Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Fikk et tips om at alu reimhjul ikke var å anbefale siden det kunne ødelegge oljepumpen /lagrene.
Men ser ikke det helt for meg hvordan det skal gå til, min mening er at mindre vekt mindre stress/belastning (jo mindre dette er 100% avbalansert).
Noen erfaringer meninger der ute
-Pajero 3,2 DID 01
x90 miata grå
x90 miata rød
xVW passat 98 stv tdi
x93 miata blå
xToyota supra MKIV euro-spec 94. 575rhp
xCitroen saxo el. 02
xOpel rekord 19L 67.
xHonda crx delsol vti 93
xPeugeot 205 1,9GTI 90. + en 1,6 gti
x 2 stk VW polo 1,3 88.
Er ikke et kjent problem på standard biler men kjører du aktivt med mye turtall eller mye effekt så knuser det fort dreva i oljepumpa. Sjekk linkene jeg akkurat la ut under felles bestillinger for mere info.
Konklusjonen blir ligg unna .
problemet er ikke balansen i selve alu hjulet, men at det orginale reimhjulet er like mye en harmonisk demper, som et reimhjul, og skal forhindre at selve veiva får uheldige vibrasjoner/kommer i egenresonans..
for å gjøre lang historie kort.. dette er en av punktene der mazda ingeniørene har mer rett enn gutta med ebay butikker.. skal du bytte reimhjulet der er vel eneste anbefalte option såvidt je har skjønt, en ATI versjon, som inneholder en meget bra demper, men den er ikke no lettere enn org..
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''