Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Emner som ikke har noe med Mx5/Miata å gjøre, men samtidig kan være interresant for de andre i klubben (offtopic) Kjøp og Salg av ikke MX5 relaterte ting henvises til qxl, finn.no osv..
Hei har fått ett problem rett før eu, bremsekraft forsterkern er meget svak.. virker som det er lite vakuum så blir produsert, 2-3 pump på bremsen så er den helt dau.. noen så vet hva dette kan vera. kjenner lite til disse tdi igrunn..
Takker for all hjelp, og håper eg kan få denne eu ok uten å selge kroppen min..
Sjekk om du har vann i rommet mellom torpedo og motorrom, det bruker å gå tett i dreneringen under batteriet pga skit og da fylles det med vann der og går inn i bremsekraft forsterkeren. Vært borti det ca 10 ganger på jobb... ( å jeg jobber ikke på et VW verksted )
Mazda MX-5 05 sølv NBFL 1,8 Sport.
X Mazda MX-5 10th Anniversary nr. 7395
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
mrinzane wrote:Sjekk om du har vann i rommet mellom torpedo og motorrom, det bruker å gå tett i dreneringen under batteriet pga skit og da fylles det med vann der og går inn i bremsekraft forsterkeren. Vært borti det ca 10 ganger på jobb... ( å jeg jobber ikke på et VW verksted )
Er ikkje noe vann der på min desverre. men det kan jo ha vert når det stor regnet her i hele sommer, men hvordan kvitter man seg med det vannet da,, har egentlig mest tro på det er vakuumpumpa nå, og den koster så mye at mxen ofres snart... bruksbilen er viktigst..
Nå er vel ikke brukte vakumpumper til en Passat diesel så vanskelig å oppdrive på et huggeri til en rimelig penge.
Selge MX5'en for en vakumpumpe til en Passat er vel litt drøyt.
(Sjekket tilbakeslagsventilen på vakumslangen?)
Steinar wrote:Nå er vel ikke brukte vakumpumper til en Passat diesel så vanskelig å oppdrive på et huggeri til en rimelig penge.
Selge MX5'en for en vakumpumpe til en Passat er vel litt drøyt.
(Sjekket tilbakeslagsventilen på vakumslangen?)
Steinar
joa men brukt pumpe er bare å vente på problemet dukker opp igjen,, skal få målt vakuum en dag eg har fri,, koster en 350usd, så regner med en 6-7k her på lokale vw..
mrinzane wrote:Selvfølgelig veeeeldig vanlig på VAG at vakumslanger ( og trykkgater) gnages hull på.
Joa men har fått over alle disse, er faktisk bra, kun en etter pumpen eg bør bytte eller isolere,,, men får sjekke vann og vakuum endag,, spørs om eg ikke bare tar en slange ifra mxen for å teste, den lager da nok vakuum,,
mrinzane wrote:ja, du kan jo bruke en boost måler for å måle vakum. Den går da i minus, da får du et inntrykk av om du har eller ikke har vakun i det minste.
Joa men hvor mye skal det vera ca da, mxen er en bar.. men regner med passat aldri klarer det,,
Har prøvd å google,, eg fant en så fant ut han skulle ha 27 inches i vakuum, er inches det samme som psi så mangler eg masse vakuum, for da bør eg ha ca 2 bar.. det har eg iallefall ikke,,
mrinzane wrote:Skulle gjerne vært flere betegnelser på det trykket ditt, 27 inches er og blir 27 fot. Men om det er pound-force/square inch så er det 1,86 bar...
Hvor mye blir 27fot i bar da, liker best bar målestokk eg,,