Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Kjell wrote:
Er jo trivelig og ha noen MX-5'ere i nærområdet. Kan jo ikke kjøpe de opp da blir det jo ingen igjen
Eid av en direktørfrue hele veien.
92.000 km.
Hardtop.
"Veske" til hardtop.
Ny reg.reim.
Nye sommerdekk.
Oljebehandlet høsten 2008.
Ikke vinterkjørt.
Veske til hardtop da snakker vi
Det var jo en direktør-frue !
Glemte jeg å nevne 4 x vinterdekk med pigg?
Og et spørsmål til slutt: Trenger man noe vassere enn denne 1.6 liters MX-5 så skjønner jeg lite av det hele. Da burde man nok se seg om etter en helt annen bil.
Etter en kort og heftig avstandsforelskelse fikk vi endelig møte hverandre, og det ble kjærlighet ved første blikk, og siden har vi ikke klart og ta øynene fra hverandre.
"Monty" er nå på plass i sitt nye hjem og forsøker og vende seg til sine nye omgivelser.
Jeg takker alle som har bidratt med gode råd og tips i tråden her, dette har hvert til meget god hjelp. Siden jeg nå ikke er "hangaround" lenger regner jeg med at jeg kommer til bli kjent med de fleste av dere etterhvert.
Etter en kort og heftig avstandsforelskelse fikk vi endelig møte hverandre, og det ble kjærlighet ved første blikk, og siden har vi ikke klart og ta øynene fra hverandre.
"Monty" er nå på plass i sitt nye hjem og forsøker og vende seg til sine nye omgivelser.
Jeg takker alle som har bidratt med gode råd og tips i tråden her, dette har hvert til meget god hjelp. Siden jeg nå ikke er "hangaround" lenger regner jeg med at jeg kommer til bli kjent med de fleste av dere etterhvert.
Kjell
har muligens ikke fått med meg alt her - hva slags type/modell ble det da Kjell?
Gratulerer selvfølgelig uansett - hilsen en som "vendte tilbake" til MX5 etter 5 år med Porsche
EatonMiata wrote:når du først skal kjøpe mx5 - hvorfor ikke kjøpe NA 1.8 (94/95) - og få den beste motoren, bremsene, understellet og clutchen med en gang? Og dertil i den originale, fineste modellen?
Har kjørt MX5 siden jeg kjøpte helt ny i 1997, hatt diverse biler "underveis", og i dag er jeg ikke i tvil om hva som er "morsomst" i original stand. og mulighetene videre er ubegrensede....
Jeg fulgte rådet fra EatonMiata og gikk for en 94 Modell med alle godsakene. Og når jeg allerede har gitt den kallenavnet "Monty" kan jeg vel røpe såpass at fargen er Montego Blue. Og at det er en fantastisk flott bil
dette var hyggelig - og du kommer neppe til å angre! Ikke noen modeller av MX5/Miata kan etter min mening beskrives som en dårlig bil, da de fleste modellene har sine egne særegenheter. Men - her får du den "originale varen" med den beste pakken - og hva er bedre enn det!
Dette var min første MX5 sommer etter 5 "Boxster-år" - og har ikke savnet Porschen en dag! (bortsett fra litt mer effekt - men det kommer i løpet av vinteren).
Gleder meg som en unge. Som eks. veteranbilmann skal det bli rart og bare finpusse på bilen i stedenfor og jobbe som en helt bare for å holde den gående. Gleder meg til og være bak rattet og ikke i motorrommet eller under bilen.