mine 14", og har alltid likt gull/bronse/brun-farger på felger.
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
Nå er forøvrig eksos byttet fra blokk og bak (gjort selv og ganske fornøyd med det). Lyden ble igrunn grei, men ett irriterende metallisk "snerr" ved rundt 3900rpm i lave gir (1. - 2.). Ellers er det nesten sånn at man hører at bilen puster lettere
Jeg håper at denne lyden går seg til, da den var om mulig enda tydeligere rett etter oppstart. Noen som har erfaringer rundt det?