Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Vanlig ca. 2500,-. Litt større ca. 4-4500,-.
Da jeg skulle ha 90K service på min gamle regna de feil så jeg fikk den for 6K og ikke 8K
Dette er merkeverksted-priser og sånn ca. hva jeg husker jeg betalte.
Er ikke 2500,- mye for å skifte olje og plugger ??
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
På en liten service tørker de av oljefilteret og fyller den opp til max på peilepinnen, på en stor service så tørker de av luftfilterboksen og bytter vindusviskere i tillegg.
kodvaag wrote:På en liten service tørker de av oljefilteret og fyller den opp til max på peilepinnen, på en stor service så tørker de av luftfilterboksen og bytter vindusviskere i tillegg.
Når det gjelder girkassene på disse bilene så har jeg fått et inntrykk av at det har en tendens til å rasle en del under kjøring ved enkelte turtall. Det er i alle fall det på både min og brutter's. På tomgang høres det helt "normalt" ut. Noe rasling der og, men det er det på alle.
Hører det på høye gir og under 2000rpm ved belastning, og i fjerde gir mellom 3000 og 4000 rpm med litt motorbrems.
Det er ikke noe jeg er plaget av så det blir bare å kjøre med det. Kan godt spare meg for både jobben og utgiftene ved å kjøre med det...
porsjeforlife wrote:Hvor mye ca koster en vanlig service på mx 5? Er det noen svakheter på girkasse og hvor langt går de?
Takker for svar
Du får ta din egen service så sparer du mange tusen per år.. Å bytte reimer, olje, filter, osv, det klarer alle, også har du noe å få fritida til å gå på, vis ikkje er så heldig å få gjøre det i arbeidstida då, det er jo det beste så tjener du penger mens du holder på også
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
t_huseby wrote:mellom 3000 og 4000 rpm med litt motorbrems.
Det er ikke noe jeg er plaget av så det blir bare å kjøre med det. Kan godt spare meg for både jobben og utgiftene ved å kjøre med det...
Noen flere som har opplevd det samme????
Hatt rasling på motorbrems rundt 2500-3000 omdreininger i 3-4 år nå uten at lyden har endret seg i det hele tatt, så jeg har lært å leve med det og regner ikke med at det er noe alvorligt...
glaibilenmin wrote:er den lyden som du snakker om nesten samme lyd som når du rygger???
Tja...kanskje på en måte.
En eller annen svakhet er det jo på girkassene siden den lyden er der. Ingen andre har sånn lyd etter hva jeg har merket. Det betyr jo heller ikke at det er no farlig hvis det ikke har blitt no værre.