Sveise bunnpanne?
Moderator: Styremedlemmer
Sveise bunnpanne?
Jeg har fått en pitteliten sprekk i bunnen av bunnpanna som det drypper litt fra etter et lite koselig møte med en stein. Senka bil er ikke alltid så morsomt :\ Noen som vet om det er mulig å sveise det sammen uten å ta av panna?
og dersom noen med sveiseapparat i trondheim vil tjene noen spenn så si fra for det haster nemlig litt og det verkstedet jeg bruker vanligvis pleier ikke å ha ledig på to-tre uker.
og dersom noen med sveiseapparat i trondheim vil tjene noen spenn så si fra for det haster nemlig litt og det verkstedet jeg bruker vanligvis pleier ikke å ha ledig på to-tre uker.
2010 Impreza Traktor
1991 MX-5
1991 MX-5
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Status: Offline
Re: Sveise bunnpanne?
Det er ikke så lett ser du, aluminimum osv,, men går nok greit om du skrur den ut osv, men like greit å prøve å skaffe en brukt,,,venague wrote:Jeg har fått en pitteliten sprekk i bunnen av bunnpanna som det drypper litt fra etter et lite koselig møte med en stein. Senka bil er ikke alltid så morsomt :\ Noen som vet om det er mulig å sveise det sammen uten å ta av panna?
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
å geinalt! skal få skrudd den av i morgen med mindre det striregner! Skal kjøre til tyskland om en ukes tid så det haster litt med å få det fiksetSteinar wrote:Ta av bunnpanna. Vask den godt rein.
Send meg en PM, vi har en mekaniker på jobben som er rimelig god på Al-sveising. (Sveise en bunnpanne fylt med olje er det samme som å be om et utbrent vrak)
Steinar

Tusen takk
2010 Impreza Traktor
1991 MX-5
1991 MX-5
- Miatapowers
- 7200 RPM
Du vet vel at motoren må ut, så det er ikke bare bare å skru den av ser du,..venague wrote:å geinalt! skal få skrudd den av i morgen med mindre det striregner! Skal kjøre til tyskland om en ukes tid så det haster litt med å få det fiksetSteinar wrote:Ta av bunnpanna. Vask den godt rein.
Send meg en PM, vi har en mekaniker på jobben som er rimelig god på Al-sveising. (Sveise en bunnpanne fylt med olje er det samme som å be om et utbrent vrak)
SteinarTar kontakt!
Tusen takk
Mx-5 Nb 10TH
Mx-5 Nb 10TH
Det jeg og kicka litt på.StianOppistov wrote:Du vet vel at motoren må ut, så det er ikke bare bare å skru den av ser du,..venague wrote:å geinalt! skal få skrudd den av i morgen med mindre det striregner! Skal kjøre til tyskland om en ukes tid så det haster litt med å få det fiksetSteinar wrote:Ta av bunnpanna. Vask den godt rein.
SteinarTar kontakt!
Tusen takk
Alle jeg kjenner som har skrudd noe særlig på disse, forklarte meg og, at motoren må helt ut, for å få av bunnpanna.
Er brått litt jobb ja.
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
å såpass ja. har bare skrudd på honda stort sett og der er det null problem å ta den av. jaja, det er vel bare en unnskyldning til å sette igang med å skru på denne bilen 
Men... hva med dette? http://www.bilxtra.no/butikk/?ItemId=4367

Men... hva med dette? http://www.bilxtra.no/butikk/?ItemId=4367
2010 Impreza Traktor
1991 MX-5
1991 MX-5
- Miatapowers
- 7200 RPM
Har hørt om god erfaring med vw,, der smokker man hull engang i uken..
Men du bør tømme den for olje, iallefall til det er godt under lekkasjen..
Du bør slipe rent med vinkelsliper eller lignende, gjerne prøve å lage en fuge.
Så holder det kanskje til tyskland..
Men du bør tømme den for olje, iallefall til det er godt under lekkasjen..
Du bør slipe rent med vinkelsliper eller lignende, gjerne prøve å lage en fuge.
Så holder det kanskje til tyskland..
Mx-5 Nb 10TH
Mx-5 Nb 10TH