LuftFilter kit fra Racing Beat
Moderator: Styremedlemmer
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
Og ellers så seller racing beat og mmmiata ultra plug ledninger som på 90 mod miata er dyno testa til 1,5 hest ekstra
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
-
- 7200 RPM
- Posts: 1281
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 201
- Location: Jessheim
- Status: Offline
Monterte RB sitt filter i dag, og har sjelden blitt så skuffa! For et første fikk jeg feil festebrakket til stabstaget, derfor kjører jeg uten stabstag for øyeblikket.JIN91BRG wrote:Monterte RB sitt filter i fjor og er godt fornøyd. Den orginale luftmengdemåleren beholdes. Kit'et er plug n play. Herlig lyd ved pådrag og i følge Sport compact Car gir RB sin løsning "best bang for the buck".
Dessuten høres det mest ut som en gammal Amazon og bråker mer enn det går, så nå føler jeg meg nesten lurt

Hadde K&N filter-insats tidligere. Mulig det ga vel så bra effekt...? Lyden var ikke så rånete hvertfall..
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
Jeg er egentlig enig der. Jeg har ikke prøvd det RB sakene men mitt HKS powerflow filter får bilen til å høres ut som en traktor på WOT til tross for en turbo i mellom.
Jeg tror den beste løsningen er å bruke org filterboks med K&N innsats + en snabel som henter luft fra bak veggen før ruta.
FM selger dette, Cowl intake duct.
http://www.flyinmiata.com/index.php?act ... emid=85464
Jeg tror den beste løsningen er å bruke org filterboks med K&N innsats + en snabel som henter luft fra bak veggen før ruta.
FM selger dette, Cowl intake duct.
http://www.flyinmiata.com/index.php?act ... emid=85464
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
-
- 7200 RPM
- Posts: 1281
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 201
- Location: Jessheim
- Status: Offline
Jeg har originalt en snabel bak et varme-skjold som henter luft fra et sted bak venstre lykta. Mulig jeg går tilbake til original-boxen meg K&N filter igjen etterhvert. Må prøve noen dager til... Og så må jeg finne en løsning på stabstaget 

- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
- Ole BRG 91
- Site Admin
- Posts: 570
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Location: Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Luftfilter "trimming" på MX5/Miata uten turbo eller kompressor gir veldig lite effekt i forhold til pris. Disse CAI, Cold Air Intake har jeg også ofte lest kritiske kommentarer om på Miataforum. Noe effekt får en selvsagt ut av det, men mange mener pris kontra hk vanskelig kan forsvares.
Før kompressoren min kom på plass byttet jeg hele eksosanlegget fra katalysatoren og bakover uten å bli veldig imponert over effekt-økningen. Videre byttet jeg også til Jackson Racing Free Flow katalysator uten å merke den helt store effekten. Den ene enkeltkomponenten som gir best effekt bortsett fra overnevnte turbo og kompressor for MX5/Miata, er faktisk bytte av grenrøret. Noe jeg dessverre fant ut etter mine katalysator og eksosanlegg investeringer....
Før kompressoren min kom på plass byttet jeg hele eksosanlegget fra katalysatoren og bakover uten å bli veldig imponert over effekt-økningen. Videre byttet jeg også til Jackson Racing Free Flow katalysator uten å merke den helt store effekten. Den ene enkeltkomponenten som gir best effekt bortsett fra overnevnte turbo og kompressor for MX5/Miata, er faktisk bytte av grenrøret. Noe jeg dessverre fant ut etter mine katalysator og eksosanlegg investeringer....

1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
- Ole BRG 91
- Site Admin
- Posts: 570
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Location: Bergen
- Contact:
- Status: Offline
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
man får selvfølgelig mest for pengene ved kompressor eller turbo- oppgradering, men det er tross alt endel mer arbeid og penger... jeg er godt fornøyd (i forhold til innsats/utgift) , og må si at forskjellen i aks fra 140 og opp er ganske stor... selv om det er litt uvesentlig her i landet...
Mer guff er det utvilsomt, men det merkes nok best ved å bytte til JR CAI , CAT og grenrør på en gang. men det er nok for meg en stund nå, grenrøret får komme siden
Mer guff er det utvilsomt, men det merkes nok best ved å bytte til JR CAI , CAT og grenrør på en gang. men det er nok for meg en stund nå, grenrøret får komme siden

Last edited by EspenAndre on 10 Sep 2006, 15:06, edited 1 time in total.
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Har vurdert filter jeg å,men vet ikke kas filter man skal satse på.JIN91BRG wrote:Monterte RB sitt filter i fjor og er godt fornøyd. Den orginale luftmengdemåleren beholdes. Kit'et er plug n play. Herlig lyd ved pådrag og i følge Sport compact Car gir RB sin løsning "best bang for the buck".
Hvor får jeg tak i RB filteret?
Har ikke lyst å fikle så mye sjøl,så plug n play høres fornuftig ut

-
- Status: Offline
all annen form for trim enn kompressor / turbo på 1.6 mx5 er bare en dyr måte å lure seg selv på, går man igang å bytter filter osv og forventer å merke forskjell
så har man bommet... porting av topp, kammer og skikkelig grenrør er vel det som faktisk gir noe effekt på små sugemotorer uten overlading...
eksos og filter på org 1.6 vil jeg tru kun er for "lyd" .. merket ihvertfall fint lite de gangene jeg har byttet sånt på sugemotorer..

eksos og filter på org 1.6 vil jeg tru kun er for "lyd" .. merket ihvertfall fint lite de gangene jeg har byttet sånt på sugemotorer..
-
- 7200 RPM
- Posts: 1281
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 201
- Location: Jessheim
- Status: Offline
Bestilte RB filter her: Performance Buyers Club/PBC Automotive <pete@performancebuyers.com>
Sendte bestilling 18/9 og fikk pakke fra RB på døra i går.
Hadde ikke forventa et hestespark akkurat, men kanskje LITT mer respons og grommere lyd. Etter litt mer kjøring i dag TROR jeg at det drar litt bedre fra 2500 rpm. Da kommer Amazonen fram i lydkulissene hvertfall
. Men fra 5000 rpm bråker det mer enn det går syns jeg. Nesten som den gamle med 90hk. Vanskelig å si uten direkte sammenligning med en annen 1,8. Mulig jeg blir lurt av lyden.
Når lommeboka tilsier det, blir det nytt eksosanlegg HELE vegen. Kompressor ligger endel lenger fram i tid.
Sendte bestilling 18/9 og fikk pakke fra RB på døra i går.
Hadde ikke forventa et hestespark akkurat, men kanskje LITT mer respons og grommere lyd. Etter litt mer kjøring i dag TROR jeg at det drar litt bedre fra 2500 rpm. Da kommer Amazonen fram i lydkulissene hvertfall

Når lommeboka tilsier det, blir det nytt eksosanlegg HELE vegen. Kompressor ligger endel lenger fram i tid.
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
vel.... dama hadde ikke peiling på hva jeg hadde gjort , men hun mente bilen gikk bedre.... placebo er selvfølgelig inne i bildet her, men jeg mener det ikke er noe tvil om at bilen går bedre! Og igjen.. det er heller ikke tvil om at hestene blir billigst med kompressor/turbo, men å si at vi har lurt oss selv er å ta litt hardt i...HF-mx5T wrote:all annen form for trim enn kompressor / turbo på 1.6 mx5 er bare en dyr måte å lure seg selv på, går man igang å bytter filter osv og forventer å merke forskjellså har man bommet... porting av topp, kammer og skikkelig grenrør er vel det som faktisk gir noe effekt på små sugemotorer uten overlading...
eksos og filter på org 1.6 vil jeg tru kun er for "lyd" .. merket ihvertfall fint lite de gangene jeg har byttet sånt på sugemotorer..
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Vær obs på konfilter da, fordi mitt RB tok kvelden på luftmengdemåleren min. Mazda skulle ikke ha mindre enn 10.000 for en nye en..
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg