Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
vet ikke eg..., har brukt x antal kroner på å oppgradere motor og understel og nå skal eg kjøpe bremser og eg bruker bilen stort sett bare til og fra jobb, er vell som de vart sakt her somme bruker penger på plast andre på ytelse og egenskaper,hobby heter de vell.er de i alle fall for meg eg personeleg synes bilen er best med en orginal clean look,men orginalt mangler den de lille ekstra for å bli den sports bilen eg ønsker den skal ver
Bumper en gammal tråd, og håper samtidig på svar på noen enkle spørsmål..
Har i lengere tid vært plaget med krafitge vibrasjoner i bilen når jeg legger foten på bremsepedalen. Mistenkte kast i skiva/skivene, og bestilte nye fra Mr. Goodwin. I dag var jeg hos Clutch & Brems og ba de se over bremsene, samt enten dreie de gamle skivene, eller montere de nye. Bla bla bla... Konklusjonen til Clutch & Brems er at Wilwood-kalipper`n er skrot. De anbefalte meg å skaffe nye front-kalippere ASAP.
Så.. Hvilke kalippere passer på 11" skiver?
Kan jeg bruke kalippere fra-01 Sport, eller MazdaSpeed?
Ettersom jeg har 1.8L varianten og dermed også bremsene for denne, kan jeg komme med mine egne erfaringer. Med orginale klosser bremses det pent ned igjen, men det er etter at skivene har blitt tørre. For om det har regna ute og de har blitt våte, eller fuktige, planer klossene litt i starten.
Jeg har også erfart at de har plant litt ved mye effekt på bremsene og ikke under særlig høy hastighet.
Jeg kommer i alle fall til å kjøpe noe bedre klosser ved neste oppgradering. Om jeg skal ha noe større er det fort mer aktuelt å få noe som har flere presspunkter enn 1 på hver skive. Eksempelvis har Nissan 200SX 4 presspunkter på bremsene fremme.
Jeg er likevel ikke bekymret for mine bremser slik de er nå. De er uansett langt bedre enn gjennomsnittsbilene på veien. Jeg er fortsatt mer redd for at de bak meg ikke er i stand til å stoppe.
I går fikke jeg et annet verksted til å se over kalipperene. De var ok de...
Det eneste som er galt er at "noen" har herpa lufteventilen.. Og den sitter fast
Jeg har også sendt noen mail fram og tilbake med Brian. Han har kjørt racing med Wilwood i 10 år, og aldri hatt problemer. Ja, han selger det så han må jo si at det er bra.. Men, alikevel.. Jeg ryker på to nye kalippere
StianOppistov wrote:Må klare å få ut lufteventilene vel, eventuelt borre dem ut og montere noen nye,,
Alt er mulig for den som kan det.
Hvorfor gjorde de ikke det de som hadde bilen inne først? De som har et navn som tilsier at de bør kunne alt innefor det de liksom driver med.
For å gjøre en lang historie litt kort så kunne verkstedet som den proffesjonelle part ha fortalt meg som amatør hvordan tingene er, og kommet med et forslag til løsninig. De prøvde halvhjerta på slutten, men da var min tålmodighet brukt opp og toget gått. Og da hadde jeg ikke nevnt de oljete stoffmattene og det klinete midtarmlenet..
Kjipt dette da, men slik er det da ofte hos fagfolk, først ødelegger dem, så sier de at det er best å kjøpe nytt,, mens noen amatører ville kanskje fått små nerver når de ødela, og ville prøvd sitt beste for å fikse,,
MxMats wrote:[Jeg har ikke russel sine, men er veldig fornøyd med speed bleeders fra speedbleeders.com
Hva skjer med de gamle kalipperene da? Umulige å reparere?
Ok, takk for tips.
Hva jeg gjør med de gamle kalipperene er jeg litt i tenkeboksen om. Jeg får se hvilken løsning som lar seg gjennomføre kjappest. Akkurat nå er det viktigste å få bilen i forskriftmessig stand før ferien er over.
MxMats wrote:[Jeg har ikke russel sine, men er veldig fornøyd med speed bleeders fra speedbleeders.com
Hva skjer med de gamle kalipperene da? Umulige å reparere?
Ok, takk for tips.
Hva jeg gjør med de gamle kalipperene er jeg litt i tenkeboksen om. Jeg får se hvilken løsning som lar seg gjennomføre kjappest. Akkurat nå er det viktigste å få bilen i forskriftmessig stand før ferien er over.
Litt bilder av niplene så er, så kanskje vi kan komme med lure ideer, hva med å borre litt opp, og bruke en grisepikk,,
Jeg knakk en lufteskrue når jeg monterte SB. Da fikk jeg tips om å borre et hull, og så ta en umbrako som er bittlitt mindre enn hullet og slå i og skru ut. Grisepikk knakk tvert av..
StianOppistov wrote:Litt bilder av niplene så er, så kanskje vi kan komme med lure ideer, hva med å borre litt opp, og bruke en grisepikk,,
Lurt
Jeg rekker neppe noe før Søndag, men skal se hva jeg får til.
Håpet er at jeg får ut den gamle ventilen, og får satt på en fra Russel eller Speedbleeders. Jeg avventer svar fra Russel om type osv..
Fikk også et tips fra Brian om å erstatte den øverste ventilen ( som er ødelagt ) med den nederste ventilen, som fungerer, og plugge igjen hullet. Det holdt visst å kun bruke det øverste hullet til lufting.
Det siste, men kjappeste, er å bruke $100 på ny kalipper. Noe jeg slett ikke synes er så ille med dagens kurs. Det er ca. 10 ganger så dyrt som en speed bleeder da, men