Kule felger?
Moderator: Styremedlemmer
Kule felger?
Jeg har planer om å kjøpe meg noen kule felger til en 2005 NB (den er ikke kittet opp) for bruk med sommerdekk (skal bruke de gamle for vinterdekk)
Har noen av dere gode forslag på kule felger og hvor det beste/billigste stedet å kjøpe det er?
Er det verdt å titte utenlands for å kjøpe?
Takk for ethvert tips.
Har noen av dere gode forslag på kule felger og hvor det beste/billigste stedet å kjøpe det er?
Takk for ethvert tips.
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Status: Offline
Re: Kule felger?
Spørs jo hva som er coolt for deg da,, noen synest store er coole, noen synest småe brede er coolt, noen synest det er coolt med en bamse som mønster. man kan ikke style en bil for andre og få den perfekt i andres øyne... Men kan hjelpe om man får noen retningsviser..Rasmus79 wrote:Jeg har planer om å kjøpe meg noen kule felger til en 2005 NB (den er ikke kittet opp) for bruk med sommerdekk (skal bruke de gamle for vinterdekk)
Takk for ethvert tips.
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
-
- 2000 RPM
SSR felgene er såvidt jeg husker svindyre! (og veldig lette - som jo er veldig bra).
Rota RB-felgene er etter min mening kule, riktige på bilen OG relativt rimelige.
Og- større enn 16" felger gjør erfaringsmessig MX5 dårligere å kjøre - det blir alt for tungt, og føles som om felger og dekk "lever sitt eget liv" ukontrollert under bilen.
Men - felger må man jo som andre har nevnt her - velge etter egen smak, og det finnes masse fine felger i norske butikker. Det viktigste er å velge riktig dimensjon, og da som nevnt ikke gå over 16". Men det er min erfaring - finnes sikkert mange meninger om dette
http://www.cardomain.com/ride/3319788/4
Felgene her er Panasport (fra USA) som også har liknende design som Rota RB
Rota RB-felgene er etter min mening kule, riktige på bilen OG relativt rimelige.

Men - felger må man jo som andre har nevnt her - velge etter egen smak, og det finnes masse fine felger i norske butikker. Det viktigste er å velge riktig dimensjon, og da som nevnt ikke gå over 16". Men det er min erfaring - finnes sikkert mange meninger om dette

-
- 500 RPM
Enig RB-felgene er kuule. Men jeg synes fargevalget er vanskligst. Veldig vanskelig å se fargene fra bildene som ligger på nettet. Men akkurat nå synes jeg mest om " Gunmetal". Men som sagt, veldig vanskelig å se.EatonMiata wrote:SSR felgene er såvidt jeg husker svindyre! (og veldig lette - som jo er veldig bra).
Rota RB-felgene er etter min mening kule, riktige på bilen OG relativt rimelige.Og- større enn 16" felger gjør erfaringsmessig MX5 dårligere å kjøre - det blir alt for tungt, og føles som om felger og dekk "lever sitt eget liv" ukontrollert under bilen.
Men - felger må man jo som andre har nevnt her - velge etter egen smak, og det finnes masse fine felger i norske butikker. Det viktigste er å velge riktig dimensjon, og da som nevnt ikke gå over 16". Men det er min erfaring - finnes sikkert mange meninger om dette![]()
-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114
Synes ikke det gjør noe at det er 17" på en NB,
på NA synes jeg og det er stort nok med 16"
Disse er fin, kun 14 lbs i 17" (Alleggerita HLT )

men du.. skriv info om bilen din i Profilen, så slipper noen å unngå å få det med seg, og du slipper å skrive det hver gang
på NA synes jeg og det er stort nok med 16"
Disse er fin, kun 14 lbs i 17" (Alleggerita HLT )

men du.. skriv info om bilen din i Profilen, så slipper noen å unngå å få det med seg, og du slipper å skrive det hver gang

Last edited by EspenAndre on 22 Oct 2009, 20:23, edited 1 time in total.
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
xxr har noen sinnsyk kule felger
sjekk ut hjemmesida
http://www.xxrwheels.com/wheels.shtml
lurer på om denna kan se bra ut på min 10th.

eller denna

sjekk ut hjemmesida
http://www.xxrwheels.com/wheels.shtml
lurer på om denna kan se bra ut på min 10th.
eller denna
x 99 10th anniversary 1,8 (3934/7500)
- inglar
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 558
Må sikkert bite i det sure eplet og gjøre det. Men har lyst på 245 på vanlige sommerdekk og evt. 6UL felgene etterhvert med noen fete banedekk. Eneste felgene jeg liker og som er i 16X8 er Advan RG2, men de kommer jo selvfølgelig ikke i svart/gun metalnope-mx5 wrote:De gode SSR felgene (lette gromme felger), er styggdyre ja.
Kim, hvorfor går du ikke bare for tildels "optimal" løsning for banekjøring med en gang? 6UL 9x15, R888 225/45-15.
Greit å få kreftene du har planer om ned i bakken
-n

- Vegard
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 0
Tirerack har closeout på div ssr. Så litt hyggligere priser.
http://www.tirerack.com/wheels/WheelClo ... sort=Brand
Funker ikke linken der, så er det bare å velge NB som modell så kommer de opp. 36% på alle SSR felger ser det ut som?
http://www.tirerack.com/wheels/WheelClo ... sort=Brand
Funker ikke linken der, så er det bare å velge NB som modell så kommer de opp. 36% på alle SSR felger ser det ut som?
legger meg flat her - og tar på meg selv-kritikk-kappen
Jeg tenkte faktisk å legge til en setning om at det jo er veldig mange forskjellige type smak rundt felger, men slettet den lell.
Poenget var egentlig å få litt nye ideer - så takk til alle som har forslag - utrolig mange kule her.
Skal også lage en oppdatert signatur, ettersom jeg har solgt den gamle for ganske lang tid tilbake, men NÅ er på vei tilbake (klarte ikke å holde meg unna lenge viste det seg)
så takk for tips og råd - hva anngår steder å kjøpe virker det som om USA kan være en mulighet. Men butikker i Norge - er det da stort sett hipp som happ? Eller er det noen steder som har litt bedre priser eller utvalg enn andre steder?
Sorry for n00b rundt emnet, men tidligere biler jeg har kjøpt har jeg alltid "måtte" akseptere felgene som kom med bilen og kunne ikke velge selv.
Jeg tenkte faktisk å legge til en setning om at det jo er veldig mange forskjellige type smak rundt felger, men slettet den lell.
Poenget var egentlig å få litt nye ideer - så takk til alle som har forslag - utrolig mange kule her.
Skal også lage en oppdatert signatur, ettersom jeg har solgt den gamle for ganske lang tid tilbake, men NÅ er på vei tilbake (klarte ikke å holde meg unna lenge viste det seg)
så takk for tips og råd - hva anngår steder å kjøpe virker det som om USA kan være en mulighet. Men butikker i Norge - er det da stort sett hipp som happ? Eller er det noen steder som har litt bedre priser eller utvalg enn andre steder?
Sorry for n00b rundt emnet, men tidligere biler jeg har kjøpt har jeg alltid "måtte" akseptere felgene som kom med bilen og kunne ikke velge selv.