
Øyvind's lille '94 NA
Moderator: Styremedlemmer
- alex_johnsen
- 500 RPM
- Posts: 97
- Joined: 03 Jan 2006, 01:00
- Location: Karmøy
- Status: Offline
Re: Øyvind's lille '94 NA
Hint -> http://i.imgur.com/EPTVJ5f.jpg
Ikke mazda motor
http://i.imgur.com/ln74pRp.jpg
Gikk bort fra planer om mazda motor, til fordel for litt utfordring og større volum
Annet nytt siden sist: Ny jobb, nytt hus med egen garasje, samboer
Er det no form for resize til bilder? Blei litt stort med img-taggen gitt..
Ikke mazda motor
http://i.imgur.com/ln74pRp.jpg
Gikk bort fra planer om mazda motor, til fordel for litt utfordring og større volum

Annet nytt siden sist: Ny jobb, nytt hus med egen garasje, samboer

Er det no form for resize til bilder? Blei litt stort med img-taggen gitt..
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
- Lloyd
- 6500 RPM
- Posts: 745
- Joined: 12 Oct 2008, 20:04
- Medlemsnummer: 912
- Location: Stavanger
- Status: Offline
Re: Øyvind's lille '94 NA
Rette innsuget som matcher toppdekselet og! Mangler muligens en T i slutten alikevel. Men 187 orginale hester med momentkurve tegnet med vater er sikkert en genial kombinasjon. 
Eneste minuset er at det virker litt morsomt og skrøyte av at motoren kommer fra en Primera..

Eneste minuset er at det virker litt morsomt og skrøyte av at motoren kommer fra en Primera..

Proud Land Rover Discovery 2 driver.... erh owner. 

Re: Øyvind's lille '94 NA
Hehe, er nok allerede 4mm overdim på sylindrene
Nytt innsug og eksosside skal det bli også 


1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
- Lloyd
- 6500 RPM
- Posts: 745
- Joined: 12 Oct 2008, 20:04
- Medlemsnummer: 912
- Location: Stavanger
- Status: Offline
Re: Øyvind's lille '94 NA
Ut av ren nysjerrighet.
Er den strekt til 2,4?
Synest og huske det var tynt mellom sylindrene oppi 2,4 sjiktet.
Syntest det virker nærmere 2,2 området kanskje? (Dette sier eg uten og ha peiling)
Er det en orginal SR blokk fra en VE?
Tenker på girkasse boltsirkel, sump og oljekanal for vvl.
For det var vel noen forskjeller på standard SR blokk og også FWD og RWD?
Bare lurer i forhold til og trykke den nedi brua på mx'n og girkasse valg og sånt!
Uten tvil spennende prosjekt.
Er den strekt til 2,4?
Synest og huske det var tynt mellom sylindrene oppi 2,4 sjiktet.
Syntest det virker nærmere 2,2 området kanskje? (Dette sier eg uten og ha peiling)
Er det en orginal SR blokk fra en VE?
Tenker på girkasse boltsirkel, sump og oljekanal for vvl.
For det var vel noen forskjeller på standard SR blokk og også FWD og RWD?
Bare lurer i forhold til og trykke den nedi brua på mx'n og girkasse valg og sånt!

Uten tvil spennende prosjekt.
Proud Land Rover Discovery 2 driver.... erh owner. 

- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Re: Øyvind's lille '94 NA
Der var du tilbake og ja.
Blir spennende med Sr20 motor, men er gjort engang før her mener eg å huske, blir det turbo eller sugemotor ?

2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Re: Øyvind's lille '94 NA
Bare for å gjøre ting enkelt er blokka fra en BTCC Primera, og toppen er fra en SR16VE N1 :p Har allerede et klutsjhus som er tilpassa girkassa som skal brukes, og tørrsump er i tankene 

Gir meg på 2.2L, da er det fortsatt 17mm mellom sylindrene.Lloyd wrote:Ut av ren nysjerrighet.
Er den strekt til 2,4?
Synest og huske det var tynt mellom sylindrene oppi 2,4 sjiktet.
Syntest det virker nærmere 2,2 området kanskje? (Dette sier eg uten og ha peiling)
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
Re: Øyvind's lille '94 NA
Huhei!

1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
- uggla
- 7200 RPM
- Posts: 1350
- Joined: 03 Aug 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 595
- Location: Oppegård
- Status: Offline
Re: Øyvind's lille '94 NA
Supert! Velkommen tilbake!TurboLag wrote:Hint -> http://i.imgur.com/EPTVJ5f.jpg
Ikke mazda motor
http://i.imgur.com/ln74pRp.jpg
Gikk bort fra planer om mazda motor, til fordel for litt utfordring og større volum
Annet nytt siden sist: Ny jobb, nytt hus med egen garasje, samboer
Er det no form for resize til bilder? Blei litt stort med img-taggen gitt..
Blir spennende å se hva du får til.
Får kjappe deg å bygge bil før kidsa kommer!

Magnus Uggla
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"