Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Stehu wrote:abs er en velsignelse i enkelte situasjoner!
Uff eg hater abs, pga abs så har eg holdt på å smokke passat opp til flere ganger, bilen følger ikke førerens signal.,.. den bare kjører på selv,, abs er for kvinnfolk og uerfarne...
Stehu wrote:abs er en velsignelse i enkelte situasjoner!
Du har helt sikker rett i det - og det er også noe med hvor man bor. Men har kjørt bil mesteparten av mitt liv (og det begynner å bli leeeenge - hatt lappen i over 41 år - skrekk og gru!) - mest uten ABS - på all slags føre - og har vel ikke savnet det mye!
Men klart at det funker - og - dro vel kanskje i gang en helt annen diskusjon her nå
Det beste er vel å bremse akkurat så hardt at de ikke låser seg..
Slik at det er bremsene som gjør jobben og ikke dekk mot asfalt/grus osv...
på is og glatt er det helt klart bedre med abs, spesielt når man skal svinge i tillegg, man klarer jo ikke å pumpe pedalen like fort som abs'en gjør
Jeg var en tur i Holmenkollen nå i kveld og kjørt litt på årets første snø. Fikk konstatert at ABS fungerer og at jeg ikke har sperre. Men man kan jo ligge bredt for det