Vinterdekk?

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
Randi
0 RPM
0 RPM
Status: Offline

Vinterdekk?

Post by Randi »

Noen erfaringer (helst gode...) med Uniroyal på vinteren? Har piggfrie 250/40 ZR 17
HansT
7200 RPM
7200 RPM

Re: Vinterdekk?

Post by HansT »

Randi wrote:Noen erfaringer (helst gode...) med Uniroyal på vinteren? Har piggfrie 250/40 ZR 17
For det første er den dekkdimensjonen der rimelig (unnskyld uttrykket) tullerusk på en MX5/Miata. Jeg velger å tro at det er en liten skrive-feil, og at du snakker om 205/40-17, hvis ikke vil du få problemer med å få hjulene inn under skjermene... :D

Personlig ville jeg ikke kjørt med den dimensjonen på vinteren. 17" og 40 profil er tøft nok for felgene og komfort på sommerstid med forholdsvis fine veier, men på vinterveier.... tja....

Problemet er at treffer du en hard iskant med 40 profil dekk er det nesten takk og farvel til felgene. Og om felgene ikke blir ødelagt, er det i beste fall meget ukomfortabelt på vinterveier.

Videre vil jeg også regne med at fremkommeligheten med 205/40 på denne lette og bakhjulsdrevne bilen heller ikke er det aller beste...

Huff da... dette ble kanskje litt negativt, så jeg kan legge til at jeg IKKE har erfaring med UNIROYAL på vinterføre.. 8)
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 413

Post by glaibilenmin »

Kan ivertfall anbefale kleber kapnord 4
kjempe dekk
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
Randi
0 RPM
0 RPM

Re: Vinterdekk?

Post by Randi »

HansT wrote: Huff da... dette ble kanskje litt negativt, så jeg kan legge til at jeg IKKE har erfaring med UNIROYAL på vinterføre.. 8)
Jeg er jo ute etter det negative når jeg spør :lol: Men det blir nok de dekkene i alle fall første sesong. Derfor er det greit å vite hva jeg skal være obs på. Som før sagt: temmelig blodfersk MX-eier. Nå vet jeg litt mer!
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 413

Post by glaibilenmin »

Hadde ALDRI turt å kjørt på 17tommere om sommeren...
Er du sikker på at dei dekkene er piggfrie vinterdekk?
Er det dei samme dekka du kjører på om sommeren??
Hadde ivertfall satset på noen ortlige sommerdekk...
piggfrie dekk er bare en vits når det kommer til veigrep i forhold til sommerdekk... Spesielt på vått føre... (har faktisk vert framme forslag om å forby piggfritt om sommeren Samme gjelder utpigga vinterdekk..)

mener da seffølgeli om vinteren
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
Post Reply