Parkering i Oslo
Moderator: Styremedlemmer
- tness
- 6500 RPM
- Status: Offline
Parkering i Oslo
Skal kjøre sørover i morgen, I den sammenheng skal vi være noen dager i Oslo. Lurer på om det fins parkering til en fornuftig pris som går over en helg, helst et parkeringshus som har et visst tilsyn, og kanskje ikke så langt unna Anker Hotel, skal bo der på en hybel vi disponerer i noen dager, men vet ikke om jeg kan parkere hos Anker?
Er kanskje i overkant paranoid, men tenker jo selvfølgelig på innbrudd osv.
Er kanskje i overkant paranoid, men tenker jo selvfølgelig på innbrudd osv.
X - Mx-5 mica green 1.6 1999 mod 2003 - 2004
X Mazda Mx-5 10th anh 7426 2006 - 2013
Mx-5 1.6 1998 sølv 2021
---
Min Flickr
TheLife
Mx-5 1.6 1998 sølv 2021
---
Min Flickr
TheLife
sjekk at kalesjen er forsikra, og ta med deg verdisaker inn.. spørs bare om det faktisk ikke er sikrere å parkere på gata, siden dette åpner for tilsyn av tilfeldige forbipasserende, så småjævler ikke får arbeidsro
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
- uggla
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 595
Det ser ut som Anker har parkering:
http://www.anker-hotel.no/article.aspx?id=1107
Det finnes mange innendørs parkeringshus sentralt i Oslo men de koster bacon. F.eks Ibsen P-hus eller EuroPark.
Problemet med gateparkering er at dette ikke akkurat er byens "beste" strøk. Men jeg støtter meg til turbolag; hold verdisakene ute av syne. Ellers er alarm eller rattlås å anbefale her i byen.
http://www.anker-hotel.no/article.aspx?id=1107
Det finnes mange innendørs parkeringshus sentralt i Oslo men de koster bacon. F.eks Ibsen P-hus eller EuroPark.
Problemet med gateparkering er at dette ikke akkurat er byens "beste" strøk. Men jeg støtter meg til turbolag; hold verdisakene ute av syne. Ellers er alarm eller rattlås å anbefale her i byen.
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 413
parkerer full firmabil ganske ofte i ibsen parkering... aldri hatt noe innbrudd i den etter over 2 år med mye jobbing i oslo
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
- tness
- 6500 RPM
Når jeg skal parkere så tenke jeg og åpne hanskerom og midtkonsoll bare for at evnt tyver ser at de er tomme.
Men tror jeg satser på anker parkering
Men tror jeg satser på anker parkering
Mx-5 1.6 1998 sølv 2021
---
Min Flickr
TheLife
Mx-5 1.6 1998 sølv 2021
---
Min Flickr
TheLife
- tness
- 6500 RPM
Jeg vet. Er der i strøket jeg bruker og bo når jeg er i Oslo. Men tror Anker har parkering under hotellet, og jeg regner med de har en ok sikkerhet siden det tross alt er et hotell. Det ville være dårlig reklame hvis alle gjester med bil ble robba.
Er det noen treff der sør i tia som kommer?
Er det noen treff der sør i tia som kommer?
Mx-5 1.6 1998 sølv 2021
---
Min Flickr
TheLife
Mx-5 1.6 1998 sølv 2021
---
Min Flickr
TheLife
Generelt tips til parkering i Oslo:
Gateparkering bør du unngå for en hver pris. Folk kaster kebab og brekker viskerne dine bare på pur f***.
Gå for garasjeanlegg, og styr unna gata. Har du en fin bil, så risikerer du å få den nøkla av en som er misunnelig og bare går forbi.
Min bil blir aldri parkert i Oslos gater, enkelt og greit. Har hatt kompiser som har blitt utsatt for hærverk og det som verre er. En jeg jobber med fant bilen sin på paller en uke etter han kjøpte sitt første sett med Corse-felger, og det var på en videoovervåket utendørs parkeringsplass. Han gikk og ventet på låsebolter, de var ikke kommet enda..
Anmeldt.
Henlagt etter 2 uker.
Og rasshølene VET at snuten driter i bil-kriminalitet bortsett fra tyveri, så de herjer fritt. Igjen et eksempel på at det eneste du har å frykte er at eieren ser det og banker deg opp..
Gateparkering bør du unngå for en hver pris. Folk kaster kebab og brekker viskerne dine bare på pur f***.
Gå for garasjeanlegg, og styr unna gata. Har du en fin bil, så risikerer du å få den nøkla av en som er misunnelig og bare går forbi.
Min bil blir aldri parkert i Oslos gater, enkelt og greit. Har hatt kompiser som har blitt utsatt for hærverk og det som verre er. En jeg jobber med fant bilen sin på paller en uke etter han kjøpte sitt første sett med Corse-felger, og det var på en videoovervåket utendørs parkeringsplass. Han gikk og ventet på låsebolter, de var ikke kommet enda..
Anmeldt.
Henlagt etter 2 uker.
Og rasshølene VET at snuten driter i bil-kriminalitet bortsett fra tyveri, så de herjer fritt. Igjen et eksempel på at det eneste du har å frykte er at eieren ser det og banker deg opp..
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
- Rakrygget snylter.
Låsebolter har igrunn ingenting for seg.Kremgutt wrote:Han gikk og ventet på låsebolter, de var ikke kommet enda..
De skaper bare problemer for eier når man mister "nøkkelen"

Stort sett alle låsebolter jeg har vært borti, er det null problem å ta en billig biltema hylse som er 1mm el.no mindre, hamre den innpå og dra løs.
Igrunn veldig falsk trygghet.
Har faktisk originalt Mazda låsemuttersett her, men ikke somla meg til å montere

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
Ser den og høyner med 7 eller 8 innbrudd mellom påske 08 og påske 09 i lukka privat garasjeanlegg.. sånne anlegg er falsk trygghet som gir en kleptojævel arbeidsro til å ta den tida han trenger. Hvem bryr seg om at det blir filma, så lenge saken henlegges 2 uker etter uansett hvor mye kjennetegn man ser på filmen? Sett den et sted med mye trafikk, hærverk dekkes av forsikring men mange vitner er preventivtKremgutt wrote:Min bil blir aldri parkert i Oslos gater, enkelt og greit. Har hatt kompiser som har blitt utsatt for hærverk og det som verre er
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
Dekkes hærverk av delkasko? Trodde man måtte ha full kasko for det..TurboLag wrote:Ser den og høyner med 7 eller 8 innbrudd mellom påske 08 og påske 09 i lukka privat garasjeanlegg.. sånne anlegg er falsk trygghet som gir en kleptojævel arbeidsro til å ta den tida han trenger. Hvem bryr seg om at det blir filma, så lenge saken henlegges 2 uker etter uansett hvor mye kjennetegn man ser på filmen? Sett den et sted med mye trafikk, hærverk dekkes av forsikring men mange vitner er preventivtKremgutt wrote:Min bil blir aldri parkert i Oslos gater, enkelt og greit. Har hatt kompiser som har blitt utsatt for hærverk og det som verre er
Snakket med faren til en kollega, og de hadde installert video i garasjeanlegget til borettslaget. Og det hadde hatt god effekt.
I borettslaget mitt er det installert på grunn av mye innbrudd, og jeg har ikke hørt om noen problemer siden jeg flyttet inn. Bank i bordet..
Alt er vel i bunn og grunn falsk trygghet, men å ha den i gata skaper mulighet for at hvem som helst kan gjøre hva dem vil. Garasjeanlegg er det stort sett profesjonelle som tar, og de tar bilen din om de vil uansett f*** hvor den står.
Ser argumentet ditt, uten tvil, men jeg holder fortsatt en liten knapp på parkeringsanlegg

Rebecka - 1993 Perlemor
- Rakrygget snylter.
- Rakrygget snylter.
- Vidar
- Moderator
- Medlemsnummer: 249
Dekkes ikke av kaskoforsikring. Men du kan ta det på Kasko og få bonustap. Men om de knuser deler av bilen og tar med seg en liten del, så dekker tyveriforsikringen skadene også.Kremgutt wrote:Dekkes hærverk av delkasko? Trodde man måtte ha full kasko for det..TurboLag wrote:Ser den og høyner med 7 eller 8 innbrudd mellom påske 08 og påske 09 i lukka privat garasjeanlegg.. sånne anlegg er falsk trygghet som gir en kleptojævel arbeidsro til å ta den tida han trenger. Hvem bryr seg om at det blir filma, så lenge saken henlegges 2 uker etter uansett hvor mye kjennetegn man ser på filmen? Sett den et sted med mye trafikk, hærverk dekkes av forsikring men mange vitner er preventivtKremgutt wrote:Min bil blir aldri parkert i Oslos gater, enkelt og greit. Har hatt kompiser som har blitt utsatt for hærverk og det som verre er
Snakket med faren til en kollega, og de hadde installert video i garasjeanlegget til borettslaget. Og det hadde hatt god effekt.
I borettslaget mitt er det installert på grunn av mye innbrudd, og jeg har ikke hørt om noen problemer siden jeg flyttet inn. Bank i bordet..
Alt er vel i bunn og grunn falsk trygghet, men å ha den i gata skaper mulighet for at hvem som helst kan gjøre hva dem vil. Garasjeanlegg er det stort sett profesjonelle som tar, og de tar bilen din om de vil uansett f*** hvor den står.
Ser argumentet ditt, uten tvil, men jeg holder fortsatt en liten knapp på parkeringsanlegg
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive