Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
No har eg 2 biler som det blir vått inne i bagasjerommet. Nei det er ikke vått inne i bilen. Har prøvd å finne ut hvor i huleste dette kommer i fra og har vurdert og lukke meg selv inni for å finne ut hvor det kommer i fra .
Noen som har vert ute for noe lignende eller vet hvor dette vannet kommer i fra.
Har byttet pakning på antennen og disse crome brakettene for festing av hardtopp. har og sjekket pakningene rundt baklyktene.
men ser ikke ut for at det er der det kommer fra.
vått på den siden som batteriet står og selvsakt nedi brønnen.
Hvis noen har noen gode tips og triks hadde det vert kjempe greier, for her i bergen regner det noe inst i he###te.
mvh Chris
-Pajero 3,2 DID 01
x90 miata grå
x90 miata rød
xVW passat 98 stv tdi
x93 miata blå
xToyota supra MKIV euro-spec 94. 575rhp
xCitroen saxo el. 02
xOpel rekord 19L 67.
xHonda crx delsol vti 93
xPeugeot 205 1,9GTI 90. + en 1,6 gti
x 2 stk VW polo 1,3 88.
ta ut ALT i bagasjen, tepper og drit. Tørk skikkelig godt.
Spyl med vannslange 10 minutt f.eks rundt hekken åsså inspiser med en god lykt. Bør da kunne se...jeg skal selv gjør det en dag denne uken da jeg "sliter" med det samme.
Mazda MX-5 05 sølv NBFL 1,8 Sport.
X Mazda MX-5 10th Anniversary nr. 7395
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
mrinzane wrote:ta ut ALT i bagasjen, tepper og drit. Tørk skikkelig godt.
Spyl med vannslange 10 minutt f.eks rundt hekken åsså inspiser med en god lykt. Bør da kunne se...jeg skal selv gjør det en dag denne uken da jeg "sliter" med det samme.
Har allerede gjort det med den ene bilen etter at kjerringen var lei av og ha innlagt badebasseng i bagasjerommet. uten resultat.
-Pajero 3,2 DID 01
x90 miata grå
x90 miata rød
xVW passat 98 stv tdi
x93 miata blå
xCitroen saxo el. 02
xOpel rekord 19L 67.
xHonda crx delsol vti 93
x 2 stk VW polo 1,3 88.
MX-5 Halden wrote:Kan jo prøve å spyle underifra med vannslange mens du følger med fra oversiden? Kommer det ikke inn den veien så kommer det vel fra den andre veien?
Joda det går sikkert, men eg prøver å få vann ut i fra bagasjerommet ikke inn
-Pajero 3,2 DID 01
x90 miata grå
x90 miata rød
xVW passat 98 stv tdi
x93 miata blå
xCitroen saxo el. 02
xOpel rekord 19L 67.
xHonda crx delsol vti 93
x 2 stk VW polo 1,3 88.
Ingen som har noen bedre forslag? lurte på om det kunne komme i fra caben, altså den berømte rainrailsen. men den såg helt støken ut på bilen for noen måner diden.
-Pajero 3,2 DID 01
x90 miata grå
x90 miata rød
xVW passat 98 stv tdi
x93 miata blå
xCitroen saxo el. 02
xOpel rekord 19L 67.
xHonda crx delsol vti 93
x 2 stk VW polo 1,3 88.
Jeg hadde lekkasje i vannrailen for noen år siden, noe jeg oppdaget fordi det kom vann i bagasjerommet.
Vannet rant da først inn på hattehyllen og siden ned i bagasjerommet. Hos meg var teppet på hattehyllen ganske vått ute på ene siden, så der var det enkelt å konstatere hvor feilen lå.
Medlemsnr : 230
91 Mazda MX5 BRG - SOLGT
05 BMW Z4
04 Audi A4 1.9 TDI Quattro Avant
16 Opel Insignia
John_91BRG wrote:Jeg hadde lekkasje i vannrailen for noen år siden, noe jeg oppdaget fordi det kom vann i bagasjerommet.
Vannet rant da først inn på hattehyllen og siden ned i bagasjerommet. Hos meg var teppet på hattehyllen ganske vått ute på ene siden, så der var det enkelt å konstatere hvor feilen lå.
Oki. men i bilene mine er det 100% tørt inne i bilen, oppå hattehyllen og bakom setene. så da er det ikke der det kommer fra. har faktisk en misstanke om at det er hovedpakningen til bagasjelokket at den ikke holder tett. Er ikke akkurat vær ute til å jobbe i no:( Men.. får bare ta på meg sydvesten og komme meg ut.
-Pajero 3,2 DID 01
x90 miata grå
x90 miata rød
xVW passat 98 stv tdi
x93 miata blå
xCitroen saxo el. 02
xOpel rekord 19L 67.
xHonda crx delsol vti 93
x 2 stk VW polo 1,3 88.
Et godt, gammelt kjerringråd for å finne lekkasje, er å strø et tynt lag med talkum på de stedene du mistenker at vannet kommer inn, f.eks på pakningen. Deretter er det bare å pøse på med vann.
Hvis det renner vann over talkumet, vil du se en tydelig stripe i pulveret.
Medlemsnr : 230
91 Mazda MX5 BRG - SOLGT
05 BMW Z4
04 Audi A4 1.9 TDI Quattro Avant
16 Opel Insignia
Da var lekkasjene oppdaget og tettet. den ene bilen var grei, der var det rift i pakningen og var ikke rart at det lakk inn der.
Den blå var der løsnet litt i kittet som er i sømmen ved bakskjermene og bagase rommet. Ved disse crome innfestningene til hardtopp. MEN de sprikkene var VELDIG små men nokk til at det rant vann inn.
Det eg gjorde var og skrape vekk kittet og la i nytt.
her lakk det på begge sidene
For de som sliter med det samme kan sjekke om det er tilsvarende problemer
-Pajero 3,2 DID 01
x90 miata grå
x90 miata rød
xVW passat 98 stv tdi
x93 miata blå
xCitroen saxo el. 02
xOpel rekord 19L 67.
xHonda crx delsol vti 93
x 2 stk VW polo 1,3 88.
Da har bilene fått testet seg skikkelig i ruskeværet i går og i natt, er ikke kommet inn en eneste dråpe.
Oppforder alle til å sjekke disse punktene hvis lekasje i bagasjerommet.
1: Sjekk pakningen på disse crome innfestningene til hardtoppen og O-ringen til den berømte frankenstein bolten.
2: Sjekk at selve gummipakningen rundt bagasjerommet er hel, (ett lite hull er nokk til at vannet finner veien inn. - kan bruke sika til og tette hullene med, gjør godt rent før du påfører sika, VIKTIG IKKE BRUK SILICON SOM INNEHILDER SYRE, fare for at det begynner og ruste og ødelegger lakken
3: Sjekk at pakningene rundt baklyktene er hele.
4: Sjekk pakningen på antennen.
5: sjekk at car kittet som vist på bildet er inntakt, VELDIG lite som skulle til for at det ble en motorvei med vann inn. - Bruk car kitt eller andre typer som er overmalbar, og igjen ikke bruk silicon som inneholder syre pga det vil begynne å ruste..
For å finne lekkasjen brukte eg en hageslange uten munnstykke og lite trykk.
-Pajero 3,2 DID 01
x90 miata grå
x90 miata rød
xVW passat 98 stv tdi
x93 miata blå
xCitroen saxo el. 02
xOpel rekord 19L 67.
xHonda crx delsol vti 93
x 2 stk VW polo 1,3 88.