Vegard's roadster inspirasjon's tråd.
Moderator: Styremedlemmer
- Vegard
- 7200 RPM
- Posts: 1877
- Joined: 14 Nov 2007, 00:16
- Medlemsnummer: 0
- Location: Hokksund
- Contact:
- Status: Offline
Hvis du leser litt lengre tilbake så har jeg skriv det.
Disse som lager de: http://d-technique.co.jp/
Disse som lager de: http://d-technique.co.jp/
- Vegard
- 7200 RPM
- Posts: 1877
- Joined: 14 Nov 2007, 00:16
- Medlemsnummer: 0
- Location: Hokksund
- Contact:
- Status: Offline
GHO sin banebil.

Her kan du se den på tsukuba, de siste rundene er veldig underholdene!
copy paste fakta:
http://www.hundred-one.com/demo1.htm
GARAGE HUNDRED ONE issue blue TUNINGSPEC
Vehicle Model: NA8C
Engine
Maximum Output: 320PS (315hp) @ 8500 RPM
Maximum torque: 35Kg (253 ft-lb) @ 6,700 RPM
Built by: Maruha Motors
Displacement: 1930cc
Bore × stroke: 85.0mm × 85.0mm
Compression ratio: 12.7: 1
Intake system: TOYOTA 4AG individual throttles
ECU: MoTeC M48-ADV ROG
Ignition coil: MoTeC
CDI: MoTeC
Cam: Toda Racing 300 degree 10.7mm lift
Lifter: Toda Racing shim under bucket solid mechanical type
Valve spring: Toda Racing strengthened type
Timing gear: Toda Racing adjustable
Piston: Toda Racing forged 85.0mm φ
Connecting rod: Crower
Crank: Original crank lightened and polished
Head Gasket: Toda Racing 0.8 mm
Oil cooler radiator
Nitrous oxide: Dry shot × 8
Drivetrain
Clutch: ATS carbon clutch
Transmission: Seq girkasse
LSD: ATS carbon LSD
Final Drive Ratio: 5.1:1
Suspension
Shock absorber: OHLINS MH-P
Spring: Swift F 13Kg R 11Kg
Control arms: Manatee Racing adjustable
Uprights: SP-TEC
Tire/Wheel
Wheel: Panasport F: 15X8J R: 15X8.5J
Tire: Yokohama A048 F: 225/50-15 R: 225/50-15
Brake
Brake rotor: For NA8
Brake pads: F: ED CC-M R: ED CC-M
Body
Body reinforcement: Increase spot welds + roll cage
Front spoiler: Garage Hundred One wide body
Hood: Garage Vary lightweight type
Door: FRP lightweight
Hard Top: Garage Vary lightweight type
Over Fender: NOPRO
Her kan du se den på tsukuba, de siste rundene er veldig underholdene!
copy paste fakta:
http://www.hundred-one.com/demo1.htm
GARAGE HUNDRED ONE issue blue TUNINGSPEC
Vehicle Model: NA8C
Engine
Maximum Output: 320PS (315hp) @ 8500 RPM
Maximum torque: 35Kg (253 ft-lb) @ 6,700 RPM
Built by: Maruha Motors
Displacement: 1930cc
Bore × stroke: 85.0mm × 85.0mm
Compression ratio: 12.7: 1
Intake system: TOYOTA 4AG individual throttles
ECU: MoTeC M48-ADV ROG
Ignition coil: MoTeC
CDI: MoTeC
Cam: Toda Racing 300 degree 10.7mm lift
Lifter: Toda Racing shim under bucket solid mechanical type
Valve spring: Toda Racing strengthened type
Timing gear: Toda Racing adjustable
Piston: Toda Racing forged 85.0mm φ
Connecting rod: Crower
Crank: Original crank lightened and polished
Head Gasket: Toda Racing 0.8 mm
Oil cooler radiator
Nitrous oxide: Dry shot × 8
Drivetrain
Clutch: ATS carbon clutch
Transmission: Seq girkasse
LSD: ATS carbon LSD
Final Drive Ratio: 5.1:1
Suspension
Shock absorber: OHLINS MH-P
Spring: Swift F 13Kg R 11Kg
Control arms: Manatee Racing adjustable
Uprights: SP-TEC
Tire/Wheel
Wheel: Panasport F: 15X8J R: 15X8.5J
Tire: Yokohama A048 F: 225/50-15 R: 225/50-15
Brake
Brake rotor: For NA8
Brake pads: F: ED CC-M R: ED CC-M
Body
Body reinforcement: Increase spot welds + roll cage
Front spoiler: Garage Hundred One wide body
Hood: Garage Vary lightweight type
Door: FRP lightweight
Hard Top: Garage Vary lightweight type
Over Fender: NOPRO
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
tror det er en del spenn og timer i benken på den motoren der..
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
sett forskjellige tall på den der.. og endel vettuge argument for at talla ikke stemmer
momentet den har oppgitt der, på det turtallet, er unormalt høyt feks.. det skal seriøst mye til å få så mye effekt og moment av en sånn motor, med så "normale" kammer, selv om det er 2.1 l. den ligger like under bmw m5 e34 3.6l motorn i moment liksom.
i call bs.. 2.1 l suge BP motor. med nesten 350nm..


-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
''objects in mirror appear to be slow''
Står jo også i lista der at den har NOS...
100-150 shot NOS så er nok 300 reellt.
Men i motoren, er det nok ikke voldsomt mye over 200-250.
Dessuten er vel den knapt nok kjørbar på gate, hehe.
Rimelig aggressivt trim på den der.
For ikke snakke om Maruha stroker kit som koster like mye eller mer en en bra NA :p
-n
100-150 shot NOS så er nok 300 reellt.
Men i motoren, er det nok ikke voldsomt mye over 200-250.
Dessuten er vel den knapt nok kjørbar på gate, hehe.
Rimelig aggressivt trim på den der.
For ikke snakke om Maruha stroker kit som koster like mye eller mer en en bra NA :p
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
- Tonny_B
- 7200 RPM
- Posts: 1276
- Joined: 20 Sep 2008, 19:10
- Medlemsnummer: 927
- Location: Kristiansund
- Status: Offline
Kansje litt avsporing fra tråden, men er det noen somvet omtrent hvor kvasse kammene kan være før man er nødd og gjøre noe med toppen?
Jeg har planer om og skaffe meg noe ala 275-280 graders kammer med 10mm løft, hvis jeg da slipper og gjøre noe spes med toppen? annet enn og planslipe den og vanlig overhaling...
Jeg har planer om og skaffe meg noe ala 275-280 graders kammer med 10mm løft, hvis jeg da slipper og gjøre noe spes med toppen? annet enn og planslipe den og vanlig overhaling...
96 Mx5 import fra Tyskland. viewtopic.php?f=19&t=15489
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Tror man bør gjøre noe med toppen allerede før man bytter kammer..Predator wrote:Kansje litt avsporing fra tråden, men er det noen somvet omtrent hvor kvasse kammene kan være før man er nødd og gjøre noe med toppen?
Jeg har planer om og skaffe meg noe ala 275-280 graders kammer med 10mm løft, hvis jeg da slipper og gjøre noe spes med toppen? annet enn og planslipe den og vanlig overhaling...
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
- Vegard
- 7200 RPM
- Posts: 1877
- Joined: 14 Nov 2007, 00:16
- Medlemsnummer: 0
- Location: Hokksund
- Contact:
- Status: Offline
Re: Vegard's roadster inspirasjon's tråd.
Svart NA med n2 flares... mmmm, ser så rå ut helt svart. Kunne såklart hatt litt breiere felger/dekk...