Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
ey
tenkte å flytte skiltet mitt da den blokker all luft. Ser at noen har flyttet den på siden men de har jo firekant skilt. vil ungå å flytte den ned under grillen da den kan skrape nedi....noen ideer. er det mulig å få tak i lite skilt foran eller der det fy fy nå..?
Synes også det er viktig å få mest mulig luft, og derfor ikke på noen måte blokkere luftinntaket som er lite nok som det er (i alle fall ved frisk kjøring på bane).
Det er sikkert delte meninger om min løsning, men "forbildet" for MX5, nemlig Lotus Elan, hadde/har ofte denne løsningen, og jeg tenkte derfor hvorfor ikke "herme litt" der også. Da bli ingen luft hindret, og den fine snuten på bilen blir ikke skjemmet av braketter etc.
På bildet er originalskiltet festet med industriell borrelås (fås i alle varianter på Wurth og kan brukes til mangt på en bil!). Et mindre skilt til å klebe på er planlagt men har ikke kommet så langt enda - da ser det litt mindre voldsomt ut - men som sagt - både Jaguar E-type, Lotus og MG blant andre har hatt denne løsningen - så hvorfor da ikke også klassikeren MX5.
Forresten, speaking of skilt.
Får alle plastskilt nå om dagen?
Har fått mye reaksjoner på at jeg har det, og folk lurer på hvor jeg fikk tak i det. En kompis av meg sa dog at det var det du fikk nytt nå.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
Kvadratisk skilt kan du få, og de du får nå er kun plast. Jeg fikk dog avslag når jeg ba om kvadratisk på Drammen trafikk stasjon, fordi "det stod på dataen at jeg hadde vanlig type fra før"
Så jeg ba dama i skranken om å blåse i hele greia, og dro på Slependen, der jeg ble møtt med et smil og alt var helt greit.
(Har erfaring med å bli nekta prøveskilt på JDM bil i Drammen og, men på Slependen er alt ok. Så Drammen kan være litt vrange.)
Kolbotn wrote:Husk at alle skilt som ikke er levert ut av veivesenet ses på som dokumentforfalskning selvom det er korrekt skiltnr på det...
- snakk om sola- Jeg har kjørt med "miniskilt" i fronten siden 2007 aldri fått noen klage og ingen reaksjon på eukontroll.
Men på torsdagen da jeg var ferdig på jobb hang det en stor rosa seddel på fronten... Innkallelse til etterkontroll og da på stasjonen.. hadde frist til fredagen. men heldigvis ingen bot
Men det er ille når de patrulerer på baksiden av bygget, på jobben sine egene p-plasser...
MX5 NB GTR 1,8 - 99mod
Mazda 6 stv. 2009, mod
x- Mx5 NB HERO 1,8 sport 03mod
x- Golf III 1,8 96 mod
x- Mazda 323F 1,8 90 mod
x- Datsun Cherry 1,2 79 mod
Har nettopp fått nye plastskilt selv, og ble tilbudt å endre fra smalt og langt til høyt og kort fremme da jeg ga uttrykk for problemene med å feste skiltet.
Klistremerkeskilt a la E-type var nå forbudt, men hadde man søkt før oktober i fjor kunne man kanskje ha fått dispensasjon, sa dama. Hadde man bare vist det da...
Lurer litt på patenten til EatonMiata (forresten kjekt å ha deg tilbake i klubben!), men er noe usikker.
Medlem nr 148
1990 MX5 (kånå sin), Inferno Red Pearl
X 1993 Miata, Classic Red
Borre wrote:Har nettopp fått nye plastskilt selv, og ble tilbudt å endre fra smalt og langt til høyt og kort fremme da jeg ga uttrykk for problemene med å feste skiltet.
Klistremerkeskilt a la E-type var nå forbudt, men hadde man søkt før oktober i fjor kunne man kanskje ha fått dispensasjon, sa dama. Hadde man bare vist det da...
Lurer litt på patenten til EatonMiata (forresten kjekt å ha deg tilbake i klubben!), men er noe usikker.
Takk for hyggelig "velkomst kommentar". Min oppfatning er at med både intercooler og radiator (som mange etterhvert har) innenfor den ganske begrensede åpningen på MX5 NA så kommer det ikke mer luft enn det absolutt må for frisk kjøring på vame sommerdager! Skilt i åningen må derfor bli en uheldig løsning. De opprinnelige brakettene som satt på min bil er noe skrammel og vibrerer i fart, og ødelegger dessuten den fine snuten på bilen. Derfor en klassisk "Lotus-løsning" - og så harmonerer det videre med felg-valget som også er litt "retro".
Skiltplasseringen som fremkommer av avataren min var en test av hjemmesnekra skiltoppheng (det funket ikke særlig bra). Vi har siden fronten ble montert kjørt med skiltet liggende på dashboardet... Fruen finner denne løsningen lite tilfredstillende, og vi må finne på et eller annet i løpet av vinteren.
Medlem nr 148
1990 MX5 (kånå sin), Inferno Red Pearl
X 1993 Miata, Classic Red