Bytte ut orginal spiller med ny...

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
Daniel
2000 RPM
2000 RPM
Status: Offline

Bytte ut orginal spiller med ny...

Post by Daniel »

Hei!

I min 91 mod. miata sitter det fortsatt den originale radio/kasett spilleren, jeg føler at den har gjort nytten sin og vil bli erstattet med enten en blaupunkt eller alpine spiller som jeg har liggende (noen år gamle).
Bilen har 1 original høyttaler i hver dør + høyttalere i nakkestøttene (originale de og).

Lurer på hva jeg trenger for en slik konvertering, i 1. omgang skal jeg bytte spiller, deretter blir det nok høyttalere.....

Må jeg ha iso-plugg adapter.......?
Må jeg ha "Ramme" til den "nye" spilleren jeg kaster inn???
Eller andre ting (jeg kan lite om stereo)???

Jeg ser på http://www.sftmx5parts.co.uk/radio_accessories.htm og har flere spørsmål;
-Det er 2 typer cubby box'er hvilken av disse passer best ved en slik konvertering jeg skal foreta (UK style/Japanese style)?
-Går og tygger litt på dette med høyttalere i nakkestøtta...og lurer på, hvilken av de 2 typene på http://www.sftmx5parts.co.uk/radio_accessories.htm som er best å montere og hvilke som gir best lyd???

Ellers når det gjelder cd/radio jeg skal kaste inn i bilen:
-Må jeg ha 4x eller holder det med 2x forsterker

Håper noen kan hjelpe meg da dette med stereo ikke er "mitt område".

Ønsker meg kun allright lyd å synge til med taket nede (og oppe) 8)

Hilsen Daniel
91 Miata 1.6, Hvit, AC, Glassrute i kallesje, Startknapp, Crome skiltplate bak, Flash to pass, Tectyl, GPS, Cadence høytt, Gule Koni m/ senkefjærer, Dual tip sport-eksos, GReddy turbo kit, Redstuff-klosser + EBC Turbogroove skiver, Medl. Nr.: 391
Vidar
Moderator
Moderator
Medlemsnummer: 249
Status: Offline

Post by Vidar »

Du trenger en ISO adapter ja.
Så trenger du den høye cubbyboxn.
Trenger ikke noe ramme. er bare å skru spilleren fast i den ramma som er der.
Hadde originale høytalere i nakkestøtta før, men de gir elendig lyd.
Nå har jeg peerless 6,5" mellomtone i døra, peerless 8" bass i hattehylla, og Vifa 1" diskant i døra.
Og en dynabel forsterker i bagasjerommet..
Oppsettet mitt gir meget bra lyd, men litt for mye bass. (når kjører spiller flatt, bass -2 og tre +1 er passe)
Kjører aktiv deling på forsterken. Og passiv deling i dørene (diskant/mellomtone)
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Post Reply