godkjennings papirer turbo

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

edw
6500 RPM
6500 RPM
Status: Offline

godkjennings papirer turbo

Post by edw »

Vet at dette har hvert oppe før... meg selv bl.annet har spurt etter dette.
Bare lurte på om kanskje det er noen som visste noe om hvor ellers jeg kan få tak i dette? BBR? hva slags papirer skal jeg spørre etter, og hvem kunne jeg spurt?
Får jeg tak i noe som helst så kan jeg jo sende det til noen her som kunne lakt de ut...

Klønete skrevet?? dere skjønner sikkert hva jeg mener :)
HF-mx5T

Post by HF-mx5T »

dette må vi gå sammen og finne ut av, har litt lyst å godkjenne min med turbo jeg også..
HansT
7200 RPM
7200 RPM

Post by HansT »

HF-mx5T wrote:dette må vi gå sammen og finne ut av, har litt lyst å godkjenne min med turbo jeg også..
En av dere bør ta kontakt med Tormod som har en godkjent 1990 FMII til salgs her under "selges" på forumet. Han har oppgitt mobiltelefon i annonsen.

Han fikk den godkjent med papirer han fikk tilsendt fra Mazda i England. Bilen ble godkjent UTEN noen som helst modifikasjoner på understell, bremser etc. Hvis han fortsatt har papirene, eller evt. kanskje det Biltilsyn som godkjente bilen hans har kopier, så kanskje vi også kunne fått en kopi som vi kunne lagt ut her under "Nedlastinger".
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
Dalton
4200 RPM
4200 RPM

Post by Dalton »

En jeg kjenner som har trimmet bilen, sier at det kan være greit å ha en dialog med biltilsynet helt fra start fasen, og fortelle dem hva en planlegger osv. De er lettere å ha med å gjøre når de føler de har vært med helt fra starten. Dette gjelder kanskje spesielt hvis det er store trimming prosjekter det er snakk om.....
1992 Mazda Mx5.
1997 Ski-Doo Mach 1.
2006 Ski-Doo GTX 600 sdi
2009 Mazda 5
2004 Kia Carnival
2016 Citroën C4 grand Picasso
2008 Citroën C4 grand Picasso
2014 Lynx Boondocker 3700 800.
2012 Ski-Doo GTX 1200 se.
2004 Polaris RMK vertical edge 500
edw
6500 RPM
6500 RPM

Post by edw »

var og snakket med dem i dag... fikk intrykk av at det langt i fra skulle være noen umulighet og få bilen godkjent med turbo, men hvis det fantes noen papirer, så hadde dette gjort ting litt enklere.
Jeg nevnte BBR utgaven, og han mente jeg burde prøve og få tak i papirer på den....
Har prøvd og kontakte han, tror i hvertfall det er riktig person (Tormodk), på pm, men det har ikke hvert helt vellykket...
HansT
7200 RPM
7200 RPM

Post by HansT »

Tror ikke han er så ofte på forumet for tiden. Men han har jo oppgitt telefon-nummeret sitt i annonsen under "Selges"..!

Nummer: 99578337
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
edw
6500 RPM
6500 RPM

Post by edw »

nå har jeg sendt en mail til : http://www.bbrgti.com hvor jeg spør etter TÜV papirer eller no lignende, så får vi se hva de sier...
Silverboy
6500 RPM
6500 RPM

Post by Silverboy »

femmer på at det er lettere å få pairer fra Tormod ETTER han har solgt bilen ;) ;) ;) hehe.. blir spennende dette, vil også få godkjennt bilen, er så surt å bli stoppet, og faren for å bli det er relativt stor etterhvert tror jeg.. :|
-2001 MX5 1.8 Sport
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1

x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
edw
6500 RPM
6500 RPM

Post by edw »

hehe ja kanskje jeg hadde ventet selv med og gi i fra meg papirer... særlig når man har det som et salgsargument.....
edw
6500 RPM
6500 RPM

Post by edw »

Ja da har jeg fått svar fra BBR, ikke særlig oppløftende egentlig...... skjønte de i det hele tatt hva jeg spurte om???

"HI but sorry no can do, we stopped supplying our Turbo kit years ago and
everything to do with it was scrapped..!
Regards BBR."

Noen forslag på hvor man da kunne henvendt seg??????
HansT
7200 RPM
7200 RPM

Post by HansT »

edw wrote:Noen forslag på hvor man da kunne henvendt seg??????
Hvis ikke du (som nevnt tidligere) får tak i papirene via Tormod, så vil jeg tro at Mazda i England har disse. Jeg mener å huske at det var der Tormod fikk sine, og ikke fra BBR.
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
edw
6500 RPM
6500 RPM

Post by edw »

ok... mazda i england. Tormod har flyttet litt og sånn ettersom jeg forstod, så det og grave frem noen papirer ville sikkert hvert et evighetsprosjekt...
Tormodk
0 RPM
0 RPM

Post by Tormodk »

Silverboy wrote:femmer på at det er lettere å få pairer fra Tormod ETTER han har solgt bilen ;) ;) ;) hehe.. blir spennende dette, vil også få godkjennt bilen, er så surt å bli stoppet, og faren for å bli det er relativt stor etterhvert tror jeg.. :|
Okei. Jeg får bryte inn her :? Det er riktig at godkjenningspapirene er et salgsargument, men fakta er at mine originaler ligger på et fanden så utigjengelig sted. Og med det mener jeg at de kan ligge på ett av 3 loft, men sannsynligvis har hver og en av dere allerede brukt papirene til personlig hygiene etter dobesøk :oops: . Nettopp - resirkulert etter 2 X flytteryddinger.

Kopiene ligger vel i arkivet til biltilsynet enda, og for ordens skyld: det var en :x jobb å grave frem alt fra tekniske data på BBR - Mx-5ern, utslippsdokumentasjon fra TUV og California samt uttalelser fra Mazda Norge. I tillegg kommer personlige kontakter - comprende? Enhver skjønner at det å få godkjent en bil i Norge med godt over dobling av effekten ikke akkurat er venstrehåndsarbeid.

Forresten kjørte vi godkjenningen på drøye 150 rwhp; ikke stort mer enn en frisk Greddy :wink: - Noe som gjorde det mulig.

Så til alle som ønsker å gå den harde vei: Lykke til!
Og til dere andre: det er en godkjent en til salgs...
Tormod
edw
6500 RPM
6500 RPM

Post by edw »

Ok nå har jeg sendt mang en e-post til bbr-gti som de heter nå, men har ikke fått noe fornuftig ut av dem...
Tenkte jeg skulle sende et vanlig brev, der jeg forklarte situasjonen med godkjenning av biler i norge osv... at det papiret eller en bekreftelse på at bbr-turbon var godkjent samt bekreftelser på alle fakta...
Men jeg er ikke så veldig rå i Engelsk, så det jeg lurte på var om kanskje noen av dere ville påta dere og formulere et brev, så kan eventuellt jeg sende det. Så kan jeg ta kopi av eventuelle papirer, og sende til de som er interresert.
HF-mx5T

Post by HF-mx5T »

noen her som har HKS turbo kit? hvis det stemmer at de er tüv godkjente på 1.8 liter så har jeg lyst å se de papira, eventuellt høre med min lokale trafikkstasjon hva de sier om jeg har det papiret, men ikke identisk oppsett. om de klarer å se forbi papiret og se at det er effekten som har noe å si ?

har virkelig lyst å godkjenne turbo i bilen etterhvert for å slippe ubehageligheter om noe skulle skje osv
Post Reply