Lys NB
Moderator: Styremedlemmer
Lys NB
Har etter noen år beveget meg utenfor lysløypa rundt Oslo dvs Oslo-Tr.hjem tur retur med regn og snø føre og la merke til at mine gammle øyne trenger mer lys på min NB som rundet 170k turen.
Kan man bruke noe annet enn H4 ?
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Status: Offline
Re: Lys NB
Nope, men kan bruke gode H4 som feks, osram eg hadde noen gode slike på min passat husker ikke etternavnet på disse pærene nå, men utrolig god forskjell, til eg byttet til xenon, da ble det bra..knut wrote:Har etter noen år beveget meg utenfor lysløypa rundt Oslo dvs Oslo-Tr.hjem tur retur med regn og snø føre og la merke til at mine gammle øyne trenger mer lys på min NB som rundet 170k turen.

2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
takker men
Er det noen mulighet for å få bedre lys ekstra lys som er lovlig osv? har Osram pærer nå.
- Miatapowers
- 7200 RPM
Re: takker men
Joa men lite pent da,, kanskje reflektorene dine er begynt å bli skitne/slitt.. er en mulighet å fikse lampene også, man demontere dem, og polere reflektorene opp igjen, og kanskje sliper og polere glasset..knut wrote:Er det noen mulighet for å få bedre lys ekstra lys som er lovlig osv? har Osram pærer nå.
Mx-5 Nb 10TH
Mx-5 Nb 10TH
-
- 2000 RPM
Jeg er veldig godt fornøyd med Osram NightBreaker. Syns de gir godt lys, og er vesentlig hvitere enn vanlige billigpærer
http://www.osram.no/osram_no/Forbrukere ... index.html
Koster litt i Norge, men kjøpes rimelig på E-bay eller hos f.eks http://www.powerbulbs.co.uk
http://www.osram.no/osram_no/Forbrukere ... index.html
Koster litt i Norge, men kjøpes rimelig på E-bay eller hos f.eks http://www.powerbulbs.co.uk
Medlemsnr : 230
91 Mazda MX5 BRG - SOLGT
05 BMW Z4
04 Audi A4 1.9 TDI Quattro Avant
16 Opel Insignia
91 Mazda MX5 BRG - SOLGT
05 BMW Z4
04 Audi A4 1.9 TDI Quattro Avant
16 Opel Insignia
- Steinar
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 560
Link til diskusjon om lys på NB fra i fjor høst:
http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=8934,
Steinar
http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=8934,
Steinar
2008 PRHT (Svarte F.)
X-Sambagull -99 1.8
X-Sambagull -99 1.8
- Steinar
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 560
Har prøvd både Osram og Philips sine dyre pærer.
Av en eller annen grunn holder de ikke mere enn 2-3 måneder i MX5'en. (Holder 4-5 ganger lengere på Volvoen.)
Snakket med dette med en kar på Mekonomen i Trondheim, og han påsto at enkelte biler ikke tålte disse pærene. Forstå det den som kan.
Bruker nå Philips sine "vanlige" H4 pærer (Philips +30%) og de holder fint.
Philips sine superpærer ble svarte innvendige med dårlig lys, Osram sine lyste meget bra til de ble defekte.
Dersom jeg skulle kjørt mye på mørke landeveier ville jeg overveid et par ekstra fjærnlys montert nede i grillen.
(Kjøpte et par små Xenon fjærnlys hos et svensk bilopphuggeri for over et år siden, de ligger ennå i kjelleren.)
Steinar
Av en eller annen grunn holder de ikke mere enn 2-3 måneder i MX5'en. (Holder 4-5 ganger lengere på Volvoen.)
Snakket med dette med en kar på Mekonomen i Trondheim, og han påsto at enkelte biler ikke tålte disse pærene. Forstå det den som kan.
Philips sine superpærer ble svarte innvendige med dårlig lys, Osram sine lyste meget bra til de ble defekte.
Dersom jeg skulle kjørt mye på mørke landeveier ville jeg overveid et par ekstra fjærnlys montert nede i grillen.
(Kjøpte et par små Xenon fjærnlys hos et svensk bilopphuggeri for over et år siden, de ligger ennå i kjelleren.)
Steinar
2008 PRHT (Svarte F.)
X-Sambagull -99 1.8
X-Sambagull -99 1.8
- Miatapowers
- 7200 RPM
Hadde samme erfaring med passaten,, byttet dem ut etter 3mnd eller noe,, og dem var dyre. fant så ut eg ville prøve xenon hid kit.. enda så lyser dem utrolig godt 1.5 år etterpå.. Og kostet mindre, forstå det dem så vil..Steinar wrote:Har prøvd både Osram og Philips sine dyre pærer.
Steinar
Mx-5 Nb 10TH
Mx-5 Nb 10TH
-
- 500 RPM
- Miatapowers
- 7200 RPM
Joa dem er grisegode dem,, er bare at dem ikkje holder like lenge så en pære så vidt gløder.. sier seg selv at skal man ha max power i en pære så blir holdbarheten dårligere..MX-5 Halden wrote:Jaja, gikk 5-på jeg da![]()
bestilte nye Osram Night Breaker fra England ikveld. trudde dette var bra greier,jeg.
Mx-5 Nb 10TH
Mx-5 Nb 10TH
Jeg har hatt flere sett av osram night breaker.MX-5 Halden wrote:3 mnd. levetid og du kaller de grisegode? jaja.....StianOppistov wrote:Joa dem er grisegode dem,, er bare at dem ikkje holder like lenge så en pære så vidt gløder.. sier seg selv at skal man ha max power i en pære så blir holdbarheten dårligere..MX-5 Halden wrote:Jaja, gikk 5-på jeg da![]()
bestilte nye Osram Night Breaker fra England ikveld. trudde dette var bra greier,jeg.
De første to settene holdt ikke lenger enn 3mnd ca.
Men på det 3. settet så hadde jeg på hansker (brukte dryfit hansker)
For og være helt sikker på at det ikke kom noe fett av noe slag på pærene.
Nå har de vart i 6mnder uten problemer.
Så jeg anbefaler hansker i alle fall.
Om det er løsningen eller ikke vet jeg ikke.
1999 10th Anniversary 3162/7500
- Hauk
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 569
Dette er et veldig godt poeng! Jeg bruker om ikke annet tørkepapir når jeg håndterer pærer - tar aldri på glasset. Være seg pærer til bilen eller spots i "heimhusan". Fettmerker tar knekken på pærer som når en viss temperatur.caLitri wrote:Men på det 3. settet så hadde jeg på hansker (brukte dryfit hansker)
For og være helt sikker på at det ikke kom noe fett av noe slag på pærene.