Oppgradert forum - se her

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Re: Oppgradert forum - se her

Post by EspenAndre »

Når man klikker på emnet, kommer man til første siden, og må istedet velge å klikke direkte på siste side..
hadde vært bedre som før, at man hele tiden kommer til siste, og heller må velge å klikke på første om man ønsker det :)
kronglete forklart... :roll:
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Re: Oppgradert forum - se her

Post by biXen »

Hmmm. Når man klikker emnenavnet? Det er logisk i min mening. Jeg bruker tallene for å komme til siste. Kan ikke huske det gamle fungerte annerledes, men det gjorde det kanskje :P
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Re: Oppgradert forum - se her

Post by arildh »

Hei.
Jeg skulle ønske at mailen som blir sendt ut for varsling av oppdatert tråd inneholder den nye posten.
Irriterende å gå inn i browseren x antall ganger bare for å se at noen skal gratulere noen x antall ganger med at de har vasket bilen etc. Slike meldinger holder det å lese/slette i mailboxen.
De fleste andre forum jeg frekventerer gjør dette og da sparer man en del tid og frustrasjon.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Re: Oppgradert forum - se her

Post by EspenAndre »

arildh wrote:Hei.
Jeg skulle ønske at mailen som blir sendt ut for varsling av oppdatert tråd inneholder den nye posten.
Meget godt forslag, men hender også at så lenge man ikke besøker forumet etter et varsel, så får man ikke nytt varsel..
vet ikke hvordan det blir da, kjipt å få masse mail om en tråd man ikke lenger ønsker å lese i også..

Kan seff bare melde seg av listen da men..
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Re: Oppgradert forum - se her

Post by nope-mx5 »

EspenAndre wrote:
arildh wrote:Hei.
Jeg skulle ønske at mailen som blir sendt ut for varsling av oppdatert tråd inneholder den nye posten.
Meget godt forslag, men hender også at så lenge man ikke besøker forumet etter et varsel, så får man ikke nytt varsel..
vet ikke hvordan det blir da, kjipt å få masse mail om en tråd man ikke lenger ønsker å lese i også..

Kan seff bare melde seg av listen da men..
Er jo egen link i mailen man får, hvor man kan slutte å følge med på tråden.
Det er iallefall det minste problemet.

Er enig i at det er veldig behagelig å se hva som er skrevet i ny tråd, slik de gjør på f.eks clubroadster.

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
User avatar
Pelle
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2410
Joined: 19 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 300
Location: Jessheim
Status: Offline

Re: Oppgradert forum - se her

Post by Pelle »

Problemet med at noe av bildene blir kuttet, har det noe med formatet på skjermen min å gjøre
(Fujitsu Siemens Lifebook)?
På jobben hvor jeg har større, bredere skjerm, kommer hele bildet frem.
Håper det kan gjøres noe med det.
Ellers har jeg stor tro på at dette blir bra. :D
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Re: Oppgradert forum - se her

Post by biXen »

Pelle wrote:Problemet med at noe av bildene blir kuttet, har det noe med formatet på skjermen min å gjøre
(Fujitsu Siemens Lifebook)?
På jobben hvor jeg har større, bredere skjerm, kommer hele bildet frem.
Håper det kan gjøres noe med det.
Ellers har jeg stor tro på at dette blir bra. :D
For å si det slik så har bildene alltid blitt kuttet for NOEN. Spørsmålet er som du er innpå hvilken oppløsning folk sitter på. Skal man være helt sikker på at ingen bilder kutter må man legge inn bildene ihvertfall mindre enn 800 pixler i bredde. Nytter ikke å se at bildene ikke kutter for seg selv og så tro alt er vel :)

Når det er sagt så er jeg godt i gang med nytt tema, som blir en blanding av det gamle layoutet og det nye, men med elementer fra klubben sitt hjemmeside design. Tester det på forum på lokalmaskin og det går fremover, så det vil skje ting etterhvert. På dette vil "avatarområdet" igjen ta mindre plass slik det gjorde før, mer plass til innhold, noe som også henger sammen med fremtidige funksjonelle grep som vil/kan komme.

Det hadde nok blitt bedre om det ble brukt noen uker til på det, men jeg ble litt oppgitt av en del tilbakemeldinger i helgen så jeg har valgt å kutte det ned til det funksjonelle og bare gjøre det viktigste og det jeg synes er riktig, så for folk synse hva f... de vil etterpå ;)

(men det er mulig jeg lar både dette temaet som er nå og det som var i gammel versjon være valgbart i brukeres kontrollpanel fremover, men jeg gidder ikke oppdatere noe funksjonelt i dem hvis det ikke skjer automatisk, så da vil ting se ut deretter).
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
MX-5 Halden
500 RPM
500 RPM
Posts: 96
Joined: 27 May 2008, 21:40
Status: Offline

Re: Oppgradert forum - se her

Post by MX-5 Halden »

Hvorfor er Bimmers så mye lettere å lese? På dette forumet har jo alt blitt blått og alt flyter jo sammen. På Bimmers har de en blanding av blått, svart og fargede ikoner som gjør det perfekt å lese. Og sist men ikke minst; tror kanskje også Bimmers har litt større tekststørrelse?
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Re: Oppgradert forum - se her

Post by arildh »

Kanskje de på Bimmers leser hele tråden før de poster også. Nytt design er under arbeid.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
MX-5 Halden
500 RPM
500 RPM
Posts: 96
Joined: 27 May 2008, 21:40
Status: Offline

Re: Oppgradert forum - se her

Post by MX-5 Halden »

arildh wrote:Kanskje de på Bimmers leser hele tråden før de poster også. Nytt design er under arbeid.
Var dette ment som en spydighet? Beklager isåfall tilbakemeldingen min. Fortsett slik så blir nok forumet attraktivt.
Hva sier forøvrig reglementet om slikt?
Takk for meg !
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Re: Oppgradert forum - se her

Post by nope-mx5 »

MX-5 Halden wrote:
arildh wrote:Kanskje de på Bimmers leser hele tråden før de poster også. Nytt design er under arbeid.
Var dette ment som en spydighet? Beklager isåfall tilbakemeldingen min. Fortsett slik så blir nok forumet attraktivt.
Hva sier forøvrig reglementet om slikt?
Takk for meg !
Kan ha noe med at det har blitt skrevet her en haug ganger i denne tråden at designet er under utarbeiding.
Hadde du faktisk lest det som var skrevet her, hadde du visst det, og sluppet å klage på designet :)

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Re: Oppgradert forum - se her

Post by arildh »

At det jobbes med en ny layout har blitt varslet i 7 poster inkludert første og siste post før din egen. Du kan tolke mitt innlegg etter eget ønske.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Re: Oppgradert forum - se her

Post by biXen »

MX-5 Halden wrote: Var dette ment som en spydighet? Beklager isåfall tilbakemeldingen min. Fortsett slik så blir nok forumet attraktivt.
Hva sier forøvrig reglementet om slikt?
Takk for meg !
Jeg tror ikke du er rette person til å dra frem reglementet når det gjelder innlegg her inne (hvis du lurer på hva jeg mener med det så tar vi det i plenum), dessuten så er det ikke vits å være så hårsår.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Re: Oppgradert forum - se her

Post by EspenAndre »

At man leser hele tråden er jo vanligvis en forutsetning for å komme med innlegg, synes også du er litt hårsår mr Halden..
bedre å ta det med et smil, arildh mente helt sikkert ikke å støte noen på den måten,
og jeg synes helt ærlig det er lov å gi beskjed, når dette er nevnt i tråden allerede (flere ganger)

Når biXen gidd å gjøre dette "pro bono" så skylder vi han å lese det han skriver, og ikke dømme arbeidet hans før det er ferdig!
Gjelder jo flere dette da...
Jeg er blant de som er godt fornøyd med det nye forumet, og enda bedre blir det jo!
Her er bl.a. funskjoner som gir bedre muligheter til å moderere enn det forrige, til alles beste..
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Re: Oppgradert forum - se her

Post by HansT »

Er det planlagt noen dag/dato for når det mye omtalte designet kommer? Jeg håper det da inneholder andre iconer, eller bedre "merking" på tråder som er skrevet i siden sist jeg var inne.. Jeg har stor forståelse for at Bixen gjør dette arbeidet på fritiden uten betaling, og håper han ikke mister helt lysten til å fortsette med det, og jeg prøver ikke å være for negativ... men slik det er nå er det bare såvidt jeg klarer å se at det er en litt rødere farge på iconet foran tråden når den er endret i siden sist jeg var inne... og jeg kjenner på meg selv at jeg den siste uken har mistet litt av "lysten" til å følge med på forumet... Er på en måte blitt et tiltak å "granske" hvor det er kommet inn noe nytt.. sammenlignet med tidligere da jeg på 1 sekund så hvor det skjedde noe..
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
Post Reply