Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Stor takk til biXen som forska seg fram til at mine (selvolgelig idiotiske) skandinaviske bokstaver i brukernavnet sorga for aa stenge meg ute. Naa har jeg bytta nick igjen (for 3de gang siden jeg ble medlem her), men denne blir staaende til evig tid, navnet falt helt naturlig da jeg kom paa det. Les forklaringa nede i signaturen min
Synes den nye layout'n ser fresh ut, trengs bare litt tilvenning og smaajusteringer for aa faa plass til bilder og saant, og slippe aa skrive doble aa'er og saant...
-93 LE -Leopold
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
En annen ting jeg oppdaga nå... Når jeg trykker på en link til noe, så kommer det opp i samme fane/vindu som forumet, i det gamle så kom det opp i et nytt vindu. Det synes jeg var greiere, for da rota men seg ikke bort fra tråden man var inne på. Har ikke greid å finne noe innstilling for det. Er det mulig å endre dette ???
LoKi wrote:OT:
Åssen bikkje har du som du kjører agility med?
OT-Loki: Har 2 stk. Shetland Sheepdog's, (10 og 1,5 år) samboer'n har 2 stk. Pyreneiske gjeterhunder (3 og 0,5 år)(nei ikke de store hvite...), og så har vi en Papillon (7 år)som er pensjonist (ryggproblemer) Han hadde jo forsåvidt matcha frisørbilen !!!!
-93 LE -Leopold
-10 MX-5 NC PRHT Storm
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
2re wrote:
Sitter også med 1920 x 1200 og alle bildene dine fremstår i samme prakt som før, ingen problemer...
Jeg synes det er et problem at de som ikke har 1920 x 1200 får klippet alle bildene.
F.eks. på min egen PC (og sikker hos ganske mange andre også).
Jeg kommer ikke til å kjøpe ny PC fordi vi har "oppgradert" forumet.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Tidligere hadde vi noe som var sånn "quick replay" (var ikke det her inne da??) sånn at man bare kunne skrive svaret sitt i bånn av tråden. Akkurat denne funksjonen er noe jeg savner, så hvis det er mulig å få den, så klapper jeg veldig for det.
uansett, du har gjort en veldig bra jobb så langt bixen ekke alle som hadde giddi dette for ingenting, og det er vel også derfor ingenting har blitt gjort her tidligere!
2re wrote:
Sitter også med 1920 x 1200 og alle bildene dine fremstår i samme prakt som før, ingen problemer...
Jeg synes det er et problem at de som ikke har 1920 x 1200 får klippet alle bildene.
F.eks. på min egen PC (og sikker hos ganske mange andre også).
Jeg kommer ikke til å kjøpe ny PC fordi vi har "oppgradert" forumet.
Erik
Jeg har 1680x1050 og får ikke klippet bildene. Hvis du bare hadde beholdt PCen du hadde i 1997 så hadde du nok lasta opp i under 800x600 format så hadde ikke denne oppgraderingen gjort noe som helst negativt, så du er like mye problemet som det nye forumlayoutet
Men jeg skal finne dette i koden og slenge på en scrollbar slik at man kan scrolle horisontalt, gidder ikke gjøre noe annet før jeg lager nytt layout når jeg skal skifte uansett. Og rare skandinaviske tegn er første pri.
TraCkinG: Sikker på at det har vært quick reply her? heheh
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
Det er gøy å se panikken sprer seg når folk blir nødt til å takle disse sinnsyke endringene i hverdagen
Bra (frivillig) innsats bixen!
De av oss som jobber med IT skjønner at en slik konvertering må gå seg til når man har begrensede muligheter for testing på forhånd.
bnm wrote:Syntes forumet var greit før forrige oppgradering jeg,nå er det jo engelsk.Er dårlig på data.For gammel.(68år)
Standardspråk er satt til norsk, men av en eller annen grunn så ligger engelsk som standard for brukerne.
For å skifte til norsk språk
Øverst til venstre ser du logo, så under der Brukerkontrollpanel. Klikk der. Velg så fanen Innstillinger/Settings e.l., der vil du se valget Språk/Language e.l.. Skift til Norsk bokmål og lagre med ok knappen nede til høyre.
Tegn i gamle innlegg, meldinger, brukere er skiftet fra vas til æøåÆØÅ. Det har tatt noen timer kan man si. Bra det er litt juice i denne serveren.
Alle har fått påtvunget norsk språk.
Har slengt på en horisontal scrollbar når innhold i ett innlegg ala. Rudolf er for stort for forumområdet, men det kommer kun i bunnen av innlegget. Man må forøvrig slette cache i nettleseren for å se denne endringen. Jeg gjør INGENTING mer med dette før jeg begynner å implementere et helt nytt layout for forumet. Spørsmål og mas om dette resulterer i irritert admin. Don't call me I'll call you
arildh wrote:Det er gøy å se panikken sprer seg når folk blir nødt til å takle disse sinnsyke endringene i hverdagen
Bra (frivillig) innsats bixen!
De av oss som jobber med IT skjønner at en slik konvertering må gå seg til når man har begrensede muligheter for testing på forhånd.
Sånne ITTE-eggsperter finner på mye rart de
-93 LE -Leopold
-10 MX-5 NC PRHT Storm
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special