Clutchproblemer...
Moderator: Styremedlemmer
Clutchproblemer...
Merkelig greie som skjedde i dag. Dro hjemmefra og kom på jobb. Da jeg sto rolig for å vente på at porten skulle åpne seg syntes jeg at clutchen tok raskere enn normalt i det jeg kjørte inn. Når jeg kom ned i garasjen og skulle rygge på plass var pedalen nesten helt "slapp" og tok først nesten helt inn. Fikk bilen så vidt i revers og da jeg var på plass løste ikke clutchen ut i det hele tatt. Stoppet bilen og fikk dratt kassa ut av gir. Når jeg pumpet pedalen et par ganger kjentes den normal ut igjen.
Uansett, det samme skjedde på vei hjem igjen og. Det virker som at pedalen "tømmer" seg når jeg holder den inne en god stund også kommer den seg igjen når den får hvilt litt. Sjekket veskenivået og det ser greit ut.
Eneste jeg kan komme på som er blitt gjort med bilen i det siste er motorvask i går.
Noen forslag??
Uansett, det samme skjedde på vei hjem igjen og. Det virker som at pedalen "tømmer" seg når jeg holder den inne en god stund også kommer den seg igjen når den får hvilt litt. Sjekket veskenivået og det ser greit ut.
Eneste jeg kan komme på som er blitt gjort med bilen i det siste er motorvask i går.
Noen forslag??
Medlemsnr: 736
'96 mod NA BRG 1,6
BRG Hardtop, Tan skinninteriør, Monoratt
'96 mod NA BRG 1,6
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Status: Offline
Ja ja. Da er det vel bare inn på mx5parts da...StianOppistov wrote:Lukter slavesylinder gitt, koster ikke mye og er lett å fikse, men bør ikkje kjøre for mye med det slik det er, det sliter extra på girkasse, kan alltids fylle væske ofte da,

Denne jeg trenger?
http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... cts_id/252
Og evt repair kitet eller?
http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... cts_id/255
'96 mod NA BRG 1,6
'96 mod NA BRG 1,6
- Miatapowers
- 7200 RPM
Dette var vist en slik ting så ikke var så dyr på mazda, eg har selv overhalt dem på mine, kjøpt billig kit på mazda, har også brukt brukte deler ifra andre mazda, de flesta mazda er like, så dem har garantert inne deler i norge, men som blir nevnt så anbefaller dem å bytte hele,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
- Miatapowers
- 7200 RPM
Ja... har nå fått skiftet slavesylinder som var gåen men problemet er der fortsatt. Inn med bilen igjen og de finner ingen annen lekasje og mener bestemt det er hovedsylinderen.
Da ble det straks litt dyrere. Ser den koster ca 600 hos mx5parts men da bare for høyrestyrte biler. Noen som vet hva den koster i Norge og om man evt. kan finne noe slikt pent brukt?
Da ble det straks litt dyrere. Ser den koster ca 600 hos mx5parts men da bare for høyrestyrte biler. Noen som vet hva den koster i Norge og om man evt. kan finne noe slikt pent brukt?

'96 mod NA BRG 1,6
'96 mod NA BRG 1,6