Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Emner som ikke har noe med Mx5/Miata å gjøre, men samtidig kan være interresant for de andre i klubben (offtopic) Kjøp og Salg av ikke MX5 relaterte ting henvises til qxl, finn.no osv..
Et lite problem jeg håper noen her kan ha svar på hvordan jeg løser..
Kjøpte meg router fra dlink, installerte og sikkerhetsbeskytta nettverket med passord. Slang opp lista over tilgjengelige nettverk og finner:
TonningNett (sikkerhetsbeskytta)
dlink (ubeskytta)
+ naboene sine
hvordan har dette seg, eller viktigere - hvordan får jeg fjerna det? en kamerat med litt peil mente han hadde vært borti detta for lenge siden en gang og at det da hadde noe med setupen på pcen å gjøre, men han huska ikke hva de gjorde for å fikse detta..
noen med tips? er ikke spesielt datakyndig, så en grundig beskrivelse vil i så fall være supert jeg bruker vista
Har selv funnet en slik dlink hos meg også når eg søker med dataen eg la det opp med, men finner ikke den på noen av dem andre dataene mine, eller min iphones,,
Jeg antar du tror at både Dlink og Tonningnett er ditt?
Men er du sikker? Stor mulighet for at den Dlinken er en av naboene det også. Hva kommer opp når du skrur av routeren din? kommer dlink da også opp?
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
Fred93LE wrote:Jeg antar du tror at både Dlink og Tonningnett er ditt?
Men er du sikker? Stor mulighet for at den Dlinken er en av naboene det også. Hva kommer opp når du skrur av routeren din? kommer dlink da også opp?
Takk for hjelpa dlink-nettverket var der fortsatt når TonningNett forsvant..
Apple sin Airport slår alle vanlige pc-routere, og server Apple og Windows om hverandre. Putt den inn i en kontakt og svar ja et par ganger på maskina di så er du oppe. Griseenkelt!
2RE Leder Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG "If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
2re wrote:Apple sin Airport slår alle vanlige pc-routere, og server Apple og Windows om hverandre. Putt den inn i en kontakt og svar ja et par ganger på maskina di så er du oppe. Griseenkelt!
Har dårlige erfaringer med DLink selv, men har likevel kjøpt det på ny (litt pga. pris der og da). Satsa på at de har fått hørt det noen ganger og forbedra seg, og den nyeste var ikke så verst.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
2re wrote:Apple sin Airport slår alle vanlige pc-routere, og server Apple og Windows om hverandre. Putt den inn i en kontakt og svar ja et par ganger på maskina di så er du oppe. Griseenkelt!
Skal du ha Apple og Windows på samme nettverk, har du Apple maskinene på eget subnett.
Bruker selv bare Linksys med DD-WRT fw..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive