Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Etter syv år som MX5 eier og mange år i klubben, er det faktisk litt trist å avslutte dette. Bilen har gitt meg utrolig mye moro - og har satt meg i kontakt med mange hyggelige mennesker på treff og turer. Turen til Oslo sist fredag for å overlevere min kjære MX5 kompressor var rett og slett litt vemodig. Men det var tid for å prøve noe nytt, og min kjære mx5 ser ut til å ha kommet til snille mennesker og får det godt også i fremtiden.
Takk for "følget" og lykke til videre på denne siden - stikker nok innom her fortsatt av og til i fremtiden også.
Et fornuftig bilvalg siden du alikevel skulle bytte. Porsche er Porsche. En kamerat av meg solgte en tilsvarende bil i fjor, og angrer som en hund. Den hadde sport-eksos og filter levert av Fuchs. En fra før grom lyd ble enda bedre Bare et tips, men du har sikkert tenkt i de baner alt
motorhead wrote:Et fornuftig bilvalg siden du alikevel skulle bytte. Porsche er Porsche. En kamerat av meg solgte en tilsvarende bil i fjor, og angrer som en hund. Den hadde sport-eksos og filter levert av Fuchs. En fra før grom lyd ble enda bedre Bare et tips, men du har sikkert tenkt i de baner alt
Lykke til!
Jeg har allerede tenkt litt på "lettere trimming", og akkurat det du nevner - litt mer lyd både på innsug og eksos! Så jeg takker for tips - skal sjekke hva Fuchs har å tilby.
Ellers blir nok denne bilen ganske original - det eneste som sikkert kommer er 18" felger og dekk til sommerbruk, det kler bilen best. Ulempen er at det begynner å koste i disse dimensjonene, så jeg får vel ta det litt med ro en stund.
EspenSort92 wrote:Lykke til Frode! det blir sikkert mindre tid i garasjen og mere tid med madam´en nå da..
(når den skal være nesten original mener jeg..)
hvordan er aksen i Boxtern i forhold til Mx-5 med kompressor da?
Hilsen Espen
Madam'en er i alle fall fornøyd både med komfort, trygghet og ikke minst VARME SETER i Boxster'n.
Når det gjelder aks, er den jo ikke dårlig (0-100 på 6,4 om jeg ikke husker feil) - men det virket faktisk råere i MX5 med kompressor! Spesielt gass-responsen allerede fra 2000 rpm var ekstremt bra i mx5'en med S/C. Porsche'n må ha litt mer turtall og litt tid før det liksom skjer noe. Men fra 4000 rpm og oppover er det alvorlig skyv i den, og akselerasjon fra 80km/t og videre oppover er nok vesentlig bedre, 150 - 160 km/t kommer skremmende fort i det digitale displayet ved forbikjøring!!! Og så kommer en lyd som nesten minner om et løvebrøl ved ca 5000 rpm og oppover - helt herlig!
Da kommer du deg kjapt fra sted til sted på bilferie neste sommer da
Har sittet på litt med en kompis som har en ´93 911 Turbo.. uten at han har gidd på så veldig mye, men fett er det, ingen tvil.
Passer i alle fall bedre på Autobahn enn Mx-5!
Det er hans tredje 911 og det blir nok ikke siste, tipper han kommer i en RUF en dag faren hans hadde en slik når han var yngre, og de reiste faktisk på bilferie hele familien på 4 i en 911... det kan man si er entusiastiskt.
Ingen tvil om at du vil få mange fine stunder i Boxtern også!
Sebring wrote: Etter syv år som MX5 eier og mange år i klubben, er det faktisk litt trist å avslutte dette. Bilen har gitt meg utrolig mye moro - og har satt meg i kontakt med mange hyggelige mennesker på treff og turer. Turen til Oslo sist fredag for å overlevere min kjære MX5 kompressor var rett og slett litt vemodig. Men det var tid for å prøve noe nytt, og min kjære mx5 ser ut til å ha kommet til snille mennesker og får det godt også i fremtiden.
Takk for "følget" og lykke til videre på denne siden - stikker nok innom her fortsatt av og til i fremtiden også.
Mvh Frode alias Sebring
Noen her på forumet som har overtatt den strøkne MX-5en til Forde? Hadde vært morsomt og se den igjen på Rudskogen neste sesong!
Lykke til med "ny" kvalitetsbil fra Stuttgart Frode.
blir jo trist detta frode,enda en mindre å dra med på treff,men går jo ann å holde følge til andre treff sånn som rudskogen å sportsvogn treff,må jo ut å se på doningen din da en dag
å kanskje sitte på en tur
han/hun som har kjøpt bilen di har jo gjort ett varp ivertfall
ikke no dårlig kjøp han/hun har gjort
lykke til med Porsche'n da ivertfall så snakkes vi en dag