Det er en suselyd i gearkassen min når den står i fri, og clutchen er ute.
Leste på miata.net at det er tre lagre på hovedakslingen, kanskje det holder å bytte dette.
Den skraper ikke i andregear, selv om den er kald, og man kunne putte den i revers i 30 km/t forover ganske lett. (reversen på våre biler er synkronisert)
Så gearkassen er ganske bra ellers.
Nå er bilen rengjort under med høytrykkspyler, og står på høye bukker i garasjen.
Tenkte å ta ut gearkassen i kveld, og fikse dette.
Er det noen som har gjort det før som har noen gode råd?
Har en gammel Haynes manual for hånden.
Forstår det sånn at jeg må plukke ned aluminiumsbjelken (ppf) først for å få ut kassa?
Når jeg trekker ut mellomakslingen så renner gearolja ut, hvis ikke jeg tapper den først?
Må jeg demontere noe av eksosanlegget?
Ikke bare bare med gammel bil.
Gearkasse ut/inn
Moderator: Styremedlemmer
- kodvaag
- 7200 RPM
- Posts: 1015
- Joined: 17 Sep 2003, 02:00
- Location: Kristiansand
- Contact:
- Status: Offline
Gearkasse ut/inn
2003 Multivan TDI Syncro Westfalia
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
trenger bare løsne bjelken i forkant.
Trenger neppe å ta av eksosen, ikke på min ihvertfall, men jeg har uorg eksos..
Fordel å tappe olja ja, den renner ikke ut med en gang, men om du senker bakerste del av kassa betydelig så kommer det
lykke til
ps: det er fire lagre, og du trenger spesial avdrager for å få av en av de. lager og deler i seg selv kommer på ca 5-6000kr..
Trenger neppe å ta av eksosen, ikke på min ihvertfall, men jeg har uorg eksos..
Fordel å tappe olja ja, den renner ikke ut med en gang, men om du senker bakerste del av kassa betydelig så kommer det

lykke til

ps: det er fire lagre, og du trenger spesial avdrager for å få av en av de. lager og deler i seg selv kommer på ca 5-6000kr..
-2001 MX5 1.8 Sport
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)