Styringsenhet til ABS

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
asbjbo
0 RPM
0 RPM
Status: Offline

Styringsenhet til ABS

Post by asbjbo »

Uflaks. Jeg sjanset på å kjøpe en MX-5 med lysende ABS-lampe, tenkte "sikkert bare en sensor eller kontaktfeil". Neida. Verkstedet sier at selveste styringsenheten for ABS må byttes, delenr NB86437A0B. Den koster unevnelig mye penger som ny over disk.

Er det noen som har en slik styringsenhet liggende og kan tenke seg å selge den, eller har noen idéer om hvor jeg kan finne en slik?

Edit: Jeg sjekket nbfbildeler.no og bildelsbasen.se, men det ser ikke ut til at en slik boks finnes på noen norsk eller svensk bildemontering. Derimot ser det ut til å ligge tre i Danmark...
Last edited by asbjbo on 07 Sep 2009, 17:42, edited 2 times in total.
Mazda MX-5 1.8 NB
Citroën Xantia Activa 2.0 turbo
Volkswagen Caravelle VR6
1973 Citroën DS 23 ie Pallas
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM

Post by nope-mx5 »

Vil tro denne er enklere å skaffe fra Usa.

Sjekk med disse:

http://www.mazmart.com/
http://www.partsgroup.com/
www.flyinmiata.com

Vil tro en av de har det du trenger til en rimelig pris.

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
asbjbo
0 RPM
0 RPM

Post by asbjbo »

Litt mer søk på nbfbildeler.no, bildelsbasen.se og autodatalager.dk, så fant jeg flere av samme sorten. Det ser ut til at dette er en del man tar vare på om en MX5 skrotes, men som ikke går i stykker så veldig ofte. Den nærmeste befinner seg en halvtimes kjøring herfra og da blir det hele ganske enkelt. Prisforskjellen på ny og brukt er også ganske stor, type 30000 kr, sånn ca.
Mazda MX-5 1.8 NB
Volkswagen Caravelle VR6
LoKi
7200 RPM
7200 RPM

Post by LoKi »

asbjbo wrote:Litt mer søk på nbfbildeler.no, bildelsbasen.se og autodatalager.dk, så fant jeg flere av samme sorten. Det ser ut til at dette er en del man tar vare på om en MX5 skrotes, men som ikke går i stykker så veldig ofte. Den nærmeste befinner seg en halvtimes kjøring herfra og da blir det hele ganske enkelt. Prisforskjellen på ny og brukt er også ganske stor, type 30000 kr, sånn ca.
:lol: :lol: :lol: :lol:

Sikkert ikke overprisa ny fra fabrikk da.
Typisk greie som mx5parts kunne gjort seg rike på å produsere fra tredjepart.
Håper det ordner seg for deg da, er jævli surt om du må ut med 5 siffer for noe så banalt :(
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
asbjbo
0 RPM
0 RPM

Post by asbjbo »

Jada, dette ordner seg, og til omtrent den kostnaden jeg trodde da jeg tenkte "det er sikkert en sensor". Håper jeg.

Citroënene mine er fulle av lignende hydraulikkblokker. Sånne er gjerne ganske dyre å produsere, fordi de skal lages av veldig slitesterke materialer med ekstremt strenge krav til nøyaktighet. Derimot skal du krasje en bil noe ufattelig før en sånn går i stykker, så tilgangen på brukte deler er gjerne rimelig god. Det er heller ikke så vanskelig å overhale sånne deler etter noen år, så selv for den gamle padda er det fortsatt god tilgang på "rekondisjonerte" hydraulikkdeler.
Mazda MX-5 1.8 NB
Volkswagen Caravelle VR6
anton.g
6500 RPM
6500 RPM
Medlemsnummer: 664

Post by anton.g »

asbjbo wrote:Jada, dette ordner seg, og til omtrent den kostnaden jeg trodde da jeg tenkte "det er sikkert en sensor". Håper jeg.

Citroënene mine er fulle av lignende hydraulikkblokker. Sånne er gjerne ganske dyre å produsere, fordi de skal lages av veldig slitesterke materialer med ekstremt strenge krav til nøyaktighet. Derimot skal du krasje en bil noe ufattelig før en sånn går i stykker, så tilgangen på brukte deler er gjerne rimelig god. Det er heller ikke så vanskelig å overhale sånne deler etter noen år, så selv for den gamle padda er det fortsatt god tilgang på "rekondisjonerte" hydraulikkdeler.
Regner med jeg har denne, da jeg tok vare på hele el-anlegget fra 95 mod. donor bilen.

Ser at det har ordnet seg....... :D

anser
anton.g
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
Post Reply