Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Emner som ikke har noe med Mx5/Miata å gjøre, men samtidig kan være interresant for de andre i klubben (offtopic) Kjøp og Salg av ikke MX5 relaterte ting henvises til qxl, finn.no osv..
På en del biler har man jo disse hysteriske beltevarslerene som bråker fælt. Onkelen min løste dette enkelt før i tiden, ved å dra beltet bak ryggen og nedi holderen. Så holdt den kjeft...
Jeg hadde sommerjobb for aftenposten for en del år siden, og da ble det noen tusen km uten belte...
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
Man har god tid til å ta på beltet mens man rolig slipper ut clutchen og kjører av gårde også
Min bil er jo amerikansk så den uler jo for det meste, og gir lys på dashen om ikke beltet er på. Egentlig helt greit. Det burde vært en internasjonal standard slik at det ikke bare var noen som hadde det. Om de ikke skal ha beltet så får de plages i hel
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
På NC'n lager den et reint lite helvete om man ikke tar på beltet.. Men det gjør ikke meg noe, for jeg bruker alltid.. Jeg er daglig ut og inn av budbilen ca 70 ganger pr dag, og bruker belte hver eneste gang.. Uansett om det bare er 200 meter til neste stopp..
knekten wrote:På NC'n lager den et reint lite helvete om man ikke tar på beltet.. Men det gjør ikke meg noe, for jeg bruker alltid.. Jeg er daglig ut og inn av budbilen ca 70 ganger pr dag, og bruker belte hver eneste gang.. Uansett om det bare er 200 meter til neste stopp..
Da er du et bedre menneske enn meg. Tror det var når jeg kjørte budbil at uvanen startet, siden det var så tidlig etter jeg fikk lappen.
Var liksom så pes å ta det på når jeg skulle hoppe ut rett der borte.
Fortsatt feil å gjøre det, ja, men det er fort gjort at det blir sånn. Spesielt på øde veier i nordnorge hvor risikoen for å SE en bil er lik null
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
knekten wrote:På NC'n lager den et reint lite helvete om man ikke tar på beltet.. Men det gjør ikke meg noe, for jeg bruker alltid.. Jeg er daglig ut og inn av budbilen ca 70 ganger pr dag, og bruker belte hver eneste gang.. Uansett om det bare er 200 meter til neste stopp..
Da er du et bedre menneske enn meg. Tror det var når jeg kjørte budbil at uvanen startet, siden det var så tidlig etter jeg fikk lappen.
Var liksom så pes å ta det på når jeg skulle hoppe ut rett der borte.
Fortsatt feil å gjøre det, ja, men det er fort gjort at det blir sånn. Spesielt på øde veier i nordnorge hvor risikoen for å SE en bil er lik null
Er akkurat der det er viktigt å bruke det, for de andre har samme tanke som deg, her er det ikke trafikk, så eg kan trøkke pedalen i bunn,. eg var heller ikke så flink med dette, men etter eg fikk en idiotisk bmw i trynet på min nyinnkjøpte mazda 626 så begynte eg, 40-50km var fort det gitt..
Kan opplyse at jeg har blitt dritflink etter denne tråden, og har -alltid- beltet på meg nå.
Så en stor takk til dere for tuppet i rævva. Ble stoppet i kontroll igjen i dag, og alt var i orden! (Bortsett fra at jeg ikke har sideblinklys og at avgassen min er på trynet)
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro