Understellsbehandling
Moderator: Styremedlemmer
Understellsbehandling
Noen i Trondheims området som er å anbefale til understellsbehandling? Kunne trengt det nokså fort egentlig 

-
- 4200 RPM
- Medlemsnummer: 718
- Status: Offline
Oljebehandling, er ikke det ganske mye griseri... blir det ikke øljeflekker på bakken i oppkjørselen din når bilen står å drypper?
Rød Mx5 NA 1990mod, 1,6L 115Hk -shortnose|LPTHeadlights|Spax|Magnekåre|MSpeed Brakes|VLSD|Polyforringer|MSPNP|LC1|StainlessSteelDualTipExhaust|
[rip]1990-Vectra 2.0L
[x]1990-Sierra 2.0L
[x]1991-Civic 1,3L
[rip]1989-Accord 2.0L
[rip]1990-Vectra 2.0L
[x]1990-Sierra 2.0L
[x]1991-Civic 1,3L
[rip]1989-Accord 2.0L
- midget77
- 6500 RPM
- Medlemsnummer: 517
Jeg har tatt oljebehandling på min bil to ganger. Den er tidligere voksbehandlet, og er derfor borret og plugget. Oljebehandlinga kostet ca 1000 kr hver gang. Den første gangen tok jeg den på http://www.antirust.no, og fikk satt på "volvolist" og grease i hjulåpningen forran. Dette kostet noen hundrelapper mer.
"Volvolist" er visst ganske permanent rustforsegling på flensen i hjulhuset bak (mellom ytterskjerm og innerskjerm).
"Volvolist" er visst ganske permanent rustforsegling på flensen i hjulhuset bak (mellom ytterskjerm og innerskjerm).
Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
- anton.g
- 6500 RPM
- Medlemsnummer: 664
Re: Understellsbehandling
Er et firma på Byneset, og så har vi et på Tempe, husker ikke navna på de nå.Stehu wrote:Noen i Trondheims området som er å anbefale til understellsbehandling? Kunne trengt det nokså fort egentlig
Ta et google-søk så dukker de opp.
anser
anton.g
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
- Pelle
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 300
Blir mye drypping ja. Derfor gjøres det på presenning. Når du er ferdig, setter du bilen i oppkjørselen til naboen (eller annet egnet sted)B1ackBoX wrote:Oljebehandling, er ikke det ganske mye griseri... blir det ikke øljeflekker på bakken i oppkjørselen din når bilen står å drypper?

.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
x-1991 classic red
-
- 500 RPM
-
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 201
Hadde tidligere en del plager med katter som la seg på pansert for å varme seg. Noen av disse har til og med klart å lage pote/ripe-merker i lakken på min NA, og krafse opp "fine" riper i kalsejen på NB`en.biXen wrote:Tok min bil med Nopava sist, mye mindre søl og lukt enn når jeg hadde Tectyl på MX-5en. Så egentlig fint lite under bilen i garasjen. Men det er fremdeles mye lukt i forhold til uten, ganske deprimerende vil jeg si, men det er jo rust også
Etter hver Tectyl-behandling, og et par måneder etterpå, var katte-plagen lik null. Så Tectyl funker mot katter så vel som rust

Til Mandag skal den inn for ny behandling..
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
Nok en grunn til å ha balltre i bilen.motorhead wrote:Hadde tidligere en del plager med katter som la seg på pansert for å varme seg. Noen av disse har til og med klart å lage pote/ripe-merker i lakken på min NA, og krafse opp "fine" riper i kalsejen på NB`en.biXen wrote:Tok min bil med Nopava sist, mye mindre søl og lukt enn når jeg hadde Tectyl på MX-5en. Så egentlig fint lite under bilen i garasjen. Men det er fremdeles mye lukt i forhold til uten, ganske deprimerende vil jeg si, men det er jo rust også
Etter hver Tectyl-behandling, og et par måneder etterpå, var katte-plagen lik null. Så Tectyl funker mot katter så vel som rust![]()
Den katta hadde ikke levd lenge azz.. ^^
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
- Rakrygget snylter.
- biXen
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 999
Du er tøff nå, men vet ikke om du har sett noen av disse katte damene på nært holdKremgutt wrote:Nok en grunn til å ha balltre i bilen.motorhead wrote: Hadde tidligere en del plager med katter som la seg på pansert for å varme seg. Noen av disse har til og med klart å lage pote/ripe-merker i lakken på min NA, og krafse opp "fine" riper i kalsejen på NB`en.
Etter hver Tectyl-behandling, og et par måneder etterpå, var katte-plagen lik null. Så Tectyl funker mot katter så vel som rust![]()
Den katta hadde ikke levd lenge azz.. ^^

Nei personlig liker jeg katter, men man får kjøpt noe testosteronaktig syre på dyrebutikker for å holde katter vekke, skal visstnok fungere. Så du trenger ikke tectylere 5 ganger i året for å holde dem vekke

Står det mellom 20 lapper i lakkering/kalesje og ei grinete kjerring fra naboblokka så er valget rimelig lettbiXen wrote:Du er tøff nå, men vet ikke om du har sett noen av disse katte damene på nært holdKremgutt wrote:Nok en grunn til å ha balltre i bilen.motorhead wrote: Hadde tidligere en del plager med katter som la seg på pansert for å varme seg. Noen av disse har til og med klart å lage pote/ripe-merker i lakken på min NA, og krafse opp "fine" riper i kalsejen på NB`en.
Den katta hadde ikke levd lenge azz.. ^^![]()
Nei personlig liker jeg katter, men man får kjøpt noe testosteronaktig syre på dyrebutikker for å holde katter vekke, skal visstnok fungere. Så du trenger ikke tectylere 5 ganger i året for å holde dem vekke

Heldigvis aldri hatt problemer med slikt selv, ikke som jeg vet om i hvert fall. Men så har jeg ikke hatt såpass strøkne biler før at jeg ville merket noen ekstra riper.
As for cats.. Jeg anser dem som skadedyr

Rebecka - 1993 Perlemor
- Rakrygget snylter.
- Rakrygget snylter.
- webizz
- 6500 RPM
- Medlemsnummer: 45
Brukte Trondheim Antirustsenter på både NA'n og MSM'en, og er godt fornøyd.
På MSM'en brukte de en ny type Tectyl, som ikke stinker like ille - så lukten var borte i løpet av en liten uke, mens på NA'n hang lukta i leeenge.. (Den første kjøreturen etter understellsbehandlingen, så det en stund ut som om det brant i motorrommet, var morro å stoppe i kryss da...)
Når det gjelder katter: Enig med Bixen, liker dem godt. På NA'n ble den nye tøytoppen en slager, den var myk å ligge på, pluss at den tydeligvis ble varm & god på soldager.
På MSM'en brukte de en ny type Tectyl, som ikke stinker like ille - så lukten var borte i løpet av en liten uke, mens på NA'n hang lukta i leeenge.. (Den første kjøreturen etter understellsbehandlingen, så det en stund ut som om det brant i motorrommet, var morro å stoppe i kryss da...)
Når det gjelder katter: Enig med Bixen, liker dem godt. På NA'n ble den nye tøytoppen en slager, den var myk å ligge på, pluss at den tydeligvis ble varm & god på soldager.

2004 Mazdaspeed (Velocity Red Mica - #3388/4000) 
X - 91' Red Miata

X - 91' Red Miata