På tide med en oppdatering.
Jeg fikk endelig tak i et grenrør. Jeg hadde gått en stund og vurdert Jackson Racing sitt vs. Racing Beat.
Har hørt så ymse om kina-varer og ebay-dill så jeg tenkte at "skal det væra, så skal det væra".
Forskjellen mellom JR og RB er at JR er 4-2-1 mens RB sitt er 4-1 design. Så vidt jeg har klart å lese meg til skulle 4-1 design gi mer bånndrag
mens 4-2-1 åpnet mere på toppen. Jeg hadde vel nesten bestemt meg for RB (det var mange som anbefalte dette, Brian Goodwin bl.a og han selger begge...).
Men så dukket et ubrukt JR-grenrør opp til salgs i Hardanger og jeg heiv meg på.
Fikk etter noen timers jobb fjernet original grenrøret med unntak av en festebrakett som satt på girkassa. Det vil si;
jeg fikk ut grenrøret, men jeg mangla et par cm på å få det nye blanke da dette var litt grovere.
Det viste seg i tillegg at denne fordømrade braketten var festet gjennom 2 av de 10 boltene som fester girkassa til motoren.
Disse boltene er beskrevet mange steder her på forumet med fraser som "2 meter latmannsarm", "satt som f***" og "marinert i WD-40 i ukevis" i umiddelbar nærhet.
Jeg hadde hverken krefter, grovt nok verktøy eller plass nok under bilen, så da måtte jeg slukøret sette gamlerøret på igjen.
Så måtte jeg ha proff hjelp allikevel...

(les Auto85)
Kunne jo brukt de 3 timene på en annen måte, men jeg og svogeren hadde jo egentlig litt artig og så lærte vi en hel masse og.
Dessverre så ble mobilen min forlagt/stjålet her forleden dag så bildene fra "operasjonen" er dessverre gone.
Nuvel.
I tillegg har jeg vært inspirert av dette bildet en stund:
Jeg har lenge ønsket meg lettere felger og har lett endel etter noe kurant. Det hadde også vært ønskelig med en offset noe nærmere den originale. Drømmen hadde vært BBS RG-F i 15x7,
men de koster jo $400 per felg

så det utgår med høye kneløft.
Jeg klarer liksom ikke helt gå ned til 14 tommers felger til sommerbruk. Det blir liksom litt pinglete på en sportsbil.
Men jeg har alltid likt de org. 15" NB-felgene. Riktignok noe moderate på en NB, men på NA derimot!
Jeg har med andre ord gått opp i offset. Fra ET35 til ET40. Takk til AOB for felger, forresten.
Ser ut som dette blir bra fremover, så får vi heller satse på noen R-dekk på noen lette 15x7 til neste sesong eller no'.
Jeg har ikke lyst til å begynne å lefle med R-dekk så lenge dette er eneste bilen min og jeg bor i byen så dekkskift er litt "hassle".
Men det kan fort bli en bil nr. 2 neste år. Noe fornuftig no'. Og da...kan moroa begynne...
PS. Jeg skal prøve å få tatt noen flere bilder etterhvert.....
PS v2.0: Jeg stjal et bilde av deg Vegard, håper det er OK

.