GT5 :) :)

Emner som ikke har noe med Mx5/Miata å gjøre, men samtidig kan være interresant for de andre i klubben (offtopic) Kjøp og Salg av ikke MX5 relaterte ting henvises til qxl, finn.no osv..

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
Tonny_B
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1276
Joined: 20 Sep 2008, 19:10
Medlemsnummer: 927
Location: Kristiansund
Status: Offline

GT5 :) :)

Post by Tonny_B »

96 Mx5 import fra Tyskland. viewtopic.php?f=19&t=15489
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Post by nope-mx5 »

Det gjenstår å se.

Forza serien er fortsatt den som er mest realistisk ifølge de som har peil.

Jeg holder meg definitivt til xbox 360.
Mye fler bra spill, og ikke Rootkit-Sony som står bak.

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
User avatar
Tonny_B
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1276
Joined: 20 Sep 2008, 19:10
Medlemsnummer: 927
Location: Kristiansund
Status: Offline

Post by Tonny_B »

UK, August 24, 2009 - Gran Turismo 5 will feature some 1,000 cars and will be releasing in the fourth quarter of 2009, according to details fleetingly revealed on developer Polyphony Digital's official website.

Sony's flagship racer made an unexpected playable appearance at last week's Gamescom, flaunting its new – if currently limited – damage model for the first time. GTPlanet picked up details from the game's official site which have since been removed, and make for eye-watering reading. 1,000 cars make the cut, with electric cars faithfully represented, while 20 courses are available, drivable in 60 different layouts.

The details were confirmed by leaflets handed out at last week's Gamescom – also picked up by GTPlanet - which list a Q4 2009 release date. Gran Turismo 5 impressed on its debut last week, although its debut was in a somewhat truncated form, with the damage model not yet fully implemented and only a single car and track available.

Expect to hear more – much, much more – at next month's Tokyo Game Show
96 Mx5 import fra Tyskland. viewtopic.php?f=19&t=15489
User avatar
mussa
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3538
Joined: 31 Jul 2006, 02:00
Medlemsnummer: 642
Location: Hokksund
Status: Offline

Post by mussa »

Hvordan er det på Forza når man drar av veien/inn i autovernet i 200km/t? Er det bare tut å kjør videre, eller får man faktiske skader på bilen..? (Irriterer meg over GT at det ikke er mulig å skade bilene)
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack

2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7
User avatar
Sevenord
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 614
Joined: 17 Apr 2008, 22:24
Location: Oslo
Status: Offline

Post by Sevenord »

Drar du rett fram i autovernet i 200 når du spiller forza er det ikke mye igjen av fronten på bilen og den går nok hverken fram eller tilbake ;) Forza er elsk.
Last edited by Sevenord on 27 Aug 2009, 00:06, edited 1 time in total.
'86 Porsche 944 Targa
'91 MX-5 1.6 Longnose - Solgt
User avatar
Tonny_B
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1276
Joined: 20 Sep 2008, 19:10
Medlemsnummer: 927
Location: Kristiansund
Status: Offline

Post by Tonny_B »

Ryktene sier at man får velge damagecontroll på nye gt også... :P
96 Mx5 import fra Tyskland. viewtopic.php?f=19&t=15489
User avatar
Hauk
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3042
Joined: 16 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 569
Location: Nesodden
Status: Offline

Post by Hauk »

Predator wrote:Ryktene sier at man får velge damagecontroll på nye gt også... :P
I GT5 så er det vel kun formel-biler av noe slag som får skade i det hele tatt? Nytt i Forza 3 er at bilene ruller rundt (taker) og går i oppløsning. Det er faktisk bilfabrikantene som har sagt nei til dette tidligere (samt at bilene tok skade). Tar seg jo ikke ut at bilene deres ruller rundt og blir most i dataspill.

Men nå har altså MS deala, betalt og ligget seg til dette. Hurra!
/Jon.
1994 MX-5 1.8 Laguna Blue.
2019 Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Nice.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Hauk wrote: I GT5 så er det vel kun formel-biler av noe slag som får skade i det hele tatt? Nytt i Forza 3 er at bilene ruller rundt (taker) og går i oppløsning. Det er faktisk bilfabrikantene som har sagt nei til dette tidligere (samt at bilene tok skade). Tar seg jo ikke ut at bilene deres ruller rundt og blir most i dataspill.

Men nå har altså MS deala, betalt og ligget seg til dette. Hurra!
GT5 ser unektlig meget bra ut, men for å være en suksess online trengs damage i min mening, ellers blir det bare tull. At bilfabrikantene har vært/er i mot dette er bare noe PR bullshit Polyphony / Sony kom med fordi det å lage damage er vanskelig og tar tid. Tenk på det at når du designer en bil i 3D så lager du den ikke nødvendigvis for at deler skal ramle av, du knytter punkter sammen som du ikke regner med skal forsvinne.

I Forza 3 kan spoilere, vinger osv. ramle av, panser og tak krenges, og det gjelder også ettermarkedsdeler. GT sparer seg med andre ord for MAAAAAAAAAAAASSE arbeid. Man må mest sannsynlig lage bilen på ny for å få inn damage i min erfaring med 3D, da sliter du litt med 1000 biler.

Så ikke tro på alt Sony sier :)

Det er et intervju med Audi sin ansvarlige for spillintegrering av bilene deres og han sa at de ble glade for at Turn 10 ville ha mer damage, de liker det realistisk, fordi når du krasjer i et race så BLIR bilen ødelagt. De var veldig klar for å smashe opp bilene.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
Hauk
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3042
Joined: 16 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 569
Location: Nesodden
Status: Offline

Post by Hauk »

biXen wrote:Så ikke tro på alt Sony sier :)
Nå var det MS som sa dette da - at de endelig hadde fått alle bilfabrikantene med på at bilene skulle kunne rulle rundt. Spillmessig er det enten alle eller ingen - kan jo ikke ha det slik at kun Audi-modeller blir most, mens alle Ferrariene er like fine. :)

Skade er et must ja, siden skalaen fra strøken bil til vrak er stor. Mister man aero-deler så påvirker det downforce, stabilitet etc. En sving som er kurrant i 150 km/t er kanskje umulig i samme fart etter at man har mista frontbumper foran etc. Og ikke bare på det visuelle plan; Forstillinga kan få seg en knekk, og bilen drar til siden. Girkassa kan ta kvelden delvis; trege girskift eller at man mister spesifikke gir. Blablabla

Dvs. mange måter å straffe "idiotkjøring" på. Og det er det nok av på nettet. Spiller nesten utelukka "friends-only"-games. Da vet jeg hvor folka bor hvis de blir ufine. :)
/Jon.
1994 MX-5 1.8 Laguna Blue.
2019 Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid
Post Reply